Strona 1 z 2

UE chce ograniczyć moc naszych maszyn do 100HP

Post: 08 kwietnia 2010, 08:14
autor: Marko
Jak w temacie, a tu artykuł http://www.motocykle.v10.pl/Komisja,Eur ... 40800.html

co o tym sądzicie?

Post: 08 kwietnia 2010, 08:21
autor: miki1406
Jak to wprowadzą to kupie sobie v2... moment rządzi :diabel2:

Post: 08 kwietnia 2010, 09:38
autor: synek
niech najpierw w swoich samochodach ograniczą moc... tylko motocykle zapier...lają?
a poza tym wątpie żeby to wprowadzili

Post: 08 kwietnia 2010, 11:14
autor: Łysy929
Ciekaw jestem jak na to zareagują europejscy producenci sportowych motocykli . :diabel:

Post: 08 kwietnia 2010, 12:51
autor: ARNO
Wydaje mi się że nic z tego nie będzie żeby motocykl nie miał mocy to musieliby zdławić wszystkie do 10 KM. A jak ktoś sie ma rozwalić to i tak rozwali się niezależnie czy to ETZ czy Fireblade. Moc nie ma nic do tego.

Post: 08 kwietnia 2010, 14:01
autor: RudiszRR
To nie rpzejdzie chociazby wlasnie ze wzgledu na to ze producenci na to nie pozwola a druga sprawa to ograniczenie swobod ludzi wiec odpada. Zreszta auta po 400KM to nie CENZURA....
Sranie w banie i straszenie

Post: 09 kwietnia 2010, 00:30
autor: Chappy
Nie przejdzie na ma szans, koncerny sie nie zgodzą poza tym za duża strata by była klientów - odbiorców

Post: 09 kwietnia 2010, 18:14
autor: LOLO
Ja już protestuje!! :D :D

Post: 10 kwietnia 2010, 19:40
autor: PS BXL
Łysy929 pisze:Ciekaw jestem jak na to zareagują europejscy producenci sportowych motocykli . :diabel:


RudiszRR pisze:To nie rpzejdzie chociazby wlasnie ze wzgledu na to ze producenci na to nie pozwola a druga sprawa to ograniczenie swobod ludzi wiec odpada. Zreszta auta po 400KM to nie CENZURA....
Sranie w banie i straszenie


Chappy pisze:Nie przejdzie na ma szans, koncerny sie nie zgodzą poza tym za duża strata by była klientów - odbiorców


niewiem Panowie ale wydaje mi sie ze nie jest do konca przesadzone ze "NIE PRZEJDZIE"
PO PIERWSZE - we Francji jest juz takie ograniczenie i sprzedawane motocykle sa ograniczane do 100koni, czesto slychac o np SC33 ograniczonym do 72kw czy tez i nowsze maszyny , wiec widzicie ze jest tan to juz od dawna

PO DRUGIE - czytalem ze w Japonii wszystkie motocykle sa ograniczone do 180 km/h

PO TRZECIE - jak wiadomo kiedys np ZX-12 czy HAYABYSA mialy predkosciomierze skalowane do predkosci powyzej 300km/h a teraz jest ograniczenie na 299km/h i motocykle powyzej 2001 roku maja wlasnie tyle

tu cytat z innego forum "forum motocyklistow"
W roku 2001 japonska "wielka czworka" podpisala porozumienie ze nie bedzie produkowac motocykli przekraczajacych magiczne 300km/h. A wiec czy to sie komus podoba czy nie od 2001 roku max predkosc to 299km/h i nie wazne czy to hayabusa, zx12, zzr1400, czy jakies 1000ccm. Zeby bylo jeszcze "smieszniej" na predkosciomierzu nie moze byc cyfry 300 i powyzej. Po prostu motocykle sa zablokowane na 299km/h. Kawasaki ogranicza predkosc, w ten sposob ze ECU dostaje informacje o aktualnie "zapietym" biegu, oraz obrotach silnika i na tej podstawie wylicza predkosc. W praktyce na 6biegu nie dokreca sie do max swoich mozliwosci dlatego ze wczesniej odcina zaplon wyliczajac predkosc z przelozenia i obrotow silnika! Zeby bylo jeszcze ciekawiej, na pierwszych 3-4biegach, w zaleznosci od producenta, sprzety o mocy raczej "troche" powyzej 100KM maja tak napisane mapy zaplonu i wtrysku ze nie osiagaja pelnej mocy. Robi sie to powiedzmy dla "zdrowia" kierujacego, oraz ze wzgledu na spelnianie coraz to ostrzejszych norm spalin. Nikt o tym glosno nie mowi, ale to prawda. A technicznie dzieje sie to przez zubozenie mieszanki oraz przyspieszenie zaplonu. "Cuda" takie jak G-Pack po pierwsze znosza ograniczenie predkosci, a po drugie pozwalaja osiagnac pelna moc na pierwszych trzech, czterech biegach, czesty "numer" polaga na oszukiwaniu komputera, chodzi o to zeby komputer "widzial" ze niezaleznie od przelozenia, jest caly czas 5 bieg, ktory nie jest w zaden sposob ograniczony. To co opisalem to praktyka Kawasaki, co do innych to nie jestem na tyle pewien zeby sie wypowiadac, ale raczej procedura jest podobna.

Wiec jak widac skoro wielka czworka japonskich producentow byla w stanie porozumiec sie co do ograniczenia predkosci do 299 na rynek Europejski czy do 180 na rynek Japonski , a we Francji jest juz dawno ograniczenie na 100koni to jest tez mozliwosc wprowadzenia takiego ograniczenia na cala europe.

Post: 10 kwietnia 2010, 19:58
autor: miki1406
PS BXL pisze:(...)To co opisalem to praktyka Kawasaki, co do innych to nie jestem na tyle pewien zeby sie wypowiadac, ale raczej procedura jest podobna.
(...)


Nie wiem jak w Kawie, ale suzuki też tak ma. Nazywa się to TRE.

Post: 10 kwietnia 2010, 20:23
autor: webster222
z ta predkoscia to nie jest tak do konca. bo licznik pokazuje 299 ale obroty dalej ida w gore takze jedziesz napewno ponad 300. a nawet jezeli by cos takiego weszlo ze motocykle nie moga miec wiecej niz 100 KM (w co nie wieze) to silniki napewno bede mialy normalna moc tak jak teraz tylko ewentualnie moga byc ograniczone do 100 KM przez komputer. a to jak wiadomo pierwszy lepszy mechanik ci sciagnie za 50zl. :)

Post: 12 kwietnia 2010, 19:06
autor: Mnichu
Jak moto bedzie mialo tylko 100KM to zaraz bedzie trzeba podobnie zrobic z puszkami.