barrows pisze:Siemka,
Wiem, dogrzewam stary temat, ale o co Tworzyć nowy... Chodzi o kombinezon do CBRki 600, najlepiej jakiś skórzany do jazdy wiosna, lato, jesień.
Budżet to około 3 max 3,5 k zł... Co powiecie o tych tutaj: https://moto-tour.com.pl/pol_m_Dla-moto ... 12506.html
Pytanie co będzie lepszą opcją 1 czy 2 częściowy?
Hej
kwestia czy 1pc czy 2pc to tak naprawdę kwestia twojej wygody, takie podejście że 1pc tylko na tor to trochę nie trafiony stereotyp.
ja od wielu lat jeżdżę tylko w 1pc i jest mi o wiele wygodniej niż w 2pc. gdyż nie muszę nosić kurtki ze sobą ani zostawiać na moto aby ktoś nie ukradł, tylko ściągam górę i wisi mi na dupie i nie mam z tym problemu, odlać się też nie problem suwak na maxa w dół i lejesz. do tego mnie drażni suwak łączący górę ze spodniami, obszyte dość obficie skórą co powoduje wbijanie mi się tego w brzuch jak leże na baku. co innego na nejkedzie gdzie siedzisz wyprostowany i twój brzuch nie ma styczności z bakiem.
każdy ma swoje doświadczenia i swoje zdanie w tym temacie.
Przede wszystkim w doborze kombinezonu pamiętaj o jednym ma Ci być wygodnie i komfortowo, wygodnie i komfortowo = bezpiecznie. przymierz 1pc przymierz 2pc. wyciągnij sam wnioski czy chcesz się bawić w to zapianie i mieć możliwość zdjęcia/odpięcia góry czy wolisz szybko zarzucić górę na grzbiet ale jak chcesz zdjąć to wisi Ci na dupie.
jedni wolą opcje pierwszą inni drugą.
pamiętaj o kilku kwestiach:
- kombinezony 2pc zą zazwyczaj ciut dłuższe we wzroście
- rozmiarówki są mega różne nawet u tego samego producenta. u mnie np SPIDI wind track 54 jest na styk a T2 52 jest za duży ten sam producent a rozmiarówki z dupy...
- nie daj sobie wmówić że kombinezon to druga skóra i ma być bardzo ciasny zapinany na wydechu itd itd. to są brednie. kombinezon który będzie cię mocno krępował gniótł kręgosłup po pewnym czasie rzucisz w kąt bo bardziej Cię zmęczy niż zapewni komfort.
- kombinezon powinien byc dobrze dopasowany ale nie za mały teorie że się rozejdzie to też bujda, rozejdzie się tam gdzie skóra ma opór jeśli kupisz kombinezon który nie będzie za mały wyciągnie ci się tylko na tyłu od pozycji na motocyklu takim jak 600rr. więc jeśli ktoś w sklepie będzie cie pakował w dwa rozmiary za małe kombi bo tak niestety jest i będą CI wmawiać że rozejdzie się itd. nie wierz w to...
- staraj się dobrze dobrać rozmiar często jest tak że kombinezon leży dobrze ale jest za krótki i gniecie Ci kręgosłup a jak założysz rozmiar większy to kręgosłup jest OK ale jest w obwodzi eza luźny. wybierz opcję 2 i kup sobie żółwia na szelki lub wpinanego w kombi wypełni Ci go i zapewni dodatkowe bezpieczeństwo.
- umówmy się każdy kombinezon będzie krępował twoje ruchy bo to nie piżama ale nie można dać sobie wmówić że ma być jak najmniejszy bo to powoduje że jest bezpieczny że podczas gleby ochraniacze wewnętrzne się nie poprzesuwają itd. CENZURA ostatnio na Słomczynie w moim kombinezonie który jest trochę przy duży i nic mi się nie stało a ochraniacze wewnętrzne i tak będą pracowały i tak nawet jak kupisz kombinezon za mały.
co do producentów to wybierz coś co Ci się podoba to Ci napiszę czy warto czy nie.
w budżecie 3000-3500 można upić super kombiaka. zerknij na fc-moto.de mają spore upusty.