It is currently 16 November 2025, 20:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtryski

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtryski

Post » 06 October 2014, 01:30

Witam.
Mam problem z moja Cbr 1000RR Sc57A z 2005. Motocykl świeżo wystrojony miesiąc temu na hamowni, z filtrami K&N, brakiem kata, układem wydechowym Yoshimury i Power Commanderem III Usb on board.
Sondy lambda na kolektorze nie miałem fabrycznie.

Motocykl podczas jazdy dziś, nagle zaczął odcinać moc i strasznie muli powyżej 5-6 tys. obr, i nie chce się wyżej kręcić - jeżeli odkręcam agresywnie rolgaz do końca. Sytuacja ta ma miejsce na każdym biegu, tylko powyżej 5-6 tys obrotów. Problem nie występuje jeżeli manetke rozkręcam powoli - wtedy spokojnie moge dojść do odciny i wysokich obrótów na danym biegu. :/

Co może być powodem tego zjawiska / uszkodzenia?
Błąd komputera po mapowaniu na hamowni, czy uszkodzone wtryski odpowiedzialne za wysokie obroty, pompa paliwa czy jakiś czujnik przepustnic itp.? :(

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Re: Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtr

Post » 06 October 2014, 12:43

zacznij od najprostszej sprawy czyli podnieś bak i sprawdź czy przewody paliwowe nie są zagięte. Powyżej 5.5 rpm włączają się kolejne 4 wtryski i zwiększa się znacznie zapotrzebowanie na paliwo. Błąd wtrysków powinien Ci MIL pokazać.

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Re: Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtr

Post » 06 October 2014, 13:19

Jezeli to nie beda zagiete przewody i blad wtryskow nie wyskakuje jest duze prawdopodobienstwo wymiany pompy paliwa?

Bo watpie zeby nagle cos przestawilo sie w module kompa RR, lub Power Commandera zeby jechac reklamowac strojenie hmm?

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Re: Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtr

Post » 06 October 2014, 13:28

Jak podniesiesz bak to sprawdź podpięcie na wtryskach (pewnie wpieli PC w górne wtryski) czy wszystko mocno siedzi. Możesz też odpiąć PC i sprawdzić czy w stock wszystko wraca do normy, to wykluczysz pompę (program i tak zostanie w pamięci PC więc nic nie tracisz)

 
Posts: 518
Joined: 30 January 2011, 23:28
Location: WLKP Kalisz
Points: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Year production: 2008

Re: Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtr

Post » 06 October 2014, 19:36

obstawił bym niedomaganie pompy.

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Re: Sc57A 05 - brak mocy / błąd komputera czy uszkodzone wtr

Post » 19 October 2014, 13:54

problem rozwiazany.
więc będzie dla potomnych.. :)

ludzie od strojenia doradzili mi odlaczyc wtyczki i instalacje power commandera i podpiąć oryginalne wtyczki komputera RR żeby się przejechać i zobaczyć czy problem występuje bez podłączonego pcIII. okazało się że nie.
gdyby to była faktycznie pompa paliwa jak sam również myślałem, to problem by występował nadal. wtryski w moto podobno żadko, bardzo rzadko kiedy padają.. także ten temat można wykluczyć na przyszłość.

okazało się że padł mi power commander. podobno to wada fabryczna ich, że potrafi się wieśnąć czasem komputer :ooo:

po dwóch jazdach bez podłączonego pcIII, podłączyłem spowrotem wtyczki pcIII, i jak się okazało problem znikł! :D
..bo power commander się odwiesił i działa spowrotem jak trzeba. rozmawiałem ze specem od komputerów typu power commander i bazzaz i powiedział że to normalne jest bo ma tą wade fabryczną niestety pcIII


gdyby problem komuś nie znikł istnieje możliwość przesowtowania i wskrzeszenia skrzynki komputera pcIII żeby działał spowrotem o ile się uda ten zabieg i koszt tego to okolice 200 zł. :P


Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests