Strona 1 z 1

problem z banditem 1200 - tylko nie bijcie ;)

Post: 01 maja 2009, 11:06
autor: synek
Nie wiedziałem gdzie założyć ten temat więc zakładam tutej. Mój brat ma problem z banditem 1200 z 2006r. Problem polega na tym że na 2 garach silnik jakby delikatnie kichał w dolot i to zarówno na postoju jak i podczas jazdy co jest dosyć niebezpieczne bo jak kicha to szarpie dosyć mocno. założony jest tłumik SCORPION i jest do niego wkładka wyciszająca i z zamontowaną i zdemontowaną jest tak samo.
w silniku było robione: luzy zaworowe, czyszczenie i regulacja gaźników (mieszanka wzbogacona ze względu na wydech), synchro, wymiana świec, wymiana o-ringów pod krućcami i pod śrubami regulacji składu. już brak nam pomysłów co dalej robić i gdzie szukać... może ktoś robił takiego bandita i miał podobny problem?? może to nadal wina regulacji gaźników?? jak ktoś robił gaźniki w bandicie 1200 z pustym wydechem to bym prosił o podanie ile obrotów śrubą składu i na którym ząbku ma być iglica.
wcześniej miał bandita 1200 z 2001 roku i był tam założony wypatroszony oryginalny wydech i nic szczególnego się z nim nie działo, silnik pracował równo i beż żadnych cyrków.

ma ktos jakiś pomysł??

Post: 01 maja 2009, 13:14
autor: wuja
Albo coś z zapłonem, albo nieszczelne (wypalone zawory) a dzieje się to na garach co idą razem?

Post: 01 maja 2009, 14:25
autor: synek
hmmm, nie pamiętam czy brat robił pomiar ciśnienia sprężania (jakby były wypalone zawory to by sprężanie spadło) ale chyba jest mało prawdopodobne że zawory są wypalone bo silnik ma 4 tys przebiegu. a które gary to już nie pamiętam niestety ale dowiem się.

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 5:07 pm ]
pomiar sprężania był: 13,5 na każdym cylindrze - wypalone zawory odpoadają.
brat wymieniał się ze znajomym modułem - to samo.
ma zamiar wymienić się jeszcze gaźnikami, zobaczymy co będzie.
jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to bym był wdzięczny.

[ Dodano: Pią Maj 01, 2009 11:58 pm ]
jednak to nie tylko na 2 garach tak się dzieje tylko praktycznie na wszystkich ale nia cały czas, nie za każdym spalaniem

Post: 02 maja 2009, 10:27
autor: wuja
Może jakiś feler przy impulsatorze (np krzywy wieniec).
Warto jeszcze sprawdzić rozrząd- czy jest idealnie na znakach, czy napinacz zawsze robi i jaki jest łańcuch.

Post: 30 maja 2009, 22:34
autor: synek
problem rozwiązany. uszkodzony był czujnik położenia przepustnic.

może to się komuś przyda :)