Strona 1 z 2

Akumulator

Post: 18 marca 2018, 18:22
autor: KrissCBR
Witam. Jakie powinno być napięcie akumulatora po przekreceniu stacyjki? U mnie spada z 12,95v bez prxekreconej stacyjki na 11,9. Czy to może być przyczyną że rozrusznik słabo kręci ?

Re: Akumulator

Post: 19 marca 2018, 11:37
autor: maciekx
zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem wszystko powyżej 10V będzie dobrze

Re: Akumulator

Post: 20 marca 2018, 19:18
autor: KrissCBR
Dzisiaj zmierzylem podczas kręcenia rozrusznik iem, jest od 8 do 9 volt. Co ciekawe akumulator miałem odlaczony i pokazywał 13,02 a ledwo kręcił na tych 9v które pokazywało mi w trakcie odpalania

Re: Akumulator

Post: 20 marca 2018, 21:31
autor: maciekx
No to słabo jak miał 8-9 V dlatego słabo kręci a 13 miał ale przez chwile pewnie zaraz po odłączeniu prostownika to tym nie ma co się sugerować

Re: Akumulator

Post: 20 marca 2018, 21:34
autor: KrissCBR
Znaczy 13v miał jak go dołączyłem tydzień temu od motocykla aż do dzisiaj trzymał 13, tylko właśnie podczas kręcenia spada

Re: Akumulator

Post: 20 marca 2018, 21:52
autor: Patryk_
no to znaczy że akumulator trup, kiedy wy się nauczycie :D pytanie co to może być, moto słabo kręci i coś strzela pod siedzeniem i tak co roku 10 tematów :mrgreen: albo na grupach fb to jest teraz plaga z tymi pytaniami. :P
napięcie to nie wszystko, może coś tam trzymać ale weź coś podepnij pod to, ja z tydzień temu wywaliłem aku, naładowałem ale nie chciała kręcić na nim, napięcie niby 12.4 a tylko weź żarówkę podłącz hihi: a dzisiaj sobie go z ciekawości zmierzyłem to bez poboru miał 11.5

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 13:08
autor: qwerty
Zanim wyrzucisz ten aku, możesz go próbować uratować przez uzupełnienie wody (pod warunkiem że nie jest żelowy oczywiście). Nic nie ryzykujesz, najwyżej wywalisz.

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 13:17
autor: wiertło
Tylko ekspertów na takim aku już się nie robi. Bardzo łatwo w ten sposób załatwić sobie ładowanie bo nie wiemy co dokładnie tam się w nim dzieje.

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 13:22
autor: qwerty
Aku po takim zabiegu można przetestować poza motocyklem, z pomocą żarówki, a co do ładowania to wymiana żółtych kabli od altka załatwia temat.

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 14:30
autor: wiertło
qwerty pisze:Aku po takim zabiegu można przetestować poza motocyklem, z pomocą żarówki, a co do ładowania to wymiana żółtych kabli od altka załatwia temat.

Ale co z tego?? Aku będzie ładowane przez siłę to i stojan klęknie. Dobrą opcją jest wywalić wtyczki bo też od niej się zaczyna i polutowac na stałe.

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 14:50
autor: qwerty
Ogólnie to są trzy kroki żeby zrobić to kompleksowo i mieć spokój na lata: wymienić kable na grubsze, wywalić kostkę tak jak piszesz i wrzucić regulator ducati energia (najlepiej wyprowadzić pod zadupek żeby miał odpowiednie chłodzenie, albo zostawić w fabrycznym miejscu i dołożyć wiatraczek).

Re: Akumulator

Post: 22 marca 2018, 21:08
autor: malinex
Siema z tym wiatraczkiem to o kant doopy. Jeżeli masz jak wiertło pisze polutowane to wiatraczek ci na nic bo regler Ducati prawie się nie grzeje. Jest lekko ciepły.