Panowie mam rozkminkę co i jak z tymi olejami lepkościami itp. a konkretnie chodzi mi o porównanie olejów syntetycznych 10w40 w tym przypadku 4 olejów Motul 300V i 7100 oraz Valvoline Synpower i Shell Advance.
patrze po tych parametrach lepkościach itp, i ogólnie poczytałem na necie i tak w sumie do niczego konkretnego nie doszedłem ale do rzeczy, do tej pory myslałem że lepkość im wyższa tym lepsza w danej temperaturze a tu okazuje się że najdroższy 300V ma najniższe lepkości i teraz tak
Lepkość przy 40st C
300V - 82,1 ; 7100 - 88,8 ; Valvoline 94,2 ; Shell - 98,6
lepkość przy 100 st C
300V - 13,1 ; 7100 - 13,5 ; Valvoline 14,5 ; Shell - 15,8
wskaźnik lepkości
300V - 160 ; 7100 - 154 ; Valvoline 160 ; Shell - 172
pozostałe parametry pomińmy krzepnięcie czy też temp zapłonu bo motocyklami nie jeździmy przy -20 itp.
taki tekst się doczytałem w necie.
Olej o zbyt niskiej lepkości cechuje się zbyt słabą odpornością filmu olejowego na obciążenia i dużą łatwością zerwania tegoż filmu pod, relatywnie, niewielkimi obciążeniami.
Olej o zbyt dużej lepkości zawiera zbyt dużo zanieczyszczeń, które pogarszają jego smarność i odprowadzanie ciepła
do czego zmierzam, jak wiadomo chodzi trochę o ciekawość i poznanie tego i owego, ale tez i o cenę bo to że np motul jest dobry to wiadomo ale może inni tańsi producenci nie odbiegaja parametrami od motula.
tak zrobiłem w swoich autach porównałem motula millersa w specyfikacji A1/B1 i A5/B5 i okazało się że mobil niczym nie ustepuje a czyms tam przewyższa a że autem jeździ się raczej spokojnie to leje taniego mobila.