Dzisiaj jest 11 maja 2024, 15:52

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dylemat....

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Dylemat....

Post » 15 września 2010, 22:24

Witam Wszystkich. W 2008 roku kupiłem bardzo zadbaną SC33 z roku 98 z dobrego źródła z Włoch. Moto ma przejechane w tej chwili 46 tys. Jest naprawdę bardzo zadbane, pedantycznie o nią dbam, czyszczę nawet po każdej przejażdżce. Silnik dosłownie igła i tak mógłbym długo.....stan idealny. (wierzcie mi, że nawet nie latam na kole bo się boję)
Przychodzi jednak moment, że człowiek potrzebuje zmian, czegoś nowszego. Bardzo podoba mi się 954, myślę nad zmianami.... I tu pytanie do Was, czy warto???? Czym sobie poprawie???? Może pogorszę... Kilku znajomych motocyklistów odradziło mi ten pomysł, twierdząc , że SC33 to jest porządny motocykl, a nie niby 954 awaryjne itd...Czy mają rację, proszę o doradzenie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Rejestracja: 08 marca 2009, 22:46
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: cbr 1000 rr sc59 HRC
Rok produkcji: 2009

Post » 15 września 2010, 22:32

jeżeli bezdziesz tak samo dbał jak o sc33 to raczej jej nie popsujesz :) a tak szczerze to sc33 jest jak dla mnie wygodniejszy ,ale sc50 zajjjebiście wygląda jest lżejszy i mocniejszy ,więc fajniej sie lata .

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 15 września 2010, 22:40

wysy85 pisze:jeżeli bezdziesz tak samo dbał jak o sc33 to raczej jej nie popsujesz :) a tak szczerze to sc33 jest jak dla mnie wygodniejszy ,ale sc50 zajjjebiście wygląda jest lżejszy i mocniejszy ,więc fajniej sie lata .


Właśnie ten wygląd 954 mnie zaraził!!!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 15 września 2010, 22:46

Napisz czego Ty oczekujesz od motocykla? Jezeli jezdzi ci sie super pancernikiem sc33 i osiagi tez ci pasuja itp itd sprawdzony motocykl w Twoich rekach to moze faktycznie jeszcze zostac przy starym czołgu. Jezeli wyglad sc33 ci sie znudzil a ostre linie, masa 600ki i mocniejszy kop to 954 pewnie Ci to da. Druga sprawa taka ze kiedys i tak pewnie bedziesz chcial sie przesiasc na cos swiezszego nowszego i znow bedzie dylemat. Jak sie dba tak sie ma ale niektore motocykle pomimo regularnych serwisow maja swoje wady np. (sporadyczne) pekanie bloku silnika no ale ludzie kupuja 954 i jezdza nimi calymi latami bez zadnych oznak konczenia sie motocykla.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 15 września 2010, 23:10

Ja miałem taki sam dylemat... Miałem SC33 przez 3 lata , poprostu chciałem zmiany mimo, że moto było moim oczkiem w głowie i bardzo dbałem. Nie sprzedawałem żeby pozbyć się strucla ale , że poprostu chciałem wskoczyć na nowszy sprzęt z kilku powodów:
- 17stki koła i większy wybór sportowych gum,
- wtrysk,
- prowadzenie i zawias.
Celowałem w 954 ale szukałem sprzęta przede wszystkim w jak najlepszym stanie. Nie udało się znalezć odpowiadającej mi 954 przez miesiąc a natomiast dzięki RudziszowiRR dostałem namiar na obecną 1000RR, którą kupiłem. Moje zdanie jest takie, że sam musisz sobie odpowiedzieć czego chcesz. Jesli nie będziesz szukał okazji , kupisz igiełkę i będziesz dbał to każdym moto będziesz się cieszył! Odwagi i powodzenia - choć wiem jak ciężko się rozstać z wychuchanym sprzętem. Pozdro

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 16 września 2010, 16:10

Wiecie, moim zdaniem SC33 to ostatni Fajer z dusza i charatkerem. Wspaniale szeroki w baku. Z tym niezniszczalnym, niezawodnym i kultularnym silnikiem. Gaznikami i cieglem ssania. Moc wiecej niz wystarczjaca na polskie realnia, poki nie latasz powaznie na torze. Wlasciwie wszedzie mozesz zajrzec, pogrzebac, przerobic bez obawy o kody bledow itd. Jak dla mnie styl jakiego pozniejszym SC brakuje.
A jesli juz idsc droga lepszych osiagow, prowadzenia itp performance to czemu wybrac 929 zamiast R1 <02? 954 a nie GSXR 1000K3? 1000RR a nie R1 rn12? Pomijajac oczywiscie gusta, wiadomo, i pozostajac w swiecie litrowych japonskich rzedowek :okulary:

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 16 września 2010, 16:21

Tak jak ktos napisal musisz sam wiedziec czego chcesz, a tak naprawde niewiesz skoro pytasz, potem do kogo bedziesz mial pretensje do nas? Ja kiedys sie przejechalem k3 w 1000 na drugi dzien mialem moje sc33 na allegro,dzis latam na k5 jedyne czego mi brakuje z sc33 to spalania chodz i tak byla zajebista.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 16 września 2010, 16:39

Piotrek dużo w tym prawdy , że kultowy itd. Dla mnie wspomnienia po tym motocyklu są naprawdę ekstra i gdyby było mnie stać kupiłbym igłę żeby sobie trzymać jako eksponat i latać w niedziele :D Wiadomo młodsze sprzęty jeszcze tej kultowości nie nabyły choćby z racji wieku. Pytanie jest dobre dlaczego nie inne moto w litrze z nowszych. U mnie było tak , że zastanawiałem się pomiędzy RN09, RN12, 954, 1000RR, Gixx 1000k3/4. Spróbowałem wszystkich oprócz k3 - mimo , że opinie ma dobrą to ja mam traumę po zdechniętym niegdyś GSXF więc najmniej brałem go pod uwagę. Znalazłem dwie sztuki odpowiadające moim wymaganiom rn12 2005 i 1000RR 04. Zdecydowałem się ostatecznie na 1000RR i kupiłem. Teraz mam porównanie jeszcze do kilku litrów np ZX10R 05 / 07 , k5 1000 i mimo , że konkurencja jest raczej mocniejsza to jednak fajerem najprzyjemniej mi się jezdzi. Ergonomia mi bardzo odpowiada, prowadzenie i całokształt. Moc jak pisałem napewno jest mniejsza niż kawy czy suzuki porównywalna może do rn12 ale mi to wystarcza. Dla mnie największą zaletą 1000RR jest jej neutralne/precyzyjne prowadzenie i przyjazność. Na 954 troszkę polatałem i napewno moto ma odmienny charakter niż 1000 to jest taki zawadiaka i w tym też jest urok. Moim zdaniem wybór litra w obecnym czasie to kwestia gustu, zasobności portfela, indywidualnych preferencji - każdy ma swoje wady i zalety ale jak kupisz zadbaną sztukę i masz serce do jazdy to na każdym może Ci się super jezdzić. Jak kupisz zadbaną sztukę i będziesz dbał to wcale nowsze sprzęty nie są aż tak niskiej jakości żeby się sypały co chwila choć napewno z wielu względów (maksymalne odchudzenie, bardziej wykręcone silniki) są mniej wytrzymałe niż stare.

 
Posty: 366
Rejestracja: 02 grudnia 2007, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 1
Motocykl: cbr sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 16 września 2010, 17:00

A ja jestem zdania że stare to jest dobre wino i skrzypce.Fakt,że sc33 należa do bezawaryjnych motocykli ale jesli ktos bedzie dbał o szpeja to kazdy bedzie bezawaryjny.A wiadomo,ze ktos cały czas pracuje nad strona techniczna motocykli,poprawieniem właściwości jezdnych itd.Ja zdecydowanie jestem za nowszymi szpejami.

 
Posty: 16
Rejestracja: 05 października 2009, 20:36
Lokalizacja: kielce
Motocykl: honda954rr
Rok produkcji: 2003

Post » 16 września 2010, 18:57

Moje zdanie o sc50 jest takie,że jak kupisz zadbane 954 to nie ma lepszego moto a jeśli kupisz w okazyjnej cenie i w dziwnie perfekcyjnym stanie od handlarza to jest ryzyko.Ja osobiście kupiłem zadbaną sztukę i nie mam żadnych problemów a przedni laczek jest od nowości, więc wszystko zależy od tego ceny wyjściowej,bo nikt dobrego moto za darmo nie odda. Szczerze polecam Ci ten model gdyż nie tylko fantastycznie wygląda( zwłaszcza niebieska) to zaje.....e jeździ :diabel2:. Życzę owocnych poszukiwań i sztuki takiej jak moja i pamiętaj że lepiej dołożyć i mieć super moto, niż zaoszczędzić przy kupnie i zostawić duuużo więcej kasy w serwisie.

Pozdrawiam Hubert

 
Posty: 695
Rejestracja: 28 marca 2010, 19:39
Lokalizacja: Wyszogród
Pochwały: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Rok produkcji: 2002

Post » 16 września 2010, 18:57

Miałem podobny dylemat gdyż pierwsze poważne moto jakie kupiłem to f3, które znałem od momentu sprowadzenia i wiedziałem, że jest pewniak bez obaw mogę śmigać itd. Ale przyszedł czas, że po trzech latach latania niestety ale wyglądał starawo, mocy mogło by być więcej itd. No i tu dylemat co zrobić ? Stwierdziłem zobaczymy dałem ogłoszenie na forum BMW ( jestem klubowiczem, a chciałem żeby moto trafiło w dobre ręce ) i stwierdziłem, jeśli się sprzeda to szukam sprzęta jak nie to zostaje. Następnego dnia kolega już przyjechał z zaliczką a ja miałem dylemat rozwiązany ( a moto z 96r wystawiłem za 8,5 tys i za tyle poszła, ale stan igła ).
Zawsze podobała mi się 954rr i 1000rr i postanowiłem, że takiej będę szukał ale fundusze pozwalały mi na zakup ładnej 954 albo nowszego ale do ogarnięcia 1000rr. Po oględzinach kilku moto stwierdziłem, że chyba lepiej wydać więcej na 954 ( średnio chodziły ok 16tys, a ja miałem ok 20tys na moto ) bo po tych niby igiełkach za 15 - 16tys, troszkę się załamałem. Znalazłem i kupiłem za 18tys. i nie żałuję :P
Podejście do moto mam bardzo podobne do twojego nie latam na gumie, czyszczenie po każdym wypadzie, wszystko na czas wymieniane itd. Ja jestem zadowolony i nie żałuję zmiany a jeśli się o niego dba i eksploatuje w miarę normalnie to także jest bezawaryjny więc polecam bo wrażenia z jazdy są zaj...ste w porównaniu do starszych maszyn ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 16 września 2010, 21:11

ja miałem dylemat w tym sezonie kupic sc 33 czy 954 (929 wogóle nie było po uwage brane) z tym ,ze wlasnie fundusz byl taki ,ze moglem kupic okazyjne 954 lub sc33 w swietnym stanie. Rozważające wszelkie za i przeciw przekonala mnie jednak ostatecznie niezniszczalność sc33 i wizualnie bardziej odpowiada mi od 954 no i właśnie tez kierowalem sie opinia iz 954 jest bardziej skłonna do usterek (najbardziej przeraza ten blok silnika :wnerwiony: ) aczkolwiek to nie regula i jak trafisz zadbany sprzet to bedzie Ci sluzył przez wieki wkoncu to Honda ;) . Nie mialem niestety okazji na 954 sie przejechać jednakze trudno jest mi sobie wyobrazic by cokolwiek moglo prowadzic sie jeszcze lepiej niz sc33, byc bardziej bezawaryjny i bardziej ekonomiczne. Ale pwenie znajac zycie to 2-3 sezony i bedzie polowanie na 954 lub 1000rr ;). 2 czy 3 sezony na sc33 to sporo i ja mysle ,ze na Twoim miejscu zaryzykowałbym zmiane... Wkoncu jak Ci sie nie spodoba to zawsze mozesz wrócić do starego dobrego franka :)

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości