Strona 1 z 1

cbr 954 kupic czy nie?

Post: 04 lutego 2009, 23:57
autor: adam76
witam kolegow ja jak w temacie mam problem z 954, pragne kupic ten model ale czytajac rozne opinie mam mieszane uczucie do tego modelu jezdzilem dwoma modelami bladego sc28 i sc33 zadnych problemow nie bylo tylko lac paliwo i rura no ale jak zrobilem jazde probna sc54 to mi szczena opadla z wrazenia ze moto moze byc tak zwinne, super hamulce , wyglad itd jedyna rzecz jaka mnie martwi to silnik znalazlem dosyc tanio ten model ale ma przejechane 50tys/km i boje sie ze bede musial duzo w serwis wlozyc. Mozecie mi powiedziec czego moge sie spodziewac ze mi nawali ? . czy ona musi klekotac na wolnych obrotach ?
za odpowiedzi z gory dzieki i pozdro

Post: 05 lutego 2009, 00:29
autor: kaminski1988
stary jestem na tym samym etapie co ty ;D to klekotanie tez mnie troche przeraza, ale w swiecie motocykli opisali ze to normalka w tym modelu, moze ten model faktycznie tak ma i ch*j ;)

Post: 05 lutego 2009, 09:24
autor: JUNIORlu
wczesniej mialem F4i i tez tak zezilo. wymienilem napinacz lancuszka i wszystko bylo elegancko, ale po 1000km znowu zaczelo. w servisie powiedzieli zebym sobie tym dupy nie zawracal. ze to normalka. Ale najlepiej bys zrobil jak bys obejzal kilka innych i porownal czy to to samo stukanie jak w tej co chcesz lyknac.

Post: 05 lutego 2009, 11:41
autor: cziken929
Nie porównuj wady CBR600 F3 i F4 (żle dobrane i wadliwe napinacze łańcucha rozrządu) z pracą silnika CBR900 SC44 i SC50 bo to inna historia i wprowadzasz człowieka w jeszcze większe zakłopotanie. To prawda i prawidłowość, że te dwa modele (929 i 954) pracują bardzo Niekultularnie w porównaniu do poprzedników 28 i 33. Są to zupełnie inne konstrukcje i o miłym dla ucha pomruku i bardzo równej pracy trzeba zapomnieć. Większość nieprzyjemnych dźwięków wydobywa się z zaworu wydechu EGCV sterującego efektem falowym, dzięki czemu doładowanie rezonansowe jest obecne w bardzo szeokim zakresie obrotów co ma zbawienny wpływ na przesunięcie momentu obrotowego na dół...no ale nie aż tak żeby jeździć poniżej 5000rpm bo to zbrodnia. Dobra bo zaczynam filozofować niepotrzebnie :mrgreen: 954 ma pracować głośno na zimnym silniku, a im niższa temp. tym głośniej. Natomiast po rozgrzaniu ma być słychać tylko ćwierkanie exupu i żadnych stuków czy klekotów. Jeszcze jedna ważna rzecz...Jak odpalasz zimne moto i CENZURA pare trzasków z silnika jakby skrzynia miała sie rozlecieć to znaczy....że wszystko gra i masz sprzęgło :mrgreen: Im głośniej tłucze się kosz sprzęgła (amortyzator przeniesienia momentu z wału korbowego występujący z tyłu kosza zewnętrznego jako sprężyny) to znaczy, że moto częściej latało na gumce i było dokręcane do końca obrotomierza zgodnie z założeniem konstrukcyjnym tego modelu. Chcesz być pewien na 100% kup nowy w salonie...Bety Ci doradzi...przy zakupie nowej pięćdziesiątki dziewiątki u Bety kawa gratis 8) Sorka poniesło mnie z rana bo żem nie ruchnął :lol:

Post: 05 lutego 2009, 12:48
autor: motobandyta
jak cie martwi 50 kkm przebiegu w 6 - 7 letnim motocyklu to poproś sprzedającego żeby licznik cofną, wtedy będziesz spał spokojnie a koniecznych wymian i tak nie unikniesz, tyko będziesz się zastanawiał dlaczego.
Pozdrawiam

Post: 05 lutego 2009, 12:50
autor: Jacek
cziken929 - nie ruchaj w takim razie czesciej bo ja z wielka przyjemnoscia czytam Twoje posty a czym masz mniej humoru tym sa lepsze :) Naprawde cale mnostwo bardzo pozytecznej wiedzy z nich płynie . Dziekuje bardzo :)
adam76 - 50 tys km to jeszcze nie tragedia , jednak pod warunkiem ,ze prawidlowo eksploatowane i na czas serwisowane bo to podstawa dlugowiecznosci :)
---
Pozdrawiam
Jacek FireBlade '01

Post: 05 lutego 2009, 23:22
autor: adam76
50 tys dla bladego to bulka z maslem poprzedni moj sc33 mial 80tys/km :) prawdopodobnie nawet wiecej bo licznik budzil sie jak przekroczylem 200km/h :) nie wspominajac ze robilem w sezonie 10tys/km bez dolewania oleju ale to jest sprawdzona konstrukcja silnika
a 954 zostala wypuszczona troche za szybko i jest produkowana tylko dwa lata :( moze byc problem z czesciami do tego silnika ale odpukac sorry ze sie tak uczepilem tego silnika ale jak kolega wyzej pisal ze powinien cwierkac :) tzn z tamtym blady jest tak ze na zimnym silniku wychodza przerozne dziwne dzwieki a jak sie zagrzeje to bardzo ladnie sobie gwizda ten dzwiek bardzo lubie ale jest tez klekottttttt na wolnych obrotach nie wiem moze powinna sie bardzie dogrzac na dworze bylo tylko 5 stopni no i bardzo dlugo stala bez jazdy ale to chyba nie ma zadnego wplywu. pozdrawiam

Post: 06 lutego 2009, 03:06
autor: Tytus
dobrze cziken929, napisal :) nie ma co porownywac modeli sc28,33 i cbr600 bo to calkiem inne konstrukcje i jezeli chodzi o kulture pracy niebo a ziemia :) wiec stuki puki to normalka, tylko ciezko w srod tych "rozsypanych srubek" :) dosluchac sie czy cos jest nie tak hehe
I nie licz na igielke, to moto rzadko ktore nie bylo gumowane i krecone do odciecia(hehe wiem po sobie) ale mysle ze jak ktos dbal o wszystkie serwisy to te 50 tys spokojnie dotrwa w dobrym stane (moj sprzedawalem mial ok 26 tys) w tym 20 tys caly czas na gumie i czerwonej kresce i nic nie robilem :) wiec badzcie dobrej mysli... ;)

Post: 06 lutego 2009, 08:23
autor: RudiszRR
Oj chlopie gadasz glupio ze az zal czytac. Po pierwsze teraz kazde modele wychodza co dwa lata bo za duzy postep technologiczny i jak do wielu sportow czesci jest bardzo trudno dostac ale to jesli chodzi o plastiki itp. Utrzymanie 954 jest tanie bo to niezawodny sprawdzony sprzet i mimo niepokojacych dzwiekow lata jak nalezy. zawsze mozesz wywalic exupa i bedzie mniej halasowal ale zawsze cos bedzie. A jak chcesz mniej niz 50tys to mysle ze doplacajac po 100zl bedziesz mial przebeig jaki chcesz. Albo placisz za jakosc albo szukasz taniej ale nie wiesz co amsz. chociaz znam przypadki ze padaly sprzety bardzo zadbane a kataowane non stop jezdza do tej pory wiec reguly nie ma i jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.

Post: 06 lutego 2009, 10:07
autor: RafiPL
RudiszRR pisze:jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.


Święte słowa 8)

Post: 06 lutego 2009, 13:36
autor: orzech
Dokładnie święte słowa :D
Pozatym przypomnijcie sobie Panowie jak jeszcze kilka lat wstecz jak latało się na CBRach, FZRach, GSX-Rach (mrrr olejak – maszyna nie do zabicia) i innych ZXach które miały po grubo ponad 100tys przebiegu i dawały radę, szły pod odcinke i nawet nie pierdnęły... cóż czasem jakiś silnik klękał ale zdarzało się to rzadko – takie ryzyko wpisane w koszta :)

Post: 07 lutego 2009, 00:10
autor: adam76
RudiszRR pisze:Oj chlopie gadasz glupio ze az zal czytac. Po pierwsze teraz kazde modele wychodza co dwa lata bo za duzy postep technologiczny i jak do wielu sportow czesci jest bardzo trudno dostac ale to jesli chodzi o plastiki itp. Utrzymanie 954 jest tanie bo to niezawodny sprawdzony sprzet i mimo niepokojacych dzwiekow lata jak nalezy. zawsze mozesz wywalic exupa i bedzie mniej halasowal ale zawsze cos bedzie. A jak chcesz mniej niz 50tys to mysle ze doplacajac po 100zl bedziesz mial przebeig jaki chcesz. Albo placisz za jakosc albo szukasz taniej ale nie wiesz co amsz. chociaz znam przypadki ze padaly sprzety bardzo zadbane a kataowane non stop jezdza do tej pory wiec reguly nie ma i jak masz brac to bierz a jak Cie niepokoja dzwieki to kup sobie skuter.


ja tylko chcialem sie dowiedziec wiecej cos o tym modelu po rozmaowie z anglikiem ktory mi odradzal zakupu modelu na pierwszych wtryskach ze sa jakies problemy z silnikiem a co do skutera to dzwiek wsieklej muchy bzzzzzzz mnie dobija takze odpada :D

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 12:56 am ]
a i mam takie pytanko czy model z 2002 tez ma 12dyszowy wtrysk gdzies tam widzialem ze dopiero od 2003? pozdro

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 10:54 pm ]
jutro jade po maszyne trudno nich sie dzieje