Page 1 of 2
bialy nalot na aluminium

Posted:
03 November 2008, 23:12
by damianio
Witam. Jak usunac bialy nalot z aluminiowego wahacza?? Nalot powstal po potraktowaniu kwasem do mycia silnikow


Posted:
04 November 2008, 12:05
by synek
Prawdopodobnie uszkodziłeś powłokę (lakier) którym jest pokryty wahacz i rama. Nie sądzę żeby dało się to usunąć. Trzeba by malować go lub polerować. Jeśli benzyną albo jakimś rozpuszczalnikiem nie zejdzie to chyba tak zostanie.

Posted:
04 November 2008, 15:25
by kiki1989
ja mam tez osyfione kwasem z akumulatora i lipa, nie zejdzie niczym


Posted:
04 November 2008, 16:44
by fabiq
mam podobny problem, chyba nic poza polerka nie pozostaje

Posted:
04 November 2008, 18:17
by Tylik
chyba każdy tak ma :? - ja mam także wachacz z lewej strony "czymś" pochlapany i niczym nie dawało rady tego usunąć (benzyna, nafta, rozpuszczalnik a także "lekka" polerka samą pastą nabłyszczającą..)

Posted:
04 November 2008, 19:28
by crazyduck
mozecie sprobowa pasta tempo lub automaxem jezeli,nie pomoze to polerka albo,malowanie ja mialem od kwasu i polerke zrobilem

bo nic nie pomoglo.pozdrawiam

Posted:
05 November 2008, 00:07
by Luki213
Pasta aluchrom z K2 lub inna scierna pasta moze nawet Farecla pomoze tylko nie na szmatke tylko na kątówke z mozliwoscia regulacji obrotow i na to filc lub gabka i napewno zejdzie, a aluminium nie ma lakieru poprostu samo z siebie jest blyszczace bo wypolerowane... ja tez mialem ten problem i szmatka ni CENZURA nie usunalem, kumpel w myjni mi zrobil... rzymas ma taka paste specjalna przemyslowa do polerowania okuc do jachtow lub kwasowki i se zrobil na lustro fele i wachacz


Posted:
05 November 2008, 11:39
by synek
rama i wahacz w motocyklach jest polakierowana (chyba proszkowo). gdyby nie była pomalowana to po pierwszym deszczu cała rama i wahacz byłaby białe, siwe itp, poprostu alu by się utleniło

Posted:
05 November 2008, 18:56
by crazyduck
rama jest anodowana tak jak i stelaz i wachacz

jak jezdze do bydgoszczy jest gosciu ktory anoduje nie wiem jak wyglada jego robota ale moge zdobyc na tel.


Posted:
05 November 2008, 23:24
by fabiq
to chyba taniej i wiecej frajdy bedzie wziasc paste polerska jakas wiertare z gabka na koncu i samemu sobie w zime wypolerowac, no i efekt bedzie chyba lepszy, tylko robcie zdjecia w razie czego bo pozniej bedzie ze rama spawana jak kupiec przyjdzie

Posted:
06 November 2008, 13:13
by Piotrek
Mnie tez polerki sie czyms pokryli. Ale pozyczalem od kolegi taki specyfik, mleczko do mycia kuchni. I schodzili mi te badziewia z polerkow. Ale juz nie to samo co wczesniej, i trzeba bedzie chyba od nowa polerowac. Tylko gdzie? Albo czym?

Posted:
06 November 2008, 21:34
by synek
no właśnie, z polerką jest taki problem że co jakiś czas trzeba powtarzać bo albo zostają syfy po wodzie (utlenia się) albo poprostu matowieje itp. miałem polerowane fele w vfr i więcej polerki nie chce mieć w żadnym moto

chyba że jakaś fabryczna, zabezpieczona przed utlenianiem.