Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 10:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nietypowy problem z ładowaniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 54
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 08:49

To potrafi spaść nawet do poniżej 12. Widziałem to w serwisówce właśnie, ale nigdzie nie mogę znaleźć tego jakie wartości powinien mieć alternator minimalne.
Właśnie regulator to nie jest, bo przekładałem go z moto w którym działał bez zarzutów. Już sam nie wiem co jest źle. Styki czyściłem. A żeby było jeszcze ciekawiej to jak wypnę regulator z akumulatora i zmierzę to nawet na wolnych obrotach pokazuje powyżej 14.

 
Posty: 14
Rejestracja: 03 lipca 2016, 10:11
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 09:51

adamek52 pisze:Przewijany. Wartości na alternatorze są dobre na każdej fazie na wolnych obrotach 10.5 a przy 5000 powyżej 30

Coś to z tym alkiem masz chyba jednak nie tak,
mój przewinięty oryginał przy 5000 obr ~70v
Chiński sfajczony szmelc pokazywał mi 30V na dwóch fazach na trzeciej nic ale to już wtedy ładowania nie było.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 10:43

adamek52 pisze:u mnie w Białym taki szpec, innym przewijał i jest fest. Spróbuje z aku jeszcze, ale myślisz że takie wskazania mogą być przyczyną złego aku ?

A mogą być. Zrób jeszcze tak jak kolega maciekx pisze.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 54
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 12:45

Dobra panowie, przewinę altek jeszcze raz rozejrzę się za jakimś dobrym szpecem na dzielni :D i dam znać czy to było przyczyną, ale skoro piszecie że ma być pod 70 to pewnie tak. Dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 15 września 2017, 14:36

adamek52 pisze:Dobra panowie, przewinę altek jeszcze raz rozejrzę się za jakimś dobrym szpecem na dzielni :D i dam znać czy to było przyczyną, ale skoro piszecie że ma być pod 70 to pewnie tak. Dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.

Gość na allegro gywer24 robi jak trzeba i też sprzedaję naprawione
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 54
Rejestracja: 26 lipca 2011, 02:10
Lokalizacja: B-stok
Motocykl: CBR900RR
Rok produkcji: 0

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 23 września 2017, 17:51

Panowie w Białym u człowieka przewinąłem, tylko u takiego polecanego nie jakiegoś tam pajaca, pare groszy zapłaciłem ale wszystko działa jak należy przy 5 tyś mam 90 V zmiennego. Czyli niby alternator był sprawny ale za małe wartości i stąd ten cały cyrk, gdzie wydawało się że jest to wina regulatora. Pozdrawiam i dzięki za pomoc wszystkim. :piwo:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 23 września 2017, 17:53

adamek52 pisze:Panowie w Białym u człowieka przewinąłem, tylko u takiego polecanego nie jakiegoś tam pajaca, pare groszy zapłaciłem ale wszystko działa jak należy przy 5 tyś mam 90 V zmiennego. Czyli niby alternator był sprawny ale za małe wartości i stąd ten cały cyrk, gdzie wydawało się że jest to wina regulatora. Pozdrawiam i dzięki za pomoc wszystkim. :piwo:

Teraz będziesz wiedział na przyszłość.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 13
Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 07:39
Motocykl: Cbr 929
Rok produkcji: 2001

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 01 kwietnia 2019, 16:39

witam Pany, odgrzeje kotleta :D ostatnio kupiłem kolejną sc44 i okazało się że jest stopiona wtyczka regulatora. wyciągnąłem alternator i wygląda jak nowy uszczelka też zero węgla. zmierzyłem rezystancję altka i wyszło po 0.4 czyli ok przebicia tez nie ma. natomiast napięcie na kostce alternatora na wolnych to około 15 a przy 5000 jakieś 55.. na wszystkich 3 przewodach po równo... pytanie czy to nie za mało ??? regulator pewnie musze wymienić ale chyba wywalę wtyczkę i zobacze jak ładowanie wygląda na tym co mam

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 01 kwietnia 2019, 20:58

Wtyczka wycięta i przewody lutuj. Zobacz jak ładownie wygląda
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 13
Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 07:39
Motocykl: Cbr 929
Rok produkcji: 2001

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 02 kwietnia 2019, 21:39

siemka, przewody polutowane wtyczka wywalona, ładowanie na początku 14. potem jak sie nagrzał to na wolnych wahało sie od 12.8 do 14, a jak lekko podniosłem obroty to wzrastało do 14... to chyba dobrze co??? czy nie bardzo..?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 02 kwietnia 2019, 22:13

Musi trzymać 14v nie może schodzić do 12,8v
Masz walnięty alternator jeżeli przewijać to tylko gywer24 Na allegro lepszego gościa nie znam.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 13
Rejestracja: 02 kwietnia 2017, 07:39
Motocykl: Cbr 929
Rok produkcji: 2001

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post » 03 kwietnia 2019, 07:50

Ok rozumiem ze nie może spadać do 12.8. Znam gywera bo juz raz mi przewijał altka w poprzedniej 929, ale tam przebicie bylo do masy a teraz pomierzylem altka i przebicia nie ma, a wartosci to na wolnych 16 na ssaniu 29 a przy 5000 okolo 60 po równo także zgłupialem troche tym bardziej ze wyjąłem altka i wyglada jak nowy zero wegla. Czy takie wartości altka są poprawne? Może wine ma regulator???

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości