It is currently 16 November 2025, 15:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

SC57b - ciężko odpala gorący

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 12
Joined: 08 May 2016, 20:58
Motocykl: 1000rr SC57b
Year production: 2006

SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 16 July 2018, 16:50

Witam,
Znajomy ma problem ze swoim 1000rr sc57b. Zimny pali jak powinien, natomiast nagrzany silnik ciężko jest odpalić.
Im bardziej nagrzany zwłaszcza w upalne dni, tym ciężej jest odpalić. Objaw jest taki, że silnik kręci długo próbując zaskoczyć ale ja gdyby nie miał siły. Gdy już odpali wyraźnie czuć z wydechu że był zalany. Odkręcenie manetki podczas odpalania troszeczkę ułatwia odpalenie. Problem coraz bardziej się pogłębia do tego stopnia że słychać czasami nierówne obroty.
Poza tym moto jeździ jak powinno, ma moc i spalanie w normie.

Świece, filtr powietrza wymienione, luz zaworowy sprawdzony, rozrusznik sprawdzony i akumulator nowy.

Jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak?

 
Posts: 501
Joined: 30 July 2014, 09:17
Location: pl
Points: 3
Motocykl: .
Year production: 2000

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 16 July 2018, 20:15

czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu

 
Posts: 12
Joined: 08 May 2016, 20:58
Motocykl: 1000rr SC57b
Year production: 2006

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 13 September 2018, 00:52

Wracam z tematem ciężkiego odpalania jak jest silnik rozgrzany.
Wymiana czujnika położenia wału nic nie pomogła. Silnik w dalszym ciągu trzeba długo kręcić żeby odpalił. W tym czasie silnik kilkukrotnie próbuje zaskoczyć a jak odpali to czuć niespalone paliwo. W czasie jazdy na niskich obrotach po dodaniu gazu czuć jakby lekkie przerywanie pracy silnika.
Jakieś jeszcze pomysły co sprawdzić?

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 13 September 2018, 09:22

ładowanie sprawdz w całym zakresie obrotów jakie jest

User avatar
 
Posts: 246
Joined: 26 November 2010, 15:52
Location: Dolny Śląsk
Points: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Year production: 2000

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 13 September 2018, 11:27

jak przerywa przy początkowych obrotach na rozgrzanym silniku to sprawdziłbym cewkofajki. Podobny problem miałem w 929, jak dostała temp to obroty falowały, przy ruszaniu z miejsca poszarpywała - problemem okazała się faja, która pod wpływem temp nie pracowała jak powinna; po wymianie nie ten motocykl. Jak masz kogoś z sc57b to podmień na spróbowanie. Powodzenia.

 
Posts: 12
Joined: 08 May 2016, 20:58
Motocykl: 1000rr SC57b
Year production: 2006

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 21 September 2018, 17:59

Cewkofajki podmienione i jest tak samo. W sumie od kilku dni nawet gorzej. Coraz ciężej odpala rozgrzany i dodając gazu wyraźnie słychać przerywanie silnika.

Ładowanie chyba nie powinno mieć tu znaczenia na odpalanie biorąc pod uwagę nowy akumulator i rozrusznik. Rozrusznik szybko kręci ale silnik nie odpala. Chyba że się mylę. A gdyby odłączyć wtyczki od regulatora? Powinien chyba lepiej odpalić.
Najwyraźniej silnik się zalewa. Z otwartym airboxem odpala trochę lepiej i mniej przerywa ale to pewnie wpływ większej ilości powietrza w mieszance.

Co jeszcze sprawdzić? Ręce już opadają przy tym przypadku.

Sprawdzone/wymienione dotychczas:
-regulacja zaworów - sprawdzenie
-rozrusznik nowy
-świece nowe
-cewkofajki podmienione
-czujnik położenia wału podmieniony
-akumulator nowy
-ciśnienie sprężania sprawdzone
-ciśnienie pompy paliwa sprawdzone

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 21 September 2018, 23:17

to juz nie wiele Ci zostaje jeszcze podmianka na inne aku bo to czesto rozne szopki dzieją sie nawet z nowymi akumulatorami i zostaje ci zrobienie synchro przepustnic oraz sprawdzenie wtryskiwaczy nie wiem skad jestes ale np przemek badowski ze speedbike wiem ze potrafi sprawdzic wtryski w wawie. moze tez byc coś z TPS. W tym przypadku gdzie juz duzo rzeczy sprawdziles sam to jednak pojechalbym do wawy lub do kogos innego w duzym miescie na hamownie i diagnostyke bo hamownia potrafi wiele rzeczy zweryfikować. popatrz dobry serwis najblizej ciebie np kosa motocykle itp

 
Posts: 12
Joined: 08 May 2016, 20:58
Motocykl: 1000rr SC57b
Year production: 2006

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 15 October 2018, 19:25

Akumulatory były różne, w tym jeden nowy. Wtryski podmienione z innego moto - sprawnego. Czujnik położenia wałków rozrządu podmieniony. Zawory sprawdzone i wyregulowane. W dalszym ciągu brak jakiejkolwiek poprawy.

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post » 15 October 2018, 20:15

Mój znajomy mechanik powiedział że Jest to gówno i najlepszym rozwiązaniem jest kupienie najlepszego akumulatora on ma yuasa


Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests