It is currently 18 November 2025, 01:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Polerowanie metali

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 20
Joined: 23 July 2011, 22:32
Location: Świętokrz
Motocykl: HONDA CBR 900
Year production: 1996

Polerowanie metali

Post » 03 August 2011, 20:51

Siemka,
chciałem wypolerować na cacy kilka metalowych części (np. mocowanie tylnego siedzenie, mocowanie zamka tylnego siedzenia, itp.) ale nie wiem jak się do tego zabrać. Części te są zaśniedziałe z nieładnym nalotem. Fakt, nie widać tego jak jest opuszczone siedzenie, ale chętnie zrobiłbym z tym porządek :jupi:
Macie jakiś patent na coś takiego?
Zdr.
K.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 03 August 2011, 20:55

znajdziesz pasty na allegro do polerki filc tez kupisz na wiertarke i ogien jeszcze lepiej kupic papier scierny na wode i najpierw to zmatowac
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 104
Joined: 19 January 2010, 18:35
Location: Jawor / L
Points: 1
Motocykl: Ducati 996
Year production: 0

Post » 04 August 2011, 10:49

Zacznij polerkę od papieru gruboziarnistego, żeby wyrównać wszelkie nierówności np. 240-320. Później po kolei coraz drobniejszy aż dojdziesz do 1500-2000. Następnie filc i pasta lekko ścierna, na koniec pasta polerska. Działa bardzo dobrze w przypadku aluminium. Z twardszymi metalami pewnie jest o wiele gorzej. Musisz pamiętać, że po takiej polerce metal szybko zaśniedzieje - zardzewieje. Aluminium średnio co 2 lata trzeba przepolerować.
No speed limit, no police - no FUN :-)

 
Posts: 198
Joined: 24 May 2010, 20:28
Location: Łódź
Points: 3
Motocykl: xx w ramie sc33
Year production: 2006

Post » 05 August 2011, 08:40

Jeśli chcesz mieć to dobrze zrobione oddaj do firmy która się tym zajmuje.

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 05 August 2011, 14:48

powiem Ci tak jak masz jakieś małe robótki to ktos kto zajmuje sie tym an codzień ma pasty filce itp. narzędzia weźmie za to grosze żrobi Ci to fajnie na lustro i będziesz zadowolony

jeżeli zdecydujesz się sam to zrobić to raz zakup pasty plus filce jeżeli masz na co to założyć to ok i wchu...j twojego czasu efekt hhmmm różny :)

ja bawiłem się z setami w moim bladym pół dnia polerowania dwóch setów do lustra brakowało zakup filcy pasta grosze automax na pewno lepiej wyglądały niż przed zabawą z tym ale czasu spędziłem max i już miałem dość
tak to wyglądało oceń sam czy warto się męczyć :)

Image

Image

Image

Image

oczywiście w tym sezonie pasowało by to powtórzyć

User avatar
 
Posts: 20
Joined: 23 July 2011, 22:32
Location: Świętokrz
Motocykl: HONDA CBR 900
Year production: 1996

Post » 06 August 2011, 08:51

Postanowiłem, że sam się za to zabiorę :D Zaopatrzyłem się w papier ścierny różnej grubości, pastę polerską, szmatki i filc. Efekt jak dla mnie zadowalający ;) Z jednym elementem schodziło mi godzinę. Na razie zrobiłem mocowanie tylnego siedzenia i zamek. Jak Wam się podoba?

Przed:

Image

Image

Po:

Image

Image

K.

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 24 August 2010, 11:26
Location: Warszawa
Motocykl: SC33
Year production: 1998

Post » 09 August 2011, 13:32

W przypadku malych detali pomocna jest bardzo multiszlifierka z elastycznym przegubem. Bawilem sie w polerowanie jeszcze przy poprzedniem GSXFie.
Ogolnie schemat prac mialem nastepujacy:

1. papiery scierne (kolejno): 320, 480
2. papiery scierne wodne: 600, 800, 1000, 1500-2000
3. pasta autosol i filc.
4. w zaleznosci od elementu ew. pokrycie blyszczacym lakierem bezbarwnym (bez ceregieli; w sprayu).

Image

User avatar
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Post » 09 August 2011, 17:54

Po polerce można:
1: Przetrzeć preparatem antyutleniającym
2: Anodować w specjalistycznym zakładzie
Moto Psycho

User avatar
 
Posts: 20
Joined: 23 July 2011, 22:32
Location: Świętokrz
Motocykl: HONDA CBR 900
Year production: 1996

Post » 10 August 2011, 16:09

Pięknie Ci wyszły te sety :ooo: Ja niestety nie mam takiego urządzenia więc musiałem ręcznie dymać. Ale stwierdziłem, że nie widać tego od zewnątrz więc nie mam nic do stracenia (bo gorzej na pewno nie będzie ;) )


Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests