It is currently 18 November 2025, 01:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

gestszy olej??

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 403
Joined: 03 July 2008, 17:19
Location: opole
Points: 3
Motocykl: k8 1000
Year production: 0

gestszy olej??

Post » 01 March 2012, 15:55

mam pytanko jaki moge zalac gestszy olej jesli mialem pelny syntetyk 10w50 castrola? chodzi o to ze motocykl od nie dawna zaczal kopcic na niebiesko przy zejsciu z obrotow..na jesien jeszcze tego nie bylo :/ wiem ze to raczej sprawy nie zxalatwi ale zawsze moze cos zmniejszy ewentualny jego pobor..motocykl gsxr 750 k5

[ Dodano: Czw Mar 01, 2012 3:05 pm ]
moto nalatane ma 25 kola licznikowe, czy gestszy olej moglby zmniejszyc ilosc ewentualnego poboru oleju??jesli tak to jaki??wczesniej tzn w tamtym sezonie takich objawow nie mial

 
Posts: 480
Joined: 11 January 2011, 21:08
Location: Stara Iwi
Points: 5
Motocykl: CBR SC28
Year production: 0

Post » 01 March 2012, 17:16

Powiem lipa... jeśli nie zerkniesz głębiej na przyczynę to będzie tylko gorzej. Olej możesz zmienić na pół syntetyczny bez problemu. Ja poleciłbym Motul 10w40 z serii 5100, Sam na takim śmigam, wiec polecam z czystym sumieniem.

 
Posts: 63
Joined: 18 February 2012, 23:19
Location: B-Z/W-wa
Motocykl: SC57B i FZS 600
Year production: 2007

Post » 01 March 2012, 17:28

Takie kombinowanie i inne półśrodki to handlarze stosują :027: bo im motocykl jest obojętny, liczy się kasa. Trzeba sprawdzić co jest przyczyną i naprawić.
Oczywiście o nic nikogo nie podejrzewam ;)

 
Posts: 403
Joined: 03 July 2008, 17:19
Location: opole
Points: 3
Motocykl: k8 1000
Year production: 0

Post » 01 March 2012, 18:00

nie jestem handlarzem i wiem dobrze ze takie rozwiazania sprawy nie zalatwia chodzi mi o to czy moze zmniejszyc ilosc pobieranego oleju, jesi faktycznie go bierze...na dzien dzisiejszy nie mam kasy na remonty a taki remont w kilku stowkach sie nie zamknie..

 
Posts: 480
Joined: 11 January 2011, 21:08
Location: Stara Iwi
Points: 5
Motocykl: CBR SC28
Year production: 0

Post » 01 March 2012, 18:33

jak zmienisz olej i nie będziesz katował do czerwonego tak źle nie będzie, ale jak pisałem to tylko półśrodek.

User avatar
 
Posts: 164
Joined: 26 March 2010, 23:16
Location: kalisz
Points: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Year production: 2008

Post » 01 March 2012, 18:49

mocno ci kopci.ja pamietam w swojej f4i po zimowym snie tez bylem zaniepokojony bo wydobywal sie niebieski dym -nie wiem dlaczego ,ale pojezdzilem troche i objawy ustaly ,tobie tez to radze zanim zaczniesz cos kombinowac ,przeciez mowiles ze jesienia bylo wporzadku , to tylko moje zdanie niech sie wypowiedza mechanicy

User avatar
 
Posts: 150
Joined: 09 August 2008, 21:58
Location: Warszawa
Motocykl: Honda Crosstourer
Year production: 0

Post » 01 March 2012, 18:53

przede wszystkim nie ustalono przyczyny więc wszystkie porady opieraja się na domysłach i hipotezach.
Oleju o wyższej lepkości łatwo nie znajdziesz jeśli już stosujesz 10W-50 - ew. poszukaj oleju o specyfikacji SAE ...W-60 ale wątpię czy to da jakiekolwiek oczekiwane rezultaty.

podstawa to znaleźć przyczynę !

 
Posts: 403
Joined: 03 July 2008, 17:19
Location: opole
Points: 3
Motocykl: k8 1000
Year production: 0

Post » 01 March 2012, 18:57

przy samym odpaleniu nic nie zakopci jedynie jak pisalem przy zejsciu z obrotow ewidentnie niebieska chmura dosc intensywna...jak pisalem na jesien tego nie zauwazylem a jesli tak bylo to na pewno nie tak intensywne jak teraz bo na pewno bym zauwazyl...


Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests