Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

sc 33 czy 929

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: sc 33 czy 929

Post » 12 sierpnia 2015, 08:17

Panowie co wy chrzanice za przeproszeniem o jakimś spalaniu, sc33 to stary kloc z konstrukcjami jak rusztowanie na czaszy, do tego gaźniki jak zaczna się problemu to modlić się o porządnego mechanika zeby potrafił to wyregulować i naprawić,
929 smuklejsza dużo lzejsza WTRYSK !! żadnego ssania i innych pierdół, licznik elektroniczny, moc porównywalna? chyba sobie jaja robicie SC33 ma 133KM a SC44 ma 147 i jest lżejsza, jak może być moc porównywalna?? no sory ręcę opadają.
kolejna sprawa spalanie ? przy moich trasach z prędkościami typu 160+ naprawdę baaaardzo ciężko było mi przekroczyć 8L zawsze jak lecielismy trasy ekipa wiadomo w grupie trzeba poczekać zwolnić itp to zawsze spalanie mialem 7.5L. co ciekawe na torze miałem spalanie 10L !!! gdzie jest gaz traktowany 0-1. ja bym się nawet chwili nie zastanawial między sc33 a sc44 dwie różne epoki motocykli sc33 i gaźniki to już prehistoria chyba że ktoś ma sentyment do modelu.
aaa no i zapomniałbym o zawieszeniu gdzie w Sc44 masz już normalne jak bóg przykazał zawieszenie z przodu UpsideDown a nie tradycyjny kiepski widelec, no i już nie mowie o przednim kole 16" porażka

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: sc 33 czy 929

Post » 12 sierpnia 2015, 09:53

Spoko Maciek każdy ma swoje zdanie, wiec bez stresu. 6 lat temu, po sprzedaży mojej pierwszej sc33 tez miałem dylemat miedzy sc33 , 929, i 954. Zdecydowałem się ponownie na sc33 , tyle ze po lifcie. Miałem okazje posmigac trochę na 929 i 954 i generalnie wszystkie trzy motocykle smigaja az miło, 133 konikow to mało ? - ja po ponad 10 latach na sc33 uważam ze i tak nie umiem ich w pełni wykorzystać. Oczywiście 929 nieco lepiej lata, ma nieco lepsza zawieche, poprawione hamulce, tylko ze przeciętny użytkownik kompletnie nie odczuje tego podczas normalnej jazdy, na torze może i tak - ale na ulicy ?...
Z felga 16, nie zgodze sie, gdyż robi ona naprawdę dobra robote- a została zastosowana głownie w celu zmniejszenia podatności na shimmy, z czym w seryjnym sc33 nie ma problemu, a w 929 bez zamorka skretu jest już bardziej hardcorowo i można się pięknie zdziwić np. przy schodzeniu z gumy lub na wyjściu z winkla..
Gazniki sprawiają problem w sc33 ? - to już w mojej ocenie kompletne nieporozumienie, tak się składa ze ostatnie gaźniki były nawet nieco lepiej dopracowane, niż pierwsze układy wtryskowe , a wtrysk został zastosowany głownie ze względu na ekologie, a nie osiągi maszyny. Wg mnie sc33 ma lepsza reakcje na gaz niż 929, a do tego serwis gaźników robi się co kilka lat - i nie jest to drogie, a jak ktoś ma choć trochę pojęcia o kręceniu srubkami to ogarnie to sam w kilka godzin. Zreszta znam przypadki olania serwisu gaznikow przez 7 lat i więcej , bez negatywnych objawowo ze strony maszyny. W mojej gaźniki tykałem ostatnio ponad 4 lata temu, przez ten czas nie wymagały nawet regulacji wolnych obrotow, maszyna pali na dodtyk, nawet po 4 miesiącach postoju, bardzo płynnie oddaje moc az do końca skali, wiec jakie to konkretnie problemy ?,,,, a ssanie - jeśli dla kogos jest kłopotem jego uzycie na kilka sekund po odpaleniu, po dluzszym postoju , to ja nie mam pytan...... W mojej ocenie bardziej problematyczny jest układ wtryskowy, szczególnie gdy ulegnie awarii.
Co ostatecznie odstraszyło mnie od 929 i 954 ?
- Bardziej podatny na awarie układ ładowania - szczególnie alternator.
- Bardziej podatna na usterki 2-go biegu skrzynia
- Przy mocniejszej glebie bardzo często peka blok silnika, w sc33 zazwyczaj tylko dekiel silnika - a kupno zdrowego silnika to niezły wyczyn
- EXUP, często lubi się zacierać, mieli kołó zębate i generuje spore koszta przy naprawie.
- Rysy na cylindrach , które sa chyba obecne we wszystkich egzemplarzach. To wg mnie blad konstrukcyjny, który powoduje niewlasciwa wspołprace miedzy tłokiem i alusilowa gładzią cylindrów. Co ciekawe w sc33 po lifcie (98-99), Honda również zastosowała alusil na gładzie, ale problem ten nie wystepuje...

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Re: sc 33 czy 929

Post » 12 sierpnia 2015, 09:59

grzebie trochę przy motocyklach i potwierdzam słowa powyżej :)
Z wiekiem człowiek mądrzeje i szuka zdrowego SC33 z 99r :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: sc 33 czy 929

Post » 12 sierpnia 2015, 13:20

toper-utl ja to wszystko wiem z tym rozmiarem koła przedniego itp. a co do mocy nigdzie nie pisałem że 133KM to mało, tylko ktoś wcześniej napisał że moc porównywalna jest z 929 co jest dla mnie bzdurą bo nie dość ze 15KM więcej to jeszcze 929 jest 13kg lżejsza co w superbikach to jest przepaść, hmm nie mowię że sc33 jest jakaś awaryjna itp bo wiadomo że tak nie jest sam znam przykład jak kumpel naprawdę ostro katował swojego bladego przez chyba 3 czy 4 lata w tym dwie gleby i dopiero na koniec bo tych wszystkich męczarniach jakie kumpel mu zrobił zaczął nieco kuleć gorzej palić itp, ale on nie robił przy nim praktycznie nic, żadnych zaworow gaznikow itp a przebieg ponad 50 tys, ale mi nie chodzi głównie o awaryjność to taki przyklad z gaźnikami bo jak wiemy gaźniki nie są prostym urządzeniem, ale ogolnie o prowadzenie wagę itp ale to już jak napisałeś każdy ma swoje priorytety dla mnie akurat najwazniejsze jest prowadzenie zawieszenie waga itp, hmm reakcja na gaz naprawdę powyżej 4 tyś obrotów nie szło nic zarzucić dla 929 baardzo płynnie szła czy z lekkiego strzalu gazem szła na gume z jedynki. a takie rzeczy jak EXUP są wynikiem zaniedbania własciciela i brakiem odpowiedniego serwisu, ja mialem swoją od 2011r przez pełne 3 sezony sprzedałem z przebiegiem 42 tys km i nic mi sie nigdy nie zepsuło motocykl chodził jak zegarek, ani ładowanie ani exup itp tylko trzeba trochę świadomości jak o to dbać.

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: sc 33 czy 929

Post » 12 sierpnia 2015, 23:51

JA w zyciu z reka na sercu mialem z 8 szt. sc33. jedyna jaka awaria mnie spotkala. to regulator npiecia skonczyl swoj zywot.To ze

Uwazam ze to najlepszy motocykl na swiecie...

Pokrótce od siebie dodam z czym sie spotkałem w 929.

2 bieg, ladowanie, exup. przy kazdej nawet lekkiej glebie. leci lewy dekiel silnika i oczywiscie obowiazkowo karter do spawania...

Chcecie porównania? Kazdy z nas na tym forum siedzi pare lat.Wchodzisz raz dziennie patrzysz nowe posty zaczynaja sie tak.

Ładowanie sc44 drugi bieg. no i oczywiscie kupie silnik do 929. Po co w motocyklu immo? jak beda chcieli go zajumac to motor i na busa..
zlamany zgubiony kluczyk= caly zestaw kiedys kosztowal 1000zl...

do sc33 kluczyk jakies 30zl:

929 wcale nie prowadzi sie duzo lepiej niz sc33

Ja kazdemu z osobna kto zwraca sie do mnie z zapytaniem o motocykl odradzam 929 czy 954. nie dlatego ze to zle motocykle...
poprostu nie sa juz tak wytrzymale jak poprzednik na przebiegi...

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: sc 33 czy 929

Post » 13 sierpnia 2015, 09:29

jeżeli chodzi o bezawaryjność to napewno sc33 przewyższa 929 ale prowadzenie moc zawieszenie itp bede się upierał przy swoim, ale to trzeba by dokładnie w tych samych warunkach zrobić jakiś porządny test obu maszyn

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: sc 33 czy 929

Post » 13 sierpnia 2015, 17:40

Mój franio nigdy nie dostał od 929 , ale kierowca nie lichy :P za mała różnica jest żeby na zwykłej drodze odczuć różnice , może na torze jakieś setki by na 929 urwał , a franio na winklach też dobrze ogarnia na dobrej regulacji zawieszenia i wszystkich sprawnych elementach zawiechy ...

 
Posty: 26
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 17:04
Motocykl: cbr 900RR sc33
Rok produkcji: 1998

Re: sc 33 czy 929

Post » 14 sierpnia 2015, 14:17

miałem też dylemat miedzy 929 a 919 wybralem sc33 929 fajny sprzet milo jedzie lepszy moment obrotowy i zawieszenie przednie natomiast osobiscie zaufałem sc33 może i stary gaźnik itp ale jest to motor sprawdzony i latwy w obsłudze pozatym stwiajac te dwa motory obok nie sa kompletnie do siebie podobne jednak sc33 ma coś w sobie a 929 to nowa młodsza siostra. Takie moje zdanie :)

 
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2017, 17:57
Motocykl: Cbr 900
Rok produkcji: 96

Re: sc 33 czy 929

Post » 06 marca 2017, 23:51

Odgrzewajac Temat poraz kolejny...jakies nowe wnioski po latach sie pojawily?
Bo ja bym chcial sc33....:)

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: sc 33 czy 929

Post » 07 marca 2017, 00:00

Motocykle się nie zmieniły wnioski tez nie. Obserwując serwisy aukcyjne te moto juz nie tanieją i chyba prościej o zdrowe sc33.

 
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2017, 17:57
Motocykl: Cbr 900
Rok produkcji: 96

Re: sc 33 czy 929

Post » 07 marca 2017, 00:08

Ok dzieki :)
Decyzja zapadla;)
Teraz pozostaje znalesc lalke:)
Jest na mobile jedna....2235km przejechala, nowka sztuka :).....dziadek chce 4600....ale piekna:)

 
Posty: 12
Rejestracja: 06 marca 2017, 17:57
Motocykl: Cbr 900
Rok produkcji: 96

Re: sc 33 czy 929

Post » 07 marca 2017, 00:13

Jeszcze jedno pytanie:duza roznica po miedzy modelem przed a po lifcie?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości