Strona 1 z 2

OPONY jakie? Proszę o Pomoc

Post: 27 marca 2014, 22:29
autor: suli88
Panowie I Panie, szukam i szukam i nic nie mogę znaleźć dlatego chciałbym indywidualnie zapytać, na forum każdy pisze że taka guma zła ta lepsza ale z drugiej strony nie wiem kto siedzi z drugiej strony ekranu i jak używa tych opon. Powiedzmy sobie szczerze, jeśli proszę o pomoc w doborze gum to znaczy że nie mam żadnego doświadczenia, i tu rodzi się pytanie czy będę czuł różnicę pomiędzy najlepszymi sportowymi gumami a najgorszymi turystykami? Co do mojej jazdy, a na nią nie mam zbyt dużo czasu, rocznie może robię 5tyś km, lubię polatać sobie z prędkościami tzn. jak mam długą bezpieczną prostą to wale manete do spodu, w deszczu nie jeżdżę nigdy, chyba że złapie mnie podczas przejażdżki to wtedy spokojnie wracam i odstawiam maszyne, na torze nigdy nie byłem i puki co nie mam zamiaru. Dlatego czy w moim przypadku lepiej kupić gumy za ponad 1200pln czy nie warto inwestować takiej kasy bo i tak nie wykorzystam ich potencjału i kupić za 700 np. Continental SportAttack z 2011roku, DUNLOP QUALIFIER D209 z 2013roku, Metzeler Roadtec Z6 z 2012roku, Michelin Power Pure 2ct z 2010r, Michelin Pilot Power 2013r, Pirelli Diablo Rosso 2012r, podałem pare takich opon które są w podobnej cenie od 700-800pln, proszę Was o pomoc ponieważ nie mam pojęcia co robić i czy dobrze że tyle się zastanawiam choć i tak nie będę widział różnicy skoro nie mam dużego doświadczenia, mój moto to 954 2002r. opony o rozmiarze 120/70ZR17 + 190/50ZR17. z góry dzięki i pozdrawiam

Post: 27 marca 2014, 23:13
autor: lordzik
Siemka. Według mnie opona jest jednym z dwóch najistotniejszych elementów motocykla więc nie ma co za bardzo dziadować choć nie zawsze cena jest wyznacznikiem ;) Wcześniej jeździłem na continental Conti sport attack i byłem średnio zadowolony. Teraz założyłem metzeler m5 i muszę powiedzieć, że do jazdy na suchym piękna sprawa, nie lata dupa na lewo i prawo, w winklach prowadzi się pewnie. Na mokrym nie miałem "przyjemności" sprawdzić póki co ;) Za komplet zapłaciłem 900zł. Pozdro

Post: 27 marca 2014, 23:26
autor: johny89
Żeby mieć doświadczenie to trzeba samemu zjeździć nie jeden komplet różnych gum i wtedy będziesz wiedział czego potrzebujesz.

Co do różnicy pomiędzy turystykami a sportami to podczas jazdy na prostej waląc manete do spotu moim zdaniem nie odczujesz różnicy :) a na tor jedź jak najszybciej.

Osobiście radziłbym szukać czegoś pośrodku. Pilot Power/Diablo Rosso/Bridgestone s20


Sportec M5 Interact nie polecam. Przy obecnych temperaturach ta opona w ogóle nie trzyma.

Post: 28 marca 2014, 11:44
autor: robertold
Podpinam się do tematu bo nie dostałem odpowiedzi na swoje pytanie. Głównie jeżdżę w trasy 250-500 km ale zdarzają mi się przeloty przez miasto i wypady na tor. Czy bridgestone bt016 pro to dobry wybór? Głównie chodzi mi o żywotność gumy, przejeżdżam w sezonie 10-15 tys km

Post: 28 marca 2014, 12:01
autor: mati1490
Witam do takiej jazdy jak piszę Suli88 polecam DUNLOP QUALIFIER D209 zjezdziłem 2 komplety tych opon fajne na winklach i prostych szybko się rozgrzewa tylna starczyła na 8 tysięcy km przy ostrej jeździe , na deszczu też bajka i cena przystępna i nie kupuj starszych niż 2-3 lata pozdrawiam .

Post: 28 marca 2014, 13:32
autor: blazej33
mati1490 pisze:Witam do takiej jazdy jak piszę Suli88 polecam DUNLOP QUALIFIER D209 zjezdziłem 2 komplety tych opon fajne na winklach i prostych szybko się rozgrzewa tylna starczyła na 8 tysięcy km przy ostrej jeździe , na deszczu też bajka i cena przystępna i nie kupuj starszych niż 2-3 lata pozdrawiam .


A w czym 2 letnia opona jest gorsza od nowej ? oprócz tego, że producent musi wypchnąć co roku milion nowych opon, że interes się kręcił ...

Post: 28 marca 2014, 15:22
autor: maciekx
jest już conajmniej 2 fajne artykuły na temat roczników opon i oba potwierdzają to że opona dobrze przechowywana w warunkach magazynowych conajmniej przez 5 lat od daty produkcji jest pelnowartościowym produktem. kurde to nie jogurt czy mleko heheheh

co do opon, ja zjeździłem parę opon sportowych i nie wiem jakim cudem zjeździleś 8 tys km chyba słabo traktujesz manetkę gazu :) każdy kto trochę ostrzej jeździ i do tego czasami przygumuje nie zrobi na oponie sportowej 4 max 5 tyś km ja na oponie 5mm bieżnika robię jak ostatnio 3 tyś km metzeler m5. w tym jeden wypad na tor do bialej podlaskiej.

opony bridgestone bt016 pomimo tego że czesto krytykowane przez testerów w gazetach że na torze nie dają rady itp, to są to bardzo dobre opony mi się bardzo dobrze jeździlo na torze też na niej byłem i trzymała super, nawet nie wiem czy nie lepiej niż metzeler, albo bardzo podobnie, większosć opon sportowych będzie dobra ja się nie zawiodłem na żadnej a jakiś tam najwolniejszy nie jestem na torze też całkiem niezłe czasy kręciłem.
ja polecam z własnego doświadczenia, pirelli supercorsa, pirelli diablo corsa 3, metzeler m5, bridgestone bt016, continental conti sportattack,

a le tak jak autor tego tematu jeździ to polecam założyć oponę sportowo turystyczną, wszystkie nowe opony są dobre tak jak sportowe dwu składnikowe, i do tego szybciej nagrzewają sie w chlodne dni, i wolniej zużywają, z wlasnego doświadczenia polecam opone dunlop roadsmart, metzeler z6 (z8 pewnie jeszcze lepszy) a jak ktoś potrafi jeździć to i na oponach sportowo turystycznych spokojnie da rade smigać i na kolanie, także pomyśl jeszcze nad oponami pirelli angel GT continental contimotion( kolega w bmw k1200s smigal za mną i nie na rzekał na te opony) bridgestone S20 co nie zalozysz na bank bedzie dobrze

Post: 28 marca 2014, 15:36
autor: blazej33
Warto się zapoznać np. z tym artykułem
http://www.scigacz.pl/Stary,DOT,opony,fakty,i,mity,10566.html
Ja swoją drogą również polecam do szerokiego stosowania coś wieloskładnikowego jak BT016 lub Pilot Power 2CT.

Post: 28 marca 2014, 15:54
autor: maciekx

Post: 28 marca 2014, 16:23
autor: AdamSsS
A ja mam jeszcze do was jedno pytanko .
W jedny z tematów był poruszany profil opony . I nei pamiętma który 50 czy 55 nadawał oponie przekrój U a który V ?

Post: 28 marca 2014, 18:28
autor: stashekcn
Nie wiem jak z przekrojem, ale na profilu 55 masz wyższą oponę- możesz bardziej jeszcze się złożyć

Post: 28 marca 2014, 20:32
autor: suli88
Dzięki za tyle odpowiedzi, myślę o tych oponach DUNLOP QUALIFIER D209 co kolega mati1490 polecił jest na internecie z 2013 i 2014r. Co inni koledzy sądzą o niej? Do jutra muszę sie już zdecydować bo w następnym tygodniu moto idzie do elektryka i narazie stoi bez gumy. pozdro

PS, a co myślicie o dunlopach tylko D210 ?????????