It is currently 17 November 2025, 20:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

matowienie aluminium

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 136
Joined: 29 March 2010, 16:27
Location: Dolnośląskie
Points: 3
Motocykl: Sprzedany
Year production: 2002

matowienie aluminium

Post » 25 January 2012, 11:54

Kupiłem tłumik micron'a na allegro, był mega zaśniedziały ale nie miał zbytnich wżerów, chcą się tego pozbyć trzeba było wypolerować co dało super połysk, jednak średnio taki połysk mi się podoba na 954 :P i teraz szukam sposobu na zmatowienie, jednak tak żeby nie było rys :) Jeśli ktos miał do czynienia z podobnym tematem to proszę o rady

User avatar
 
Posts: 716
Joined: 23 February 2010, 18:47
Location: Wrocław-W
Points: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Year production: 0

Re: matowienie aluminium

Post » 25 January 2012, 13:03

THOMAS wrote:Kupiłem tłumik micron'a na allegro, był mega zaśniedziały ale nie miał zbytnich wżerów, chcą się tego pozbyć trzeba było wypolerować co dało super połysk, jednak średnio taki połysk mi się podoba na 954 :P i teraz szukam sposobu na zmatowienie, jednak tak żeby nie było rys :) Jeśli ktos miał do czynienia z podobnym tematem to proszę o rady


Kolego THOMAS.
Jak pracowałem w poprzedniej firmie
to taką wielką płytę aluminium matowali szlifierką mimośrodową .
ooo czymś takim:

http://cdn28.epasaz.smcloud.net/s/files ... 3ff236.jpg

i dało to na prawdę fajny efekt!

User avatar
 
Posts: 172
Joined: 24 December 2011, 00:37
Location: Puławy-Kozienice
Points: 7
Motocykl: sc33
Year production: 1998

Post » 25 January 2012, 13:23

albo też można zmatowić papierem 1000 na mokro,

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 14 July 2008, 18:36
Location: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 0

Post » 25 January 2012, 14:38

wypiaskować drobnym ziarnem. masz równiutki macik

User avatar
 
Posts: 716
Joined: 23 February 2010, 18:47
Location: Wrocław-W
Points: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Year production: 0

Post » 25 January 2012, 14:56

JUNIORlu wrote:wypiaskować drobnym ziarnem. masz równiutki macik


Noo nad tym, bym się dobrze zastanowił, albo pogadał z kimś kto piaskował już coś typu wydech.
Piaskowanie fajnie wygląda, ale piaskować cienką aluminiową blaszkę?
Nie powstaną wgnioty ?
A jak się już uda, to nie trzeba zabezpieczyć jakimś środkiem tego przed utlenianiem?
Ale ... mogę się mylić.
Last edited by Siwy_ryry on 25 January 2012, 14:59, edited 1 time in total.

User avatar
 
Posts: 136
Joined: 29 March 2010, 16:27
Location: Dolnośląskie
Points: 3
Motocykl: Sprzedany
Year production: 2002

Post » 25 January 2012, 14:57

spróbuje najpierw papierem a jak efekt nie będzie zadowalający to rozbiorę tłumik i go wypiaskuję i wtedy się zobaczy co dalej

 
Posts: 928
Joined: 13 February 2011, 15:44
Location: Żory
Points: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Year production: 1999

Post » 25 January 2012, 15:03

główne pytanie to: czy tlumik jest na 100% aluminium czy nierdzewka.bo jak to drugie to z własnego doswiadczenia powiem ze zesr*** sie a nie zrobisz na nim nawet rysy. jak aluminium to papier 1000 i woda

User avatar
 
Posts: 71
Joined: 24 January 2011, 14:53
Location: starogard
Points: 2
Motocykl: SC59
Year production: 2008

Post » 25 January 2012, 15:36

piaskowałem kiedyś końcówkę z tytanu, efekt do bani... powstały mikro wgnioty, dopiero malowanie termoodpornym matem przyniosło odpowiedni efekt.

User avatar
 
Posts: 119
Joined: 14 July 2008, 18:36
Location: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 0

Post » 25 January 2012, 15:39

mam małą piaskarkę ( coś takiego http://allegro.pl/piaskarka-kabinowa-90 ... 73494.html), która służy raczej do matowania. Robiłem wiele elementów i wychodziło bardzo ładnie. kwasówka też się piaskuje tylko trzeba większe ciśnienie. Po odpowiednim obklejeniu można robić nawet napisy.

 
Posts: 13
Joined: 23 December 2009, 19:17
Location: Czerwińsk
Motocykl: Honda
Year production: 0

Post » 25 January 2012, 16:09

Kolego jeśli już to nie piaskować tylko szkiełkować i to drobnm granulatem. Szkiełkuje dużo więc mogę Ci pomóc. Na priv mogę wysłać Ci zdjęcia aluminiowych mechanik przed i po szkle.
no i szkło jest dużo delikatniejsze więc dużych zniszczeń nie poczyni.

User avatar
 
Posts: 136
Joined: 29 March 2010, 16:27
Location: Dolnośląskie
Points: 3
Motocykl: Sprzedany
Year production: 2002

Post » 25 January 2012, 16:34

jest to na pewno ALU, co do "piaskowania" to w grę wchodziła by soda która jest coraz częściej stosowana, lub jak kolega orzech85 napisał szkiełkowanie, tylko gdzie dostać ten materiał?

 
Posts: 13
Joined: 23 December 2009, 19:17
Location: Czerwińsk
Motocykl: Honda
Year production: 0

Post » 25 January 2012, 20:09

Materiał dostaniesz w sklepie ze ścierniwami i śrutownicami itp. Koszt granulatu szklanego 200-300 mikronów to ok.100 zł za 25 kg.Jeszcze musisz mieć w czym to wyszkiełkować więc lepiej poszukaj w swojej okolicy jakiejś firmy co Ci to zrobi.

Next

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests