Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 15:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

wybór opony !! prosze o rade

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 17 grudnia 2011, 14:20

diobol napisał/a:

Powiedzmy sobie szczerze, jeśli ktoś pyta o opony to nie ma doświadczenia czyli nie odczuje różnicy między oponami podobnego standardu różnych marek. Kupcie obojętnie co (oczywiście z serii sportowych gum) i nie gadajcie głupot, że ta jest dobra a tamta do bani. Większość ludzi tutaj piszących powtarza opinie jak papugi a tak naprawdę mało kto może powiedzieć że próbował wszystkie gumy (pytanie jeszcze jak je używał). Wszystkie opinie tutaj są subiektywne bo nikt nie jest testerem opon tylko użytkownikiem - jeden będzie świrował do uślizgu w złożeniu i powie że do bani opona, a inny powie że super trzyma bo jeździ normalnie po drogach. To samo ze zużyciem itd. Opony są z różnych roczników, jedne nowe, inne potorowe, inne używane z alledrogo. Dlatego nigdy nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi.
Bierz dowolną nową oponę sportową renomowanej marki np. pirelli, michelin, dunlop, brigstone i będziesz zadowoony. Nie zgrywajcie tutaj takich rossich Tyle w temacie.

ttyle w temacie. :clap: :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 grudnia 2011, 15:27

Z góry przepraszam, że piszę tego posta. Pewnie nie jestem godzien się odzywać :diabel2: :diabel2: Ale nie zgodzę się z tobą. Nie uważam się za zawodowca i nawet nie potrafię dobrze zejść na kolano. Ale nie trzeba być jakimś geniuszem, żeby zauważyć różnicę między oponami. Jakiś czas temu też twierdziłem, że cokolwiek założę to będzie dobre. Okazało się, że nie musiałem schodzić na kolano, żeby się dowiedzieć że moja oponka, w przeciwieństwie do poprzedniej, ma tendencje do uślizgu. Prawdopodobnie jest za miękka i jak jest dobrze rozgrzana, przy większym złożeniu często mi dupa odjeżdża. I nie musiałem jechać na tor i świrować żeby to odkryć. Nawet na starej 10letniej michelince nie miałem tego problemu. A jak się spanikuje przy uślizgu to wiemy czym się to może skończyć.

PS: Nie pamiętam czy to metzeler czy pirelli a nie mam moto przy sobie więc nie sprawdzę. Ale ma dwa lata, jest dwuskładnikowa, tyle pamiętam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 17 grudnia 2011, 16:28

olsen pisze:Jakiś czas temu też twierdziłem, że cokolwiek założę to będzie dobre.


nie cokolwiek tylko

diobol pisze:Bierz dowolną nową oponę sportową renomowanej marki np. pirelli, michelin, dunlop, brigstone i będziesz zadowoony. .


a to mała różnica ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 grudnia 2011, 16:39

No właśnie o tym mówię. Na rynku praktycznie nie ma innych firm poza tymi kilkoma. I właściwie każdy wybiera spośród nich... Ale to nieprawda, że nie ma różnicy. Często może jest znikoma i nie wyczuwalna, ale zdarza się, tak jak u mnie, że różnica jest spora.

PS: Nie jestem ekspertem i nie wiem która jest lepsza a która gorsza. Ale zawsze warto poczytać opinie zanim się kupi.

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 17 grudnia 2011, 17:46

olsen pisze: Prawdopodobnie jest za miękka i jak jest dobrze rozgrzana, przy większym złożeniu często mi dupa odjeżdża.


Z tego co mi się wydaje jeśli im mieksza opona tym wymaga dłuższego nagrzewania ale po nagrzaniu dużo lepiej trzyma. Oczywiście mówimy tutaj o możliwościach opony na torze. Np pirrelli diablo supercorsa sc0 to opona kwalifikacyjna jak sama nazwa wskazuje robi się nią najlepsze czasy dzięki lepszej przyczepności ale schodzi w oczach a sc1 sc2 bierze się już na wyścigi bo wytrzymują na dłużej. Tutaj się zgodzę że w temacie można dyskutować miedzy twardością mieszanki i szybkością zużycia ale nie marki i przyczepności konkretnej opony bo nikt na drodze nie zauważy różnicy w przyczepności.
Wydaje mi się że problem nie leży w oponach ale w umiejętności jej wyczucia, czyli właśnie jak szybko się nagrzewa a także w umiejętnościach kierowcy bo nawet najlepsza opona oderwie się jak ktoś w złożeniu przesadzi z gazem, nie uwzględni syfu, wilgoci i temperatury asfaltu.

Załóżmy że masz w swoim motocyklu jakieś metzelery i odradzasz je, a może się okazać po sprawdzeniu, że jest to model szosowo turystyczny, bardzo twarda guma nie nadająca się do sporta a już na pewno nie do próbowania schodzenia na kolano. Potem panuje zamęt i przekazywanie złej opini dalej.

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 grudnia 2011, 18:12

diobol pisze:to model szosowo turystyczny, bardzo twarda guma nie nadająca się do sporta

Ja kupuje tylko typowo sportowe, najlepiej dwuskładnikowe. Jak kupiłem moto to miałem starego michelina szosowego (chyba pilot road) i właśnie czułem się pewniej niż na oponie obecnej. Problem może wynikać z tego, że na naszych drogach mamy różne rodzaje asfaltu. Nie można ich porównać do tych na torze. Może stąd problem uślizgu. Z drugiej strony, muszę tą oponę pochwalić, bo nie traci przyczepności nagle, tylko lekko odjeżdża. Da się to wyczuć...

Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Rejestracja: 25 października 2011, 19:12
Lokalizacja: Iłża
Pochwały: 5
Motocykl: CBR 954RR
Rok produkcji: 2003

Post » 17 grudnia 2011, 19:47

MaciekM pisze:
diobol pisze:Powiedzmy sobie szczerze, jeśli ktoś pyta o opony to nie ma doświadczenia czyli nie odczuje różnicy między oponami podobnego standardu różnych marek. Kupcie obojętnie co (oczywiście z serii sportowych gum) i nie gadajcie głupot, że ta jest dobra a tamta do bani. Większość ludzi tutaj piszących powtarza opinie jak papugi a tak naprawdę mało kto może powiedzieć że próbował wszystkie gumy (pytanie jeszcze jak je używał). Wszystkie opinie tutaj są subiektywne bo nikt nie jest testerem opon tylko użytkownikiem - jeden będzie świrował do uślizgu w złożeniu i powie że do bani opona, a inny powie że super trzyma bo jeździ normalnie po drogach. To samo ze zużyciem itd. Opony są z różnych roczników, jedne nowe, inne potorowe, inne używane z alledrogo. Dlatego nigdy nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi.
Bierz dowolną nową oponę sportową renomowanej marki np. pirelli, michelin, dunlop, brigstone i będziesz zadowoony. Nie zgrywajcie tutaj takich rossich ;) Tyle w temacie.


Absoludnie popieram kolegę:)



Fachowa porada :brawo: Nic dodac nic ując masz racje każdemu smakuję co innego a nowa guma renomowanej marki musi byc dobra

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 13 stycznia 2012, 16:01

Witam jezeli chodzi o opony mam fajny artukuł :)

sa tam opisane poszczegolne marki opon i testy przeprowadzone na nich warto luknac polecam :)

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... 9050_ZR_17

osobiscie mam zalozone z przodu pireeli a z tylu metzeler
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 31 stycznia 2012, 14:20

Puciaty pisze:Witam jezeli chodzi o opony mam fajny artukuł :)

sa tam opisane poszczegolne marki opon i testy przeprowadzone na nich warto luknac polecam :)

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... 9050_ZR_17

osobiscie mam zalozone z przodu pireeli a z tylu metzeler


Dobry Artykuł .

Zastanawiam Się nad Continental Sport Attack i Michelin Pilot Power 2CT.
I jednak Postawie na Michelin-a opony.

Chociaż, których z Tych 2ch nie wybiorę, to i tak będzie dobrze.

 
Posty: 31
Rejestracja: 17 grudnia 2011, 12:27
Lokalizacja: Czerwionk
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 0

Bridgestone BT 015 czy Dunlop D209 Qualifier Sportmax

Post » 20 marca 2012, 14:08

Witam

Muszę kupić nowy komplet kapci do mojej 954'ki. Jako że brakuje mi $ żeby kupić nowy komplet za 1000zl znalazłem dwie alternatywy:

Bridgestone BT 015 w rozmiarach 190/55/17 i 120/70/17 z 2008r NOWE za 540 zł
Dunlop D209 Qualifier w rozmiarach 190/50/17 (2008r) i 120/70/17 (2011r) NOWE za 700zł

Które z tych opon byście polecali i dlaczego? Ktoś jeździł na tych gumach? Jak się sprawują i jakie kręcą przebiegi?

Pozdrawiam i z góry dzięki wielkie za pomoc
Arek

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 20 marca 2012, 19:42

kolego ja na tyle w swojej sc33 mam te drugie i jestem z niej zadowolony. co do przebiegu to mam ja dopiero drugi sezon i zrobilem 4000 km i za duzo z niej nie ubylo. uzywam motocykla raczej turystycznie, takze co do zachowanie w miesci i w trasie tak do 200 km/h zachowuje sie ok.

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 20 marca 2012, 20:21

A masz jakąś stronkę z tymi gumami, bo sam będę potrzebował w niedługim czasie.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości