It is currently 17 November 2025, 15:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nowa opona - jak pozbyć się syfu

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Nowa opona - jak pozbyć się syfu

Post » 22 February 2014, 15:27

Witam.

Postanowiłem, że warto założyć nowy wątek, gdzie każdy będzie mógł napisać, w jaki sposób pozbył się tego śliskiego czegoś, co pokrywa nowe opony.

Jak powszechnie wiadomo, nowe opony są "dość" śliskie, a to co podają producenci, aby przez pierwsze 150km jechać delikatnie nie ma większego sensu, bo robiąc nawet 1000km ale tylko w pionie(wiem, że nierealne) to wystarczy pierwsze głębsze złożenie i lecimy na boku.

Tak więc, czym najlepiej się tego pozbyć i jak to zrobić?

Słyszałem o papierze ściernym, ale:
- jaka grubość?
- jak długo trzeć/ile obrotów koła?
- czy to niepotrzebnie nie niszczy opony
- jak mocno dociskać?

Inna opcja to jakieś odtłuszczacze jak np. benzyna ekstrakcyjna, tylko:
- czy to nie wpływa na właściwości gumy

Itd. Tak więc zapraszam do dzielenia się swoimi doświadczeniami w tym temacie.

Dzięki.

 
Posts: 131
Joined: 19 September 2010, 13:49
Points: 1
Motocykl: było SC57B obecnie brak
Year production: 2006

Post » 22 February 2014, 15:58

możne walnąć sznita na żużlówce :D

 
Posts: 282
Joined: 25 May 2008, 19:51
Location: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Year production: 2004

Post » 22 February 2014, 17:42

Od trzech sezonów kupuję tylko nowe opony i powiem szczerze, że jakiejś większej uwagi nie przywiązywałem do tego. Po prostu pierwszych kilkadziesiąt kilometrów delikatniej z gazem w pełnym złożeniu, a na prostej i delikatnych łukach ogień. Poza tym czuje się, co się dzieje z tylnym kołem i trza uważać. Pewnie teraz jak przeczytałem ten temat, to będę bardziej zwracał uwage. Ale wcześniej nawet nie myślałem o tym.

 
Posts: 14
Joined: 22 February 2014, 16:47
Location: Sosnowiec
Motocykl:

Post » 22 February 2014, 17:55

Może doświadczony nie jestem, ale wydaje mi się, że jeżeli to tylko powłoczka, to można ją łatwo zdjąć paleniem gumy :P

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 22 February 2014, 18:10

ja na 3 nowych oponach bym się przejechał ale z mojej głupoty :/ Delikatna spokojna jazda i nic się nie stanie i powłokę zetrzesz szybko.
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 22 February 2014, 19:32

Koczis, to ty niezły zawodnik jesteś jak masz problem z przetarciem gum .. :mrgreen: trzeba uważać ale po co jakiś papier.....???

User avatar
 
Posts: 430
Joined: 16 January 2010, 14:23
Location: Kobyłka
Points: 5
Motocykl: 954 RR
Year production: 2003

Post » 23 February 2014, 17:57

również zjeździłem już kilka nowych gum i też nie widziałem zbyt dużego problemu z tym. może na mokrym albo jak ktoś odrazu odwija na maksa...

 
Posts: 11
Joined: 28 February 2014, 23:35
Location: Berlin
Motocykl:

Post » 28 February 2014, 23:42

podepnę sie pod temat...
co myslicie o nowych gumach ale z 2009r?

jest kilka dobrych, nowych opon na allegro w naprawde dobrej cenie,
myślicie, że 5-letnia opona, nie zakładana ma takie same właściwości jak nówka?

 
Posts: 63
Joined: 18 February 2012, 23:19
Location: B-Z/W-wa
Motocykl: SC57B i FZS 600
Year production: 2007

Post » 01 March 2014, 00:05

POOWER wrote:podepnę sie pod temat...
co myslicie o nowych gumach ale z 2009r?

jest kilka dobrych, nowych opon na allegro w naprawde dobrej cenie,
myślicie, że 5-letnia opona, nie zakładana ma takie same właściwości jak nówka?


Myślę, że:
1. powitalnia
2. opcja szukaj
3. jak 5-letnia to nie nowa, tylko nie używana
4. nie wpier... się w jakikolwiek temat
5. odpowiedź: to zależy co najmniej od warunków przechowywania itd. itp.

 
Posts: 20
Joined: 10 June 2013, 13:16
Location: Namysłów
Motocykl:

Post » 04 March 2014, 12:52

polecam ten artykuł, wszystko elegancko wyjaśnione. http://motormania.com.pl/porady/warszta ... lynny-dot/

osobiście miałem oponke nową, ale paro letnią ostatnio. Tak samo jak nówka sztuka była śliska, różnicy wielkiej nie zauważyłem w jeździe po zdarciu tej warstwy zabezpieczającej ( opona z 2009). Bardzo ważne jest jak opona była magazynowana i tyle...
co do papieru...nie słyszałem żeby ktoś tak robił i w sumie też bym tego nie robił ;)

User avatar
 
Posts: 2
Joined: 09 November 2013, 14:07
Location: Rybnik
Motocykl:

Post » 04 March 2014, 18:57

Nie baw się w papier ścierny tylko jeździj.
Ja po zrobieniu 50km normalnej jazdy wjechałem na tor gokartowy i tam obie pozamykałem
:mrgreen:


Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests