Dzisiaj jest 04 czerwca 2025, 05:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

przyczyny padania alter i regulat w hondzie

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

przyczyny padania alter i regulat w hondzie

Post » 02 kwietnia 2009, 19:54

koledzy kazdy z nas wie ze hondy nie maja zbyt dobrych alternatorow i regulatorow napiecia bo czesto sie pala.
chodzi mi dokladnie o to czy moze przetwornice w xenonach przyczyniaja sie do tego ze pala sie te alter i regul. gadalem z dobrym elektrykiem i powiedzial mi ze moze to tez przyczyniac sie do tego ze tak sie dzieje. jest bardzo duze napiecie w tych przetwornicach i sam kiedys widzialem jak wracelem moto w descz i po zalaczeniu swiatel bylo widac jak przebicie bylo na mase. chodz wszystko bylo dobrze zaizolowane i ogrinalne zlaczki byli to tak sie dzialo. jak myslicie nad tym......ma ktos podobne zdanie
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 02 kwietnia 2009, 22:27

Ja nie miałem xenonów i mi padł alternator, nie wiadomo czemu, przy spokojnej jezdzie, ani nie butowałem wtedy, Tyle ze ja miałem już przewijany bo po wyjęciu było widać że uzwojenie było już kiedyś nawijane na nowo. Taka wada i cóż zrobić. W VFR-kach też często padają regulatory... dobrze że to tylko taka wada, pozatym to silniki hondy są nie do zaje... (w miare normlanym użytkowaniu)

Awatar użytkownika
 
Posty: 51
Rejestracja: 09 listopada 2008, 14:30
Lokalizacja: Kalisz/ok
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 02 kwietnia 2009, 22:54

Przyczyny wcale nie są takie łatwe do odgadnięcia, bo problem w hondach wlecze się od początku lat 90tych. Gdyby problem był prosty do wyeliminowania, to napewno inżynierowie z Hondy poradzili by sobie na przestrzeni tylu lat.
Miałem CBR 600 F2 i oczywiście też w czasie eksploatacji padł mi regulator, potem SC28 - na szczęście ominął mnie problem, ale wrócił gdy miałem 929 -uzwojenie alternatora spalone. Mam tylko nadzieję że obecnie posiadany motocykl oszczędzi mi kłopotów.
Fotki z treningów na Torze Poznań:
http://pl.fotoalbum.eu/krzychoRR

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 03 kwietnia 2009, 00:29

Problem tkwi w tym ze alternator generuje duze napiecie a jezeli jest duzy pobor to i regler musi wydajniej pracowac, a wiadomo ze szybko sie nagrzewa i nie ma gdzie oddac ciepla wobec czego sie pali. Miejsce w jakim go umiecili na stelazu ogona jest moze i dobra miejscowka ale kawaleczek blaszki aluminiowej do jakiej jest zamocowany nie zapewnia mu chlodzenia. Dobrym rozwiazaniem jest zamontowanie na nim dodatkowego chlodzenia np. wiatraczka z procesora komputerowego i problem jest rozwiazany, ale to nie znaczy ze CENZURA do alternatora czajnik i mikrofalowke i tez bedzie radzil sobie on ma tez ograniczone mozliwosci przetwarzania. Moto to nie choinka,zeby CENZURA swiatelek a co do xenona to teoretycznie moze byc od niego ale ogolnie wiadomo ze xenon pobiera mniej pradu od zwyklych zarowek o czym swiadcz przetwornice wiec ja w to osobiscie watpie.


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości