Strona 1 z 2

Jak poprawnie nasączyć filtr powietrza K&N?

Post: 25 stycznia 2014, 11:25
autor: Koczis
Witajcie.

Ja ponownie z szybkim pytaniem, bo pierwszy raz to robię i chyba coś nie tak.

Filtr umyłem, odczekałem aż wyschnie i przystąpiłem do nasączania.

W punkcie 4( http://www.fireblade.pl/sc57b_czyszczenie_filtra_kn.php ) jest napisane aby nasączyć filtr z zewnątrz i wewnątrz.


Tak też zrobiłem. Nałożyłem olej od zewnątrz równomiernie, później od środka, ale tyle ile dało radę(mam ten dozownik w aerozolu).

Mija 48H, a jak tylko biorę go w łapy, to cały czas brudzi. Czy tak ma być, czy może za dużo go nałożyłem?

Czy tak ma zostać, czy ponownie go umyć i dać tylko olej od zewnątrz i mniej?

Dzięki za wszelkie info.

Post: 25 stycznia 2014, 12:16
autor: wiertło
Musisz dawać tyle żeby wsiąkło nie tyle żeby ciekło i nie był mokry. Jak tak zrobisz będzie ok bo zasrasz sobie wszystko póżniej w puszce filtra ;)

Post: 25 stycznia 2014, 12:27
autor: Koczis
Jak psikałem to wszystko ładnie wsiąkało i nic nie było pod filtrem jak go odstawiłem, ale cały czas jest mokry i to mnie właśnie zastanawia, czy tak ma być?

Post: 25 stycznia 2014, 12:36
autor: wiertło
Czyli troszkę za dużo dałeś. Nie myj już go tylko zbierz nadmiar ręcznikami papierowymi. Tylko obłurz je i nie trzyj niech wsiąknie w nie trochę. I delikanie z tymi filterkami bo je sobie uszkodzisz :/

Post: 25 stycznia 2014, 12:42
autor: Koczis
Dzięki, tak zrobiłem i nadmiar ładnie wsiąknął w ręczniki :D

Teraz jak biorę w łapę jest ok, tzn. widać że jest nasączony, ale nie brudzę rąk.

Wiertło zawsze pomocny :D Piwko leci.

Post: 25 stycznia 2014, 12:45
autor: wiertło
No musi tak być nie inaczej ;) Niech działa i cieszy z jazdy :D

Post: 25 stycznia 2014, 17:58
autor: maciekx
najważniejsze to nie przesadzić z olejkiem bo caly syf dostanie sie do silnika i przepustnic, wiele motorków nie chciało chodzić poprawie po zbyt mocnym nasaczeniu, nawet slyszalem teorię ze do sportow na ulice nie powinno sie nasączać a tylko do crosów, quadow itp
i tak samo w autach wysilonych jednostkach turbo się nie nasącza filtrów bo pogorszają przepływ powietrza i może dojść do spalania stukowego. ale nigdzie jakiegoś konktretnego info w tym temacie nie czytałem.

Post: 25 stycznia 2014, 19:31
autor: wiertło
maciekx, dokładnie sam nigdy z nasączaniem nie przesadzalem i było oki. Jak za dużo może się źle się skończyć jak piszesz.

Post: 25 stycznia 2014, 20:20
autor: scitec2
pierwszy raz nasączałem swój filtr (sc33) i kolegi (954) i myśleliśmy ze więcej to bedzie lepiej, pierwsze 2-3 dni byly dziury w gazie i szarpanie na biegach ale po 3 dniach dawaliśmy im trochę w palnik i po 3 dniach było już ok, nadmiar wyrzuciło w moim przypadku na łączeniu airboxu:D

Post: 25 stycznia 2014, 21:33
autor: Koczis
Eeee to jak tak ma być, że moto nie będzie jechało lub będzie mi syfiło bajka, to ja wolę go jeszcze raz umyć i dam mniej tego olejku i może tylko od zewnętrznej strony, którą można równomiernie nasączyć, bo nie mam pomysłu jak to zrobić od środka :(

Czyli lepiej dać mniej(równomiernie na całą powierzchnię) niż za dużo?

[ Dodano: Sob Sty 25, 2014 11:12 pm ]
Napiszcie mi jak Wy nasączacie te filtry? Mam tu na myśli, czy tylko z zewnątrz, czy tak jak przy tradycyjnych filtrach, tylko od strony napływu powietrza na filtr, czyli w tym przypadku od wewnątrz.

Jeśli od wewnątrz to jak to zrobić, aby rozprowadzić go równomiernie?

Post: 26 stycznia 2014, 03:13
autor: Czarny
... Zbyt skomplikowana czynność....najlepiej z tym pojechać do serwisu Hondy :D

Post: 26 stycznia 2014, 17:21
autor: Koczis
Czarny nie bądź złośliwy hehehe ja tego nigdy nie robiłem, a w instrukcji nie ma jak to zrobić przy takiej budowie filtra i używając olejku w sprau.