It is currently 17 November 2025, 14:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kolektory wydechowe

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 36
Joined: 08 February 2009, 01:58
Location: wrocław
Motocykl: SC 33
Year production: 99

Kolektory wydechowe

Post » 26 February 2009, 21:11

Czołem załoga
Mam zamiar ściągnąć kolektory wydechowe w moim sc33 w celu oczyszczenia ich z nadmiaru rdzy http://www.bikepics.com/pictures/1583571/ i tu pytanie do was czy po zdemontowaniu kolektorów będę musiał do ponownego montażu zakupić jakieś uszczelki czy pasty uszczelniające czy montuje się je na "sucho" ?! Interesuje mnie jeszcze to jak wyglądają gniazda w silniku w które wkłada się kolektory, zakładam ze muszą być tam jakieś tulejki albo pierścienie bo na pewno kolektory nie maja bezpośredniego kontaktu z korpusem silnika, ktoś z was wie jak to wygląda i z jakiego materiału są zrobione ewentualne elementy ?!

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 26 February 2009, 23:56

Witam ja swoje chromowalem odkrecilem pochromowalem i zalozylem spowrotem i nic sie nie dzialo,jedyne co to posmarowalem szpilki,specjalnym smarem bym mogl je kiedys moze jeszcze dokrecic :mrgreen:

User avatar
 
Posts: 36
Joined: 08 February 2009, 01:58
Location: wrocław
Motocykl: SC 33
Year production: 99

Post » 27 February 2009, 00:45

smarem miedzianym czy jakimś innym ? a zerkałeś w otwory w silniku tam są jakieś tulejki czy coś takiego jak to tam wygląda ?! i czy dało rade ściągnąć kolektory nie ruszając chłodnicy ?

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 27 February 2009, 00:52

Jeśli chcesz tylko zgrubnie oczyścić to bez sensu jest zdejmować kolektory.

User avatar
 
Posts: 308
Joined: 17 January 2008, 00:27
Location: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Year production: 2005

Post » 27 February 2009, 02:22

Z tego co pamiętam to jest w bloku silnika wytoczony rant i kawałek rury z kolektora jest osadzany na tym rancie a między kolektory a blok idzie chyba pierscień albo podkładka miedziana nie pamiętam juz dokadnie moge sie mylić. Jak odkrecałem kolektory to pamiętam że tez nic nie wymieniałem założyłem na tym co było i grało.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

User avatar
 
Posts: 686
Joined: 10 January 2008, 18:23
Location: Rzeszów
Points: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Year production: 2007

Post » 27 February 2009, 08:18

Zawsze mozesz zalozyc je na jakims smarze czy cos wiadome ze nie zaszkodzi ale ja w sumie zawsze zakladalem na sucho.
Ogolnie fajer SC33 ma takie kolektory ze lepiej faktycznie wyczsc je tylko z grubsza bo zaraz zajda Ci na nowo.

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 27 February 2009, 20:54

nie musisz chlodnicy sciagac a nie pamietm jakim smarem ale miedziany bedzie dobry :D

User avatar
 
Posts: 221
Joined: 20 January 2008, 15:35
Location: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Year production: 0

Post » 27 February 2009, 23:00

ja swoje zdejmowalem i zakladalem bez zadnych wymian--a powinno sie wymienic za kazdym razem podkladki miedziane pomiedzy kolektorem a glowica.po demontazu one zostaja wbite w glowice wiec w polandzie raczej sie ich nie rusza.---a co do kolektora to mam z jakiejs bardzo dobrej stali bo sie bardzo blyszczy -ma wieksza srednice niz oryginal i wyloty z glowicy sie troszke zrobily niebieskwe a tak pozatym to go nic nie bierze---alew iem ze sa i zwytkle i z kwasowki mialem taki z kwasowki wczesniej i tez nie rdzewial-tera mam z jakiegos kosmicznego metalu chyba :mrgreen:
pozdrawiam Tomek

User avatar
 
Posts: 103
Joined: 12 October 2008, 20:20
Location: NOWE MIAS
Motocykl: fireblade 900 rr sc33
Year production: 1999

Post » 27 February 2009, 23:59

tomek a magnes łapie ten korektor? znaczy czy przyciaga
rzymas

User avatar
 
Posts: 221
Joined: 20 January 2008, 15:35
Location: LUBAWA
Motocykl: HONDA FIREBLADE SC33-98R
Year production: 0

Post » 28 February 2009, 09:02

pewnie ze przyciaga---rozni sie glownie wygladem-srednica i wazy polowe tego co zwykly
pozdrawiam Tomek

User avatar
 
Posts: 36
Joined: 08 February 2009, 01:58
Location: wrocław
Motocykl: SC 33
Year production: 99

Post » 01 March 2009, 01:12

tomogt wrote:pewnie ze przyciaga---rozni sie glownie wygladem-srednica i wazy polowe tego co zwykly
a gdzie je robiles czy tam kupowales ?!

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 9:06 pm ]
w ramach zakańczania wątków fotki kolektorów po robocie
http://www.bikepics.com/pictures/1624426/
http://www.bikepics.com/pictures/1624429/

a dokupione części to 8 nakrętek na szpilki , 1 szpilka, 4 podkładki miedziane do gniazd kolektorów, odrobina cierpliwości i dobry odrdzewiacz ;)...

 
Posts: 82
Joined: 03 August 2010, 01:16
Location: Wilamowic
Points: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Year production: 1997

Post » 14 February 2011, 22:27

Pozwólcie ze odkopie stary temat. a czy ktoś może polecić jakąs farbe? lub coś czym by mozna zakonserwować kolektory przed rdzą? nie chce bawić się w srebzanki które odchodzą po tygodniu ... poniewaz nie bd co tydzień tego odkręcał i malował na nowo :P chodzi też o koszta zeby nie były jakieś z kosmosu :P wyzej czytąłem ze ktoś chromował kolektory i bardzo ciekawi mnie ile sie ceni taka impreza

Next

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests