Dzisiaj jest 27 czerwca 2025, 01:32

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

cbr 954 kupic czy nie?

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

cbr 954 kupic czy nie?

Post » 04 lutego 2009, 23:57

witam kolegow ja jak w temacie mam problem z 954, pragne kupic ten model ale czytajac rozne opinie mam mieszane uczucie do tego modelu jezdzilem dwoma modelami bladego sc28 i sc33 zadnych problemow nie bylo tylko lac paliwo i rura no ale jak zrobilem jazde probna sc54 to mi szczena opadla z wrazenia ze moto moze byc tak zwinne, super hamulce , wyglad itd jedyna rzecz jaka mnie martwi to silnik znalazlem dosyc tanio ten model ale ma przejechane 50tys/km i boje sie ze bede musial duzo w serwis wlozyc. Mozecie mi powiedziec czego moge sie spodziewac ze mi nawali ? . czy ona musi klekotac na wolnych obrotach ?
za odpowiedzi z gory dzieki i pozdro

 
Posty: 44
Rejestracja: 04 lutego 2009, 21:24
Lokalizacja: Pcim doln
Motocykl: Poszukiwana 954
Rok produkcji: 2003

Post » 05 lutego 2009, 00:29

stary jestem na tym samym etapie co ty ;D to klekotanie tez mnie troche przeraza, ale w swiecie motocykli opisali ze to normalka w tym modelu, moze ten model faktycznie tak ma i ch*j ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 05 lutego 2009, 09:24

wczesniej mialem F4i i tez tak zezilo. wymienilem napinacz lancuszka i wszystko bylo elegancko, ale po 1000km znowu zaczelo. w servisie powiedzieli zebym sobie tym dupy nie zawracal. ze to normalka. Ale najlepiej bys zrobil jak bys obejzal kilka innych i porownal czy to to samo stukanie jak w tej co chcesz lyknac.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 lutego 2009, 11:41

Nie porównuj wady CBR600 F3 i F4 (żle dobrane i wadliwe napinacze łańcucha rozrządu) z pracą silnika CBR900 SC44 i SC50 bo to inna historia i wprowadzasz człowieka w jeszcze większe zakłopotanie. To prawda i prawidłowość, że te dwa modele (929 i 954) pracują bardzo Niekultularnie w porównaniu do poprzedników 28 i 33. Są to zupełnie inne konstrukcje i o miłym dla ucha pomruku i bardzo równej pracy trzeba zapomnieć. Większość nieprzyjemnych dźwięków wydobywa się z zaworu wydechu EGCV sterującego efektem falowym, dzięki czemu doładowanie rezonansowe jest obecne w bardzo szeokim zakresie obrotów co ma zbawienny wpływ na przesunięcie momentu obrotowego na dół...no ale nie aż tak żeby jeździć poniżej 5000rpm bo to zbrodnia. Dobra bo zaczynam filozofować niepotrzebnie :mrgreen: 954 ma pracować głośno na zimnym silniku, a im niższa temp. tym głośniej. Natomiast po rozgrzaniu ma być słychać tylko ćwierkanie exupu i żadnych stuków czy klekotów. Jeszcze jedna ważna rzecz...Jak odpalasz zimne moto i CENZURA pare trzasków z silnika jakby skrzynia miała sie rozlecieć to znaczy....że wszystko gra i masz sprzęgło :mrgreen: Im głośniej tłucze się kosz sprzęgła (amortyzator przeniesienia momentu z wału korbowego występujący z tyłu kosza zewnętrznego jako sprężyny) to znaczy, że moto częściej latało na gumce i było dokręcane do końca obrotomierza zgodnie z założeniem konstrukcyjnym tego modelu. Chcesz być pewien na 100% kup nowy w salonie...Bety Ci doradzi...przy zakupie nowej pięćdziesiątki dziewiątki u Bety kawa gratis 8) Sorka poniesło mnie z rana bo żem nie ruchnął :lol:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 05 lutego 2009, 12:48

jak cie martwi 50 kkm przebiegu w 6 - 7 letnim motocyklu to poproś sprzedającego żeby licznik cofną, wtedy będziesz spał spokojnie a koniecznych wymian i tak nie unikniesz, tyko będziesz się zastanawiał dlaczego.
Pozdrawiam

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 05 lutego 2009, 12:50

cziken929 - nie ruchaj w takim razie czesciej bo ja z wielka przyjemnoscia czytam Twoje posty a czym masz mniej humoru tym sa lepsze :) Naprawde cale mnostwo bardzo pozytecznej wiedzy z nich płynie . Dziekuje bardzo :)
adam76 - 50 tys km to jeszcze nie tragedia , jednak pod warunkiem ,ze prawidlowo eksploatowane i na czas serwisowane bo to podstawa dlugowiecznosci :)
---
Pozdrawiam
Jacek FireBlade '01
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 05 lutego 2009, 23:22

50 tys dla bladego to bulka z maslem poprzedni moj sc33 mial 80tys/km :) prawdopodobnie nawet wiecej bo licznik budzil sie jak przekroczylem 200km/h :) nie wspominajac ze robilem w sezonie 10tys/km bez dolewania oleju ale to jest sprawdzona konstrukcja silnika
a 954 zostala wypuszczona troche za szybko i jest produkowana tylko dwa lata :( moze byc problem z czesciami do tego silnika ale odpukac sorry ze sie tak uczepilem tego silnika ale jak kolega wyzej pisal ze powinien cwierkac :) tzn z tamtym blady jest tak ze na zimnym silniku wychodza przerozne dziwne dzwieki a jak sie zagrzeje to bardzo ladnie sobie gwizda ten dzwiek bardzo lubie ale jest tez klekottttttt na wolnych obrotach nie wiem moze powinna sie bardzie dogrzac na dworze bylo tylko 5 stopni no i bardzo dlugo stala bez jazdy ale to chyba nie ma zadnego wplywu. pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 1899
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 06 lutego 2009, 03:06

dobrze cziken929, napisal :) nie ma co porownywac modeli sc28,33 i cbr600 bo to calkiem inne konstrukcje i jezeli chodzi o kulture pracy niebo a ziemia :) wiec stuki puki to normalka, tylko ciezko w srod tych "rozsypanych srubek" :) dosluchac sie czy cos jest nie tak hehe
I nie licz na igielke, to moto rzadko ktore nie bylo gumowane i krecone do odciecia(hehe wiem po sobie) ale mysle ze jak ktos dbal o wszystkie serwisy to te 50 tys spokojnie dotrwa w dobrym stane (moj sprzedawalem mial ok 26 tys) w tym 20 tys caly czas na gumie i czerwonej kresce i nic nie robilem :) wiec badzcie dobrej mysli... ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 06 lutego 2009, 08:23

Oj chlopie gadasz glupio ze az zal czytac. Po pierwsze teraz kazde modele wychodza co dwa lata bo za duzy postep technologiczny i jak do wielu sportow czesci jest bardzo trudno dostac ale to jesli chodzi o plastiki itp. Utrzymanie 954 jest tanie bo to niezawodny sprawdzony sprzet i mimo niepokojacych dzwiekow lata jak nalezy. zawsze mozesz wywalic exupa i bedzie mniej halasowal ale zawsze cos bedzie. A jak chcesz mniej niz 50tys to mysle ze doplacajac po 100zl bedziesz mial przebeig jaki chcesz. Albo placisz za jakosc albo szukasz taniej ale nie wiesz co amsz. chociaz znam przypadki ze padaly sprzety bardzo zadbane a kataowane non stop jezdza do tej pory wiec reguly nie ma i jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.

 
Posty: 42
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:49
Lokalizacja: Chełm
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 06 lutego 2009, 10:07

RudiszRR pisze:jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.


Święte słowa 8)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 lutego 2009, 13:36

Dokładnie święte słowa :D
Pozatym przypomnijcie sobie Panowie jak jeszcze kilka lat wstecz jak latało się na CBRach, FZRach, GSX-Rach (mrrr olejak – maszyna nie do zabicia) i innych ZXach które miały po grubo ponad 100tys przebiegu i dawały radę, szły pod odcinke i nawet nie pierdnęły... cóż czasem jakiś silnik klękał ale zdarzało się to rzadko – takie ryzyko wpisane w koszta :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 07 lutego 2009, 00:10

RudiszRR pisze:Oj chlopie gadasz glupio ze az zal czytac. Po pierwsze teraz kazde modele wychodza co dwa lata bo za duzy postep technologiczny i jak do wielu sportow czesci jest bardzo trudno dostac ale to jesli chodzi o plastiki itp. Utrzymanie 954 jest tanie bo to niezawodny sprawdzony sprzet i mimo niepokojacych dzwiekow lata jak nalezy. zawsze mozesz wywalic exupa i bedzie mniej halasowal ale zawsze cos bedzie. A jak chcesz mniej niz 50tys to mysle ze doplacajac po 100zl bedziesz mial przebeig jaki chcesz. Albo placisz za jakosc albo szukasz taniej ale nie wiesz co amsz. chociaz znam przypadki ze padaly sprzety bardzo zadbane a kataowane non stop jezdza do tej pory wiec reguly nie ma i jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.


ja tylko chcialem sie dowiedziec wiecej cos o tym modelu po rozmaowie z anglikiem ktory mi odradzal zakupu modelu na pierwszych wtryskach ze sa jakies problemy z silnikiem a co do skutera to dzwiek wsieklej muchy bzzzzzzz mnie dobija takze odpada :D

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 12:56 am ]
a i mam takie pytanko czy model z 2002 tez ma 12dyszowy wtrysk gdzies tam widzialem ze dopiero od 2003? pozdro

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 10:54 pm ]
jutro jade po maszyne trudno nich sie dzieje


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości