Dzisiaj jest 13 maja 2024, 02:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Gazniki i sportowy filtr powietrza

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Gazniki i sportowy filtr powietrza

Post » 12 lipca 2008, 00:54

Przyszedł czas aby zajrzeć mojej slicznej w uklad zasilania. Miała nieco nierowne wolne obroty i cos tak powyzej 270

km/h zbierala sie juz slabo.
W sumie nie wiedzialem co w niej siedzi, ksiazka napraw ktora dostalem wraz z motocyklem mowila ze ostatni przeglad

byl zrobiony 10 tys km temu wiec warto obadac maszyne.
Zdjalem wiec zbiornik celem zerkniecia w filtr powietrza, no tak jeszcze oryginalny Hondy dosc mocno zabrudzony -

trzeba wymienic.

[IMG]http://img141.imageshack.us/img141

/3395/cbrtuningfiltrpowietrzaag5.th.jpg[/IMG]


Pod filtrem gażniki nie wygladaja na zbyt czyste, widac czarny nalot - wyglada na to ze motocykl gdzies sporo stal

nieuzywany. Postanowilem przeczyscic gazniki. Zaczalem sie rozgladac za srodkiem ktory mi w tym pomoze. W ofercie

Motul'a znalazlem złoty środek do czyszczenia gaźników - Motul Carbu Clean

[IMG]http://img502.imageshack.us/img502

/5797/cbrtuningfiltrpowietrzajj5.th.jpg[/IMG]


Zaciekawiony wzialem go do reki bo z reguly w takie zlote srodki nie wierze. Z instrukcji obslugi i krotkiego opisu

wynikalo - środek silnie drazniacy o bardzo mocnym dzialaniu, usuwa nagar, wode i udrażnia dysze. Sposób użycia -

wyciagnac filtr powietrza, rozprowadzic srodek we wlotach powietrza do gaznikow, odczekac 10 minut, odpalić silnik,

odczekac 5 min i wstrzyknac kolejna dawke trzymajac pracujacy silnik na srednich obrotach. Postanowilem spróbować.

Koszt takiej puszeczki specyfiku to 21 pln.

[IMG]http://img79.imageshack.us/img79/75

95/cbrtuningfiltrpowietrzaxo0.th.jpg[/IMG]


[IMG]http://img148.imageshack.us/img148

/3430/cbrtuningfiltrpowietrzakr2.th.jpg[/IMG]


Faktycznie juz przy pierwszym uzyciu z gaznikow zniknal czarny nagar, odpalilem silnik aby wypalil pierwsza edycje

srodka po czym przystapilem do drugiego kroku czyli wtryskiwania srodka na chodzacym silniku. Specyfiku nie

zalowalem. Po krotkiej chwili sprawa zalatwiona - gazniki wyczyszczone od strony filtra powietrza. Ale co ze strona

od zasilania ukladu w paliwo?! Ano jest jeszcze taki środek jak Motul Fuel System Clean, zalewany do paliwa jednak

nie bede go jeszcze uzywac gdyz i tak bede rozbierac gazniki aby zamontowac sportowe dysze.

Widac wyraznie jak dziala srodek, zebral i skroplil wode z ukladu - moze teraz ona spokojnie odparowac. Gazniki

odzyskaly swoj aluminiowy kolorek. Poniewaz trzeba poczekac na odparowanie wody reszte przegladu zostawiam na

nastepny dzien.

[IMG]http://img401.imageshack.us/img401

/269/cbrtuningfiltrpowietrzazz6.th.jpg[/IMG]


[IMG]http://img81.imageshack.us/img81/99

31/cbrtuningfiltrpowietrzawv6.th.jpg[/IMG]


Użytego specyfiku wystarczy spokojnie na jeszcze jedno czyszczenie.



Kolejnym krokiem jest wymiana filtra powietrza - skoro mam juz czyste gazniki to szkoda zakladac stary filtr.

No i do wyboru jest kilka opcji.

1. Założyc oryginalny filtr powietrza Honda (350 pln)
2. Założyć tani zamiennik oryginalnego filtra (Hiflo - 89 pln)
3. Założyć sportowy filtr powietrza

Rozpatrując za i przeciew zdecydowalem sie jednak na sportowy filtr powietrza.

I tu do wyboru miałem dwie firmy K&N marke znaną z wielu opowieści, przecież każdy szanujący się motocyklista ma

kozackiego K&N pod zbiornikiem i mniej znaną w polsce firmę Pipercross. K&N'a chyba każdy dobrze zna - masz K&N'a to

na bank masz najlepszy filtr - gówno prawda! Filtry K&N sa produkowane w technologii bawełnianej! całość powleczona

siatką aluminiową i zapakowana w plastykowy plaster. Faktycznie wzrasta przepustowość powietrza oraz dostarczonego

do ukladu jego ilosć, jednak mało kto wie ze wzrasta rowniez ilość przedostających sie przez niego zanieczyszczeń i

dość mocno w porównaniu do fabrycznego filtra. Wnioskli nasuwają się same - filtr trzeba częsciej czyscic a i

gazniki wiecej syfu przyjmuja i je rowniez czesciej nalezalo by czyscic. Nie trzeba tez przypominać ze szczegolnie

pylki wplywaja najbardziej na zacieranie sie przepustnic, iglicy i zapychanie sie dysz. Inna sprawa iz filtry K&N

uwazane są za wieczne, czyli czyscisz zakladasz, czyscisz zakladasz i smigasz...i tak caly czas. No i kazdy kto tak

mysli jest w duzym bledzie, niestety Bawełna nie jest trwałym materiałem i po kilkakrotnym czyszczeniu, ktore musimy

robic czesciej niz zwykle, ulega zniszczeniu - na nic zloty srodek do ich czyszczenia.

Druga firma ktora sie zainteresowalem to firma Pipercross - http://www.pipercross.net/index.asp. Angielska produkcja

ktora juz od bardzo wielu lat rzadzi na rynku specjalistycznych filtrow sportowych do sportow motorowych -

szczegolnie znana wsrod zawodnikow samochodowych 1/4 mili czy tez offroadu. Tak prawde mowiac bylem w szoku jak

wiele ma w tym wszystkim swojego udzialu. W polsce nie jest jeszcze tak znana. Czym rozni sie filtr Pipercross od

wszechobecnego K&N?! Filtry Pipercross sa wykonane w zupelnie innej technologii, tu nie ma tworzyw organicznych,

same sztuczne. Glowny material odpowiedzialny za dostarczenie jak najwiekszej ilosci powietrza i jej jak najlepsze

oczyszczenie to sztucznie wytworzona gabka! tak gabka! ale nie byle jaka gabka. Jej głowne atuty to

niezniszczalnosc, pipercross daje dozywotnia gwarancje na swoje filtry! K&N nic o tym nawet nie wspomina. I tu

faktycznie, nawet po wielokrotnym czyszczeniu filtra Piepercross, nie traci on nic ze swoich wlasciwosci, oczywiscie

pod warunkiem prawidlowego jego czyszczenia. Ponadto doczytalem ze Pipercross ma lepsze wlasciwosci filtracyjne, a

wiec podawane do ukladu powietrze jest znacznie czystrze a czyszczenie samego filtra mozna robic rzadziej. To

przewazylo wage na strone Pipercrossa. Warto tez wspomniec ze Pipercross jest tanszy od K&N, kosztowal mnie 255 pln,

K&N kosztuje w granicach 300 pln.

Tak wiec zakupilem jakis dziwny wynalazek, gdy go zobaczylem bylem troche zniesmaczony, ot taki kawal gabki w

plastykowej obudowie za 255 pln.

[IMG]http://img133.imageshack.us/img133

/4913/cbrtuningfiltrpowietrzaaq6.th.jpg[/IMG]


W zestawie z filtrem byly dwie naklejki i instrukcja.

[IMG]http://img133.imageshack.us/img133

/3610/cbrtuningfiltrpowietrzazm6.th.jpg[/IMG]


[IMG]http://img133.imageshack.us/img133

/3290/cbrtuningfiltrpowietrzanw3.th.jpg[/IMG]


[IMG]http://img167.imageshack.us/img167

/9057/cbrtuningfiltrpowietrzaoz0.th.jpg[/IMG]


W instrukcji doczytalem ze filtr trzeba nasaczyc olejem, do tego celu uzylem kolejnego produktu Motula

[IMG]http://img167.imageshack.us/img167

/415/cbrtuningfiltrpowietrzanz6.th.jpg[/IMG]


[IMG]http://img224.imageshack.us/img224

/2382/cbrtuningfiltrpowietrzacc6.th.jpg[/IMG]


Nasaczony filtr wcisnalem w Airbox - idealnie pasowal, wszedl bardzo ciasno wiec nie ma mowy o jakiejs

nieszczelnosci. Motocykl odpalilem - dziala :)

Po wymianie filtra wzialem sie za synchronizacje gaznikow, jeszcze w CBR tego nie robilem. Podlaczylem sprzet

pomiarowy i wykonalem niezbedne regulacje.

[IMG]http://img146.imageshack.us/img146

/1948/cbrtuningfiltrpowietrzabx7.th.jpg[/IMG]


No i teraz jestem zadowolony bo bardzo milo i przyjemnie spedzilem piatkowy wieczor z maszyna a w weekedn moge sie

brac za testy co to wogole zmienilo, dzis juz zrobilo sie ciemno a i kilka browarkow przy okazji wypilem wiec

poskladam szpeja jutro, mam nadzieje ze bedzie jakas zmiana w charaterystyce pracy silnika. Na "gole oko" dalo sie

juz zauwazyc ze motocykl pracuje rowno na wolnych obrotach, i jakos lepiej reaguje na odkrecenie manety. Jesli

pogoda dopisze to w niedziele bede na lotnisku i bedzie mozna sprawdzic czy maszynka cos zyskala czy raczej

stracila.

Do pelni szczescia brakuje mi jeszcze sportowych dysz do gaznikow i agresywnych walkow rozrzadu, ale o tym pomyslimy po nastepnej wyplacie :P

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 12 lipca 2008, 21:15

i koniecznie kompresor mechaniczny ustawiony na 0,5 Bara skoro słabo reaguje na gaz przy 270 :lol: Widziałeś kiedyś zniszczoną bawełnę w K&N ?? Ja je moontuje od lat i reklamacji nie było żadnej nigdy ! Filtr ma specjalny środek do mycia jak również olej do nasączania. Prawidłowo nasączony filtr chwyta więcej niż tradycyjny papier. To mycie gaźników które wykonałeś jest dobre dla lepszego samopoczucia, które poprawi się widząc świecące aluminium. Gaźniki rozbiera się w mak i dokładnie myje oraz traktuje sprężonym powietrzem. Dodatkowo sprawdzasz poziomy w komorach pływakowych, membrany, etc. Po synchro robisz regulację składu mieszanek, następnie sprawdzasz wartości podciśnień, i korygujesz zmiany jeśli powstały. Zajmuje to sporo i kosztuje u mnie 150pln ale przez 30 000 km robisz tylko synchro a osiągi tak się polepszają, że SC33 lazie na gumę z gazu przy 250 :lol:
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 12 lipca 2008, 22:55

wlasnie CENZURA wyszla i musialem zalozyc z powrotem zwykly filtr :/ , motocykl ze sportowym filtrem po synchronizacji chodzil jakby byl bez filtra czyli sredni zakres obortow znikl a wysokie to tylko strzelanie w tlumik, no i teraz problem - trzeba do sportowego filtra zamontowac zestaw powiekszonych dysz , ale czy da sie wyregulowac sklad mieszanki bez wymiany dysz? troche szkoda mi tego filtra zeby lezal teraz i czekal do 10tego :/ , do regulacji gaznikow mam tylko pilot screw ale ona jest odpowiedzialna za wolne obroty - myle sie?

nigdy tak gleboko sie w to nie zaglebialem, ale to przeciez oczywiste ze sklad mieszanki sie zmienil po zamontowaniu sportowego filtra a sama synchronizacja gaznikow to za malo bo odpowiada za zupelnie cos innego, co do czyszczenia gaznikow tym carbu cleanem to dla mnie wystarczy, znam zycie warsztatow dosc dobrze i wiem ze cale te ich czyszczenie serwisowe to dmuchniecie w gazniki z kompresora i nawet im sie nie chce komor plywakow zdejmowac wiec CENZURA na nich, chyba ze bym stal im nad glowa i widzial czysczenie to bym uwierzyl

cziken pisze:koniecznie kompresor mechaniczny ustawiony na 0,5 Bara
nie no turbina to mi nie potrzebna, koszta ogromne

cziken pisze:Widziałeś kiedyś zniszczoną bawełnę w K&N ??
nie widzialem, jednak wcale mnie to nie przekonuje, wszyscy montuja KN bo jest taki cudowny mysle ze pipercross moze byc ciekawa alternatywa dla niego a nie dowiesz sie dopuki sam nie sprobujesz
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 10:39

Witaj Fabiq :) W niektórych motocyklach potrzeba wymienić dyszę główną na większą jeśli brak jest regulacji poziomu iglicy tak jak to ma miejsce w SC33. Jeśli trzeba, - a są takie przyadki to zmienia się takze dysze biegu jałowego, ale to pokaże nam regulacja składu mieszanek. Skład mieszanki ma wpływ na pracę biegu jałowego, jak również pracę w zakresie do ok 6 000 rpm. I tu przeważnie zdarzają się dziury w gazie. Twoje 900RR powinno chodzić na oryginalnych gaźnikach; powinno ponieważ ja robiłem SC33 po wymianie końcówki i wkładki - chodzi jak piekło do tej pory :twisted: Ja wywaliłem z niej szafę gaźników do konkretnego prania. Jeśli czyściłeś carbu cleaner-em to mogło Ci trochę zaklajstrować jakże maciupkie kanały przepływu powietrza przy śrubach regulacyjnych składu mieszanki. Jeśli robisz trochę przy moto, to kup sobie paczkę fajek (piwo odradzam) i wyciągaj gaźniki. Rozbierz w pył, a miejsca zabrudzone silnie zmyj klinerem. Jeśli masz wytłuczone zawory iglicowe i w każdej komorze inny poziom to nie wyregulujesz gaźników za groma, a praca silnika będzie pozostawiała wiele do życzenia. Najwazniejsze miejsce, to kanały pod pilot screw adjuster i same ich groty, które strasznie sie "pogrubiają" od nagarów spowodowanych back fire. To ten nagar powoduje CENZURA składu mieszanek. Jeśli chodzi o DYNO JET to i tak musisz gaźniki rozebrać. Ten kit jest naprawdę dobry i przynosi efekty, ale czasem trzeba 5 razy zrzucać gaźniki, a czasem ustawienia pre-set wystarczą. Dla przykładu podam ostatnie modyfikacje w R6 - gaźniki wyciągane 4 razy 3 razy zmiana dysz, 4 razy zmiana poziomu iglicy, 3 razy regulowany skład mieszanek, każdorazowo robione synchro ! Efekt zniewalający przy zachowaniu tej samej ceny za usługę. W YFZ 450 (quad) zawodnika jeżdżącego na zawodach supermoto gaźnik zrzucałem 5 razy !! Te metody są czasochłonne i większość serwisów nie chce zakładać dyno. Jest firma co to robi na hamowni za 1 000 pln z wydrukiem. Rozpisałem się jak Sienkiewicz pisząc Trylogię, więc kończę pozdrawiając wszystkich majsterkowiczów - powodzenia :wink:
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 11:33

tak tez myslalem ze bez wymiany dysz jednak sie nie obejdzie i na pewno zamowie odpowiedni zestaw, tylko teraz problem w wyborze wersji czy brac stage 1 czy stage2 , mam przelot wydech i sportowy filtr jednak sam airbox pozostal ten sam, z tego co wyczytalem w instrukcji dyno to wymienia sie wszystkie dyszki i igilice a pozniej to dostraja do reszty, bedzie trzeba troche podlubac a ze dlubac lubie to - damy rade :) , dlatego uzylem carbu cleana z poziomu filtra powietrza ze wlasnie mialem zamiar wymienic te dysze tak czy inaczej a nie chce dwa razy tej samej roboty robic, w tej chwili wpakowalem oryginalny filtr powietrza i moto chodzi bez zarzutu

cala procedura ustawienia gaznikow jest dokladnie opisana w instrukcji dyno mam nadzieje ze nie bedzie z tym tak duzych problemow jak mowisz

mam chetke tez wymienic walki rozrzadu, a raczej dac oryginalne do przerobienia jedynie nie znam jeszcze kosztow
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 12:02

Widzę, ze mocy Ci brak :P
Wałki tunerskie to pewnie ok 2000 jak nie więcej ale ja nigdy nie spotkałem kogoś, kto chciałby je zmieniać. Kiedyś wałki "rasował" Wyrzykowski Motor Sport, ale czy ta firma jeszcze istnieje to nie wiem. Ja wolałbym kupić po prostu lżejsze moto z większą mocą, ponieważ sportowe wałki obciążął i tak już wisiloną jednostkę, a moc użytkowa będzie się pojawiać przy 8000rpm, niżej nie zechce jeździć. Rozwiązanie dobre na tor, ale nie w tym moto :wink: Ale powodzenia - również z Dyno jet !!!
kogut

 
Posty: 49
Rejestracja: 24 marca 2008, 23:00
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: honda fireblade 919
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 21:42

cziken znalazlem walki do swojego sprzeta http://www.baysideperformance.com/index ... 2dfa578fd8

pytanie tylko jak to sie bedzie mialo do osiagow czy moto bedzie ciagnac z wolnych obrotow?, o ile wzrosnie moc i jak to sie ma do synchronizacji tego z zaplonem i gaznikami czy warto sie z tym bawic dyno jet,sportowy filtr, tlumik poprawily moc o 10BHP to nie wiele licze wiec teraz na walki aha ile u ciebie kosztowala by taka impreza

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 23:29

Na wolnych obrotach będzi chodził twardo, nierówno i ciut wyżej (zależy od tego, jak bardzo "wyrasowane" są te wałki) Sportowe wałki poprawiają górny zakres obrotów pogarszając tym samym środek i dół - efekt podobny do turbodziury. Charakterystyka podobna do rasowej 600 gdzie poniżej 9000rpm nic się nie dzieje. Jeśli masz Dyno i pudełko z resztą main jet to da się dostroić. Sterowanie i zarządzanie zapłonem pozostaje bez zmian. Cziken za taki montarz wałków z obowiązkową regulacją zaworów i całkowitym przestrojeniem gaźników chce 250 pln. więc cena odstrasza potencjalnych klientów :lol: Zawsze lepi poszukać Pana Żdzisia co za flachę zrobi :D
kogut

 
Posty: 49
Rejestracja: 24 marca 2008, 23:00
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: honda fireblade 919
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 23:36

250 to nie jest drogo za taka robotke dzieki za odpowiedz

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2008, 23:43

bo ja chadzam poniżej ceny giełdowej :mrgreen: hej
kogut

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 14 lipca 2008, 13:35

A nie lepiej kupić lepszy motor i sie nie martwić o braki mocy? 8) :roll:
You can't fuck with

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 14 lipca 2008, 13:39

Masz rację Buzka ! Ja też tak uważam :mrgreen:
kogut

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości