Dzisiaj jest 12 maja 2024, 02:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

zamiana SC33 na SC50

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

zamiana SC33 na SC50

Post » 28 maja 2011, 10:26

Dopoki pucha mi motura nie popsuła nigdy w zyciu bym nie zamienił mojego fajera na nowszy model. Ale cóż, jak patrze na skrzywiony pysk Hanki po strzale ktory dostała od furaka to jakos dziwnie sie czuje i nie wiem czy nie wykorzystac sytuacji i nie wymienic 919 na 954. Kaczuszke opendzlowac tak jak stoi, technicznie igla tak jak była przed bum, prosta jak strzała, tylko owiewki troche dostały, odbilem sie od furaka ale utrzymałem maszyne na kolach wiec dekle nawet nie porysowane. Mocy w 33-ce mi nie brakuje, bezawaryjnosc bezdyskusyjna, przez 5 sezonow nigdy mnie sprzet nie zawiodl - wiec mam mega zaufanie do tej maszyny i na Madagaskar bez zastanowienia bym sie nią wybrał. Prowadzenie mi pasuje, dobrze sie nia rzuca w zakretach, latałem troche na 929 i jakos przepasci w prowadzeniu nie zauwazylem - ale Pedrosa to ze mnie nie jest, wiec pewnie i tak bym sie nie skapnal. Czekam na wycene z OC sprawcy, dolozyl bym kilka kafelkow i nowa hanke zatargal do garazu. Ale czy jest sens..... i z tym do was moi koledzy sie zglaszam.
Moje priorytety to bezawaryjnosc, prowadzenie, porecznosc, no i czasami 500 km jednego dnia z plecaczkiem - łapy i plegar nie odpadną ?. Z tego co wiem 954 jest znacznie bardziej podatna na pekanie bloku silnika przy altku po glebie, czasami plaszcz wodny z przodu lubi sobie peknac, dwojka chyba czesciej pada niz u starszej siostry, ładowanie tez chyba lubi kleknac troszku czesciej, mocowania czachy, exup to rzeczy na ktore trzeba szczegolnie zwrocic uwage. w sc33 raczej nie ma takich klopotow, wiec czy jest sens, czy plusy - jakie ? - nie przesłaniaja minusow?... tylko szczerze , bo wiadomo kazdy swoje chwali.....
Pytanie moze i glupie ale nikt odemnie nie ma 954 i nie mam jak sie do niej przymierzyc i polatac najlepiej kilka dni, bo na jezdzie przed zakupem to tak srednio cos mozna wywnioskowac, odemnie wszyscy tylko suzukiii, kwasaki i fortepany pizgaja. Lezalem w szpitalu 4 dni i tak sobie wlasnie kombinowalem, ale przekonany jak narazie nie jestem. Po kilku drobnych inwestycjach moja bedzie taka sama jak przed dzwonem wiec jak cos to sobie ja zrehabilituje i nie bedzie sladu, a za kase pokupuje nowe winyle...., no ale moze jednak do zyda..... no sam nie wiem..
Proze o porade drogie bravo.....

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 01 lutego 2009, 14:13
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 28 maja 2011, 12:25

954 ma swietne heble, kolo 17cali z przodu, wtrysk paliwa, wiecej mocy, zawias upside down, jest do niej lepsza dostepnosc czesci i akcesoriow niz do sc33 no i jest oczywiscie bardziej nowoczesna stylistycznie. Moim zdaniem warto.

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 28 maja 2011, 13:46

moim zdaniem też warto pod warunkiem że dorwiesz 954 w bardzo dobrym stanie, jednak 954 idzie dużo lepiej, jest dużo nowsza stylistycznie i technologicznie, hamulce to nie wiem, chyba to samo montują od 98roku aż do 954, chyba tylko tarcze są większe w 954, sam jak będę zmieniał moje sc33 może w przyszłym sezonie to będę się rozglądał za 954, ewentualnie 1000 k3,k4 :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 28 maja 2011, 21:09

Śmigałem na SC33 97r a teraz SC50 (kombinuje nad SC57b) i powiem ci tak ze na SC50 widać już taniość - małe niedociągnięcia, gorsze wykończenie, cienkie plastiki ale teraz nowe motory tak maja a np K5 ma jeszcze cieńsze plastiki. Kultura pracy silnika to przepaść w porównaniu do SC33 i to mnie najbardziej bolalo bo to co Honda miała najlepsze to w SC50 już nie jest choć ja narzekać nie mogę jeśli chodzi o awaryjność silnika poprostu trzeba sie przyzyczaić do dziwnych odgłosów i odkręcać manetkę. Pozycja za kierownicą raczej na minus w porównaniu do SC30 ale ja sie już przyzwyczaiłem i jest ok. Teraz plusy hamulce SUPER, dużo zwinniejszy niż SC30 - ale amortyzator skrętu trzeba mieć. Duuuużo lepszy duł niż w SC30 to mocno czuć. Wygląd chyba po SC57b najpiękniejsze dziecko Hondy. Ja nie żałowałem zmiany warto jeszcze jak sie trafi zdrową sztukę to naprawdę warto.

 
Posty: 31
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 19:32
Lokalizacja: Lca
Motocykl: Fireblade 900RR sc33
Rok produkcji: 1997

Post » 28 maja 2011, 22:06

Co do minusów to w 954 siadają skrzynie biegów [nagminnie] i pękają bloki silnika. Jak ja bym zmieniał to na sc57 wzwyż.

 
Posty: 366
Rejestracja: 02 grudnia 2007, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 1
Motocykl: cbr sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 29 maja 2011, 07:32

Derb1, rozumiem,ze miałes kilka sc50 i w kazdej pekał Ci blok i wysypywała się skrzynia?:)ja poza je...anym exupem jestem bardzo zadowolony z 954,prowadzenie,moc,hamulce,jak najbardziej ok.Stylistycznie także odbiega juz od sc33.Jak dla mnie to kwestia przeznaczenia motocykla i kwestia gustu.na 954 napewno nie bedziesz odczuwał róznicy w spadkach mocy podczas jazdy z pasażerem,co jest zauwazalne w sc33.sc50 ani sc33 nie nazwałbym wygodnymi motocyklami,bo dłuższa jazda na obu jest uciażliwa.Co do dostepu czesci to sie nie zgodze z kolega powyżej,do sc33 jest wiekszy wybór uzywanych czesci i cenowo przez poł do sc33,wiem bo szukałem klamotów do 954 i sc33.Spalanie ok 1-2 l mniejsze w sc33.Prowadzenie oczywiscie na korzysc 954 nawet z samej racji wagi o 15 kg mniejszej,jesli latasz na kole 954 wstaje nieporównywalnie łatwiej niz sc33.Jesli latasz ostro amor skretu w 954 obowiązkowy,i tylnia opona znika w trybie natychmiastowym :D A do pracy silnika trzeba sie poprostu przyzwyczaic ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 25 lutego 2011, 22:53
Lokalizacja: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Rok produkcji: 2003

Post » 29 maja 2011, 11:00

sc50 - świetne hamulce, lekki, poreczny, pieknie wchodzi w winkle,fortepian z tego roku ie kryje, super dół, juz od 2500 obr/min, bdb. światła, minusy- 2x poszedł uszczelniacz przedniego zawiasu- każdy wytrzymał tylko 7tys. km, spalanie przy predkościach powyżej 200km, w granicach 9l/100km-ale moc jest ogromna :), - ogólnie zrobiłem 16 tys. km i żadnych awarii - olej filtry płyny i opony i naped - tyle- mechanicznie nic sie nie dzieje - Polecam 954rr -chociaż chodzi mi po głowie sc57b- jednakże $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ - Pozdrawiam
Tomaszek954


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości