Dzisiaj jest 26 czerwca 2025, 13:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem ze sprzęgłem!!

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Problem ze sprzęgłem!!

Post » 03 maja 2009, 17:19

Mam problem ze sprzęgłem w mojej CBR F3. Jeszcze nie zaglądałem tam ale chce się mniej więcej dowiedziec na co sie nastawić. Podejrzewam że mam juz tarcze do wymiany ale może przyczyna jest inna. Problem jest taki. Moto dobrze wkręca się na obroty ale tak do 7-8 tyś potem obroty gwałtownie rosną a moto nie przyśpiesza i jest tak na każym praktycznie biegu. Zauważyłem to szczególnie jak gwałtownie dodam gazu. Czasem nie ma tego probemu ale jeśli chodzi o jazde na gumie to moge zapomniec bo moto zmuli tylko sie i tyle. Z gazu czy ze sprzęgł minimalnie mi koło podniesie moze na jakies 5cm. Na Brata Cbr F3 bez wiekszych problemów podnosi koło. Chciałem się zorientowac co może byc przyczyną ??? Wyjarane tarcze sprzęgłowe a może coś tam trzeba dokręcić ??? Chyba że to nie wina sprzęgła to pisac tym bardziej . Ale wydaje mi się że tutaj mi pada właśnie sprzęgło. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi co to może być???
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 03 maja 2009, 17:46

objawy mi wygladają tylko na sprzegło

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 03 maja 2009, 18:16

Też tak mi się zdaje. Pojeżdże troche jeszcze i chyba trzeba zaglądnąć tam.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Awatar użytkownika
 
Posty: 660
Rejestracja: 02 marca 2009, 21:45
Lokalizacja: Olesno
Pochwały: 4
Motocykl: HONDA CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 03 maja 2009, 18:42

Sprzęgło do wymiany niestety, na wszystko kiedyś przychodzi czas. :wnerwiony:

Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 21:35
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 04 maja 2009, 22:37

Podobno jest rada!!!
Nie wiem czy sensowna-ale od specjalisty tematu wiem,że olej Motul 5100 10w40
pomaga na lekko ślizgające się sprzęgło.Po zmianie na taki świeży olej pomaga skończyć sezon bez ingerencji w sprzęgło. :jupi: W sumie sezon dopiero się zaczął a taki oil to kwota ok 130 zł ni filtr z 20 zł a komplet sprzęgła w zamiennikach nie powinien przekroczyć 200 zł... :P Ja jednak do gumowania radziłbym sprzęgło zmienić bo nawet oliwa długo nie pociągnie :diabel2:
CBR 929 RR Xenon,Carbon, Akropovic, Stalowe oploty, K&N, D.I.D.,Crash Pady,Michelin Pilot Sport,

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 04 maja 2009, 23:38

Nie jestem specem, ale powiem z własnego doświadczenia: im szybciej zerkniesz do sprzęgła tym lepiej - teraz jest szansa że przekładki jeszcze są OK, jak będziesz jeździł na takim ślizgającym sprzęgle to je zjarasz i będzie trzeba wymienić całość koszta wzrosną co najmniej dwukrotnie. Tarcze kosztują na allegro w granicach 150pln, a robota prosta. Pamiętaj aby pomierzyć sprężyny czy nie są już wyrobione.
Można jeszcze wsadzić podkładki pomiędzy śruby a sprężynki - tak aby te mocniej dociskały tarcze. O ile konstrukcja sprzęgła na to pozwala. Jest to rozwiązanie tymczasowe ale często skuteczne :mrgreen:
lukasz302 pisze:tak do 7-8 tyś potem obroty gwałtownie rosną a moto nie przyśpiesza

wydaje mi się, że to już mocno zaawansowane 'ślizganie'

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 05 maja 2009, 02:27

orzech pisze:Pamiętaj aby pomierzyć sprężyny czy nie są już wyrobione.
Jak pomierzyć ???? co masz na myśli wyrobione???? Nie zawsze tak jest można powiedzieć że sporadycznie mi sie to zdarza żeby sie poślizło sprzęgło przy tych obrotach. A co do oleju to własnie świeżo zalałem taki własnie lej Motul 10W40 ester . tarcze juz mam upatrzone za 185zł http://moto.allegro.pl/item627074060_ta ... k1218.html Mysle że lepiej dac troche więcej i miec cos lepszego na dłużej.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 maja 2009, 09:16

hej, po prostu zmierzyć ich długość suwmiarką, w serwisówce znajdziesz minimalny wymiar. Jeśli będą za krótkie to nie będą dociskały z odpowiednią siłą tarcz i sprzęgło znów może zacząć się ślizgać. W serwisówce znajdziesz również minimalne grubości tarcz oraz przekładek. Mój kolega miał taki przypadek że zaczęło mu się delikatnie ślizgać sprzęgło rozebrał i pomierzy wszystko - okazało się że tarcze i przekładki miały jeszcze odpowiedni wymiar, wymienił więc sprężyny i śmigało ...
Tak więc najlepiej rozebrać i ocenić stan części :)

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 05 maja 2009, 12:58

czym szybciej tym lepiej, zwlekajac z tym zwiekszysz koszty serwisu ...
sisi to jest gość

 
Posty: 30
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 13:33
Lokalizacja: W-wa
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2007

Post » 05 maja 2009, 13:02

goOly, a po Poniatowej śmigasz na kole?
Żyje się tylko raz, ale jeżeli żyje się dobrze, to ten jeden raz wystarczy

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 05 maja 2009, 13:26

a gdzie tam jest dobra droga? jak to taka dziura ze kostka brukowa ulice wylozone i wszedzie lasy :brawo:
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 05 maja 2009, 13:31

Dzięki za rady napewno w tym tygodniu rozbiore sprzęgło i pomierze.Servisówke gdzieś mam na kompie więc poszukam i porównam te wymiary. Pozdrawiam
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości