Dzisiaj jest 29 marca 2024, 10:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Panewkowy ból głowy - czyli stuk puk i problem gotowy...

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Czy uważasz mój tekst za rzeczowy i pomocny ??

Tak, teks jest ciekawy i wyczerpujący
47
90%
Tak, ale musisz jeszcze nad nim popracować
4
8%
Nie istny kibel i strata mojego czasu
1
2%
Nie mam zdania
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 52

Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Rejestracja: 15 lutego 2010, 21:44
Lokalizacja: lubelskie
Motocykl: honda 929
Rok produkcji: 0

Post » 03 czerwca 2010, 22:41

spoko Artykuł :brawo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 04 czerwca 2010, 09:39

bardzo fajnie napisane :) przypne na na gore dla potomnosci ;)

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 05 czerwca 2010, 15:57

może ktoś wyjaśnić pojęcie odwrócenie panewki? w jaki sposób się ona odwraca?

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 08 czerwca 2010, 11:49

Nowy pisze:może ktoś wyjaśnić pojęcie odwrócenie panewki? w jaki sposób się ona odwraca?


Kolego nie odwrócenie, a obrócenie panewki...

Obrócenie to ostatnia faza jej zjechania... kiedy wał puchnie i kończy się miejsce na film olejowy, który zostaje wypchnięty, panewka(lub obie połówki) zostaje złapana przez czop wału i zaczyna się obracać wraz z wałem w stopce korbowodu lub na podporze wału w bloku... Czasem w ekstremalnych akcjach zdarza się, że połówka najdzie na połówkę...

Generalnie efekt taki, że na bank do wymiany korba (właściwie wszystkie bo to kompletem się zmienia) lub blok(jeśli obróciło na głównej) + wał + panewki...
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Re: Panewkowy ból głowy - czyli stuk puk i problem gotowy...

Post » 25 lipca 2010, 00:55

miki1406 pisze:Najpewniejsze jest chromowanie czopów wału, choć ponoć i ten sposób potrafi starczyć na 10-15tyś.km.Wszystkim tym operacją towarzyszą zazwyczaj dorabiane panewki, ponieważ producent nie produkuje nadwymiarowych - brak przewidzianej naprawy głównej.



Mikołaj Cichal



Tak się zastanawiam,
a co z niklowaniem ?, z tego co czytam jest odporniejsze od chromowania , a samo chromowanie w największym stopniu zdaje egzamin. W sumie podczas szlifu schodzi minimalna warstwa którą można by nadrobić niklowaniem, tak by dalej pasowały orginalne panewki?? Zastanawia mnie czy gdy by to zrobić bardzo dokładnie (wymiar w mikronach) zapowiadało by się nieźle. Po szlifowaniu i niklowaniu można by dobrać nowe panewki, co o tym myślicie ? Nie chce tu naprawiać na siłę ale często dostanie nowego silnika sc33, tym bardziej wału graniczy z cudem...

Niklowanie elektrolityczne stosuje się do regeneracji wałów korbowych, sworzni tłokowych, trzonów zaworów, wrzecion tokarek, tłoków silników hydraulicznych, pierścieni tłokowych silników spalinowych itd. Powłoki niklowe o grubości warstwy 0,05-2 mm w porównaniu z chromowymi charakteryzują się doskonałą odpornością na zużywanie. Wydajność procesu jest kilkakrotnie wyższa niż chromowania przy 15-20-krotnie mniejszym zużyciu energii elektrycznej

Awatar użytkownika
 
Posty: 963
Rejestracja: 18 marca 2008, 21:58
Lokalizacja: Varsovia
Pochwały: 32
Motocykl: 954,929 pora na 1000RR
Rok produkcji: 2001

Post » 01 lipca 2011, 20:28

jak pisalem mialem ten bol...

po powrocie z toru , a krecil sie za czerwone pole po kilka razy i pozniej po pewnym czasie....kontrolka oleju mrugala,dawalem gazu znikala, i znowu sie pali... i stuki w silniku...

pojechalem z niunia do lekarza, szukalem silnkow znazlem za 2600 pracowal slabo i za 1200 bez odpalenia;/

jak sie okazalo wal nie tkniety, panewki wymienione, koszt. ok 1000pln w hondzie za nowe.
+robocizna.
kazali 1000 km, jezdzic spokojnie nie rpzekraczajac 5tys/obr...
dodatkowo zmienili mi olej ,filtry plyny itp....

juz ma najechane po remoncie ponad 1100 i jest ok :mrgreen:


mowil ze 929 mial taka wade, i nawet jak kupie nowy silnik to za cwile bedzie to samo :okulary2:

zaufalem, chlopaki robia same fireblade od prawie 10 lat
ciezko z terminami, ale juz popelnialem bledy w poprzendich sezonach prowadzac moto do innych pseudo mehcnaikow. teraz stwierdizlem zaczekam, prawie miesiac ze wszytskim to trwalomale bylo warto...przystepne ceny, solidna robota i polecam

DTM- z michałowic pod wawą. Maro & Daro. dawne motomax
MAro- 501 084 682.
POLECAM jak ktos bedize mial problem z motocyklem, nawet na darmowa porade.
ZAPRASZAM na> www.zespoloxide.pl Podaj dalej

 
Posty: 30
Rejestracja: 20 października 2010, 20:46
Lokalizacja: re
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 0

Post » 15 kwietnia 2012, 17:51

Czy ktoś jeszcze wymieniał panewki na nowe? Jaka jest tego skuteczność. Zakładając, że wał jest w porządku jak wspominał kolega Yarson.

 
Posty: 56
Rejestracja: 21 września 2011, 16:24
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 1
Motocykl: HH900
Rok produkcji: 0

Post » 15 kwietnia 2012, 23:29

Świetna robota i doskonała puenta - nie oszczędzamy na oleju. Jeśli chcemy, aby silnik chodził długo nigdy nie lejmy półsyntetyka - motocykl ma pracować na dobrym syntetyku aż do końca!

Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 sierpnia 2009, 16:05
Lokalizacja: OKl.Konst
Motocykl: R6 stunt & cbr 929rr
Rok produkcji: 2004
Samochód: Ford Ranger USA

Post » 31 lipca 2013, 22:55

czyli jesli wał jest wporzadku i dobierze sie odpowiednie selekcje panewek to silnik powinien jeszcze pojezdzic?? bo umnie w gixsie sie odezwała a dostanie silnika graniczy z cudem :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 31 lipca 2013, 23:13

jak masz czas i chęci to możesz się z tym bawić :one: miłej pracy życzę
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Rejestracja: 30 sierpnia 2009, 16:05
Lokalizacja: OKl.Konst
Motocykl: R6 stunt & cbr 929rr
Rok produkcji: 2004
Samochód: Ford Ranger USA

Post » 01 sierpnia 2013, 18:30

czas i chęci się znajda ale pytam raczej czy ktoś już to przerabiał oczywiście mowie o składaniu panewek wedle tego artykułu czyli z selekcją? , a nie na szybko wkładał byle jakie.. I czy zdaje to egzamin?? bo w przeciwnym razie szkoda pieniędzy ładować w stary silnik.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 01 sierpnia 2013, 21:22

znajomy pracuje jako mechanik w żużlu napominał kiedyś o ozonowaniu takich rzeczy ale ja nie mam pojęcia czy tobie warto się z tym bawić :) zrobisz będzie to działać na jakieś tysiąc km i co dalej ;)
-1--2--klama i guma haha

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości