It is currently 18 November 2025, 01:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Malowanie proszkowe ramy

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 1040
Joined: 12 July 2009, 11:36
Location: Oberschlesien
Points: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Year production: 1997

Malowanie proszkowe ramy

Post » 20 November 2010, 23:22

Witam, jako że wkrótce mam zamiar oddać ramę wahacz i kilka innych elementów do piaskowania i malowania proszkowego chciałem się dowiedzieć na co zwrócic uwagę przy przygotowywaniu tych elementów do tego. Podobno w gwinty trzeba powkręcać śruby podobnie trzeba zabezpieczyć główkę ramy oraz inne elementy które później będą połączone w jakiś sposób z innymi. Jak zabezpieczyć nr nabity na ramie? Jak to zrobić i czy może znacie jakiś sprawdzony zakład w okolicach śląska który takie rzeczy robi?

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 21 November 2010, 14:05

ja bym na Twoim miejscu dal wyszkielkowac i do anodowania szkielkowanie nie jest tak drastyczne jak piaskowanie .

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 21 November 2010, 15:59

To i ja sie dolacze do pytania, bo rowniez zamierzam polakierowac rame, wachacz i stelarz.

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 21 November 2010, 16:01

podepnę się pod temat bo czekam na rame od spawacza i idzie też do piaskowania . słyszałem to samo co crazy mówi ale ja mam darmową opcję ale tylko piaskowanie i się zastanawiam właśnie jak to wyjdzie . ARNO łożyska trzeba ściągnąć z główki masz patent żeby ich nie uszkodzić ? i założyć ponownie czy zakładasz nowe ?

User avatar
 
Posts: 85
Joined: 22 October 2010, 19:34
Location: Radomsko
Motocykl: CBR 929RR
Year production: 2001

Post » 21 November 2010, 16:06

Bieznie lozysk wybijesz bez problemu nie uszkadzajac ich. Ale jesli juz sie rozbiera moto do tego stopnia to nie zaszkodzi zalozyc nowych ;) Bedzie wtedy spokoj na dluzszy czas :)

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 21 November 2010, 16:13

wiadome 130zł to aż nie takie pieniądze

 
Posts: 17
Joined: 14 October 2010, 21:56
Location: WLKP
Motocykl: Hornet 2007, VTR SP2 2003
Year production: 0

Post » 21 November 2010, 18:23

Malowaniem proszkowym zajmuję się mój kuzyn i jeżeli chodzi o usunięcie starej powłoki lakierniczej to polecam chemicznie najmniej inwazyjny sposób, potem wybrać kolor i gotowe. Jeżeli szukacie pomocy :)no problemo :) możecie na mnie liczyć.
Pozdrawiam.
Berto.
No.....BRAKE'S........

User avatar
 
Posts: 1040
Joined: 12 July 2009, 11:36
Location: Oberschlesien
Points: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Year production: 1997

Post » 21 November 2010, 21:05

Nie no łożyska i bieżnie usunąłem z główki ale jak to miejsce teraz zabezpieczyć przed tym zabiegiem. Wydaje mi się że zakład który piaskuje i proszkowo maluje powinien to zrobić. Dzwoniłem do jednych ale powiedzieli że powinienem przywieźć elementy już zabezpieczone. Ale jak to ma zrobić ktoś kto nigdy tego nie robił?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 8:07 pm ]
Berto wrote:Malowaniem proszkowym zajmuję się mój kuzyn i jeżeli chodzi o usunięcie starej powłoki lakierniczej to polecam chemicznie najmniej inwazyjny sposób, potem wybrać kolor i gotowe. Jeżeli szukacie pomocy :)no problemo :) możecie na mnie liczyć.


berto skąd kuzyn też z wlkp?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 8:09 pm ]
walek809 wrote:podepnę się pod temat bo czekam na rame od spawacza i idzie też do piaskowania . słyszałem to samo co crazy mówi ale ja mam darmową opcję ale tylko piaskowanie i się zastanawiam właśnie jak to wyjdzie . ARNO łożyska trzeba ściągnąć z główki masz patent żeby ich nie uszkodzić ? i założyć ponownie czy zakładasz nowe ?


Z wybiciem biezni nie miałem problemu. W główce są otwory przez które długi śrubokręt przechodzi i idealnie wybija je. Oczywiście zakładam nowe łożyska.

 
Posts: 17
Joined: 14 October 2010, 21:56
Location: WLKP
Motocykl: Hornet 2007, VTR SP2 2003
Year production: 0

Post » 21 November 2010, 21:30

ARNO wrote:berto skąd kuzyn też z wlkp?


Tak :)
Pozdrawiam.
Berto.
No.....BRAKE'S........

User avatar
 
Posts: 1040
Joined: 12 July 2009, 11:36
Location: Oberschlesien
Points: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Year production: 1997

Post » 21 November 2010, 21:38

Berto wrote:
ARNO wrote:berto skąd kuzyn też z wlkp?


Tak :)


szkoda troche daleko :/

User avatar
 
Posts: 566
Joined: 09 February 2010, 20:42
Location: Wrp
Points: 7
Motocykl: streetfighter
Year production: 0

Post » 21 November 2010, 22:36

ja myślałem o takim zabezpieczeniu główki ja dwie podkładki idealnie pasujące góra i dół i długa śruba lub pręt z gwintem najnormalniej w świecie skręcić to . nie wiem czy dobrze myślę bo nie przyglądałem sie temu jeszcze dokładnie jak rama wróci ze spawania dopiero się tym zajmę .
ARNO jak wymyślisz patenty to rób foty :)

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 21 November 2010, 22:45

papierowe tasmy daja rade nie stopia sie w piecu lakierni proszkowej skad wiem?z autopsji :D

Next

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests