It is currently 18 November 2025, 00:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Polska oliwa

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 277
Joined: 15 February 2011, 21:33
Location: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Year production: 1998

Post » 30 October 2011, 21:44

ja nie pisałem o panewce bo to jest inny temat. chodzi mi o zużycie silnika. nie jestem badaczem i nie będę prowadzić badań nad olejami, trochę przesadzasz. Nie jeździłem na platinum, jeździć nie będę i dziwi mnie że tak zachęcasz do zmiany na ten olej skoro sam dopiero go zalałeś a już chwalisz. ile już km na nim zrobiłeś że tak jesteś jego zwolennikiem? Nie przekonuje mnie ta firma i ten produkt. nikt kogo znam nie leje tego do motocykla i ja nie będę eksperymentować. leje to co już jest sprawdzone.

no i pytanie w czym jest lepszy od castrola? proszę o argumenty.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posts: 221
Joined: 10 January 2011, 22:02
Location: turek
Points: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Year production: 1998

Post » 30 October 2011, 22:07

kolego wystarczy sprawdzic normy jakosci, motul: Norma jakości: API SM/SL/SJ/SH/SG/JASO MA/MA2, Platinum: API: SM/JASO: MA/MA2

User avatar
 
Posts: 58
Joined: 25 February 2011, 22:53
Location: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Year production: 2003

Post » 30 October 2011, 23:43

jak kupiłem swojego bladego- to był zalany olejem agip, pamiętam ze na tym oleju chodził pieknie, chciałem go kupic ale nigdzie w okolicy w promieniu 50 km nie mogłem go dostac wiec zalałem castrola 10w40, zmieniam go regularnie co sezon na wiosne, od bodajże roku zaczeło mi dziwnie działac sprzegło - byłem juz na 100 % przekonany ze tarcze i sprezyny, przekładki do wymiany, tym bardziej ze czasem jak silnik osiągnął temp. ok 100 stopni ciezko było wżucic na luz - w zeszłym tygodniu rozebrałem sprzegło i okazało sie ze po zmierzeniu czesci sprzegła suwmiarka zarówno tarcze przekładki i sprezyny posiadają wymiary w normie - a 3 tarcze były sklejone- podejżewam ze wina lezy po stronie właśnie motocyklowego castrola 10w40gps. od natepnego sezonu zalewam motula
Tomaszek954

 
Posts: 221
Joined: 10 January 2011, 22:02
Location: turek
Points: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 08:23

Tomcbr600 wrote:jak kupiłem swojego bladego- to był zalany olejem agip, pamiętam ze na tym oleju chodził pieknie, chciałem go kupic ale nigdzie w okolicy w promieniu 50 km nie mogłem go dostac wiec zalałem castrola 10w40, zmieniam go regularnie co sezon na wiosne, od bodajże roku zaczeło mi dziwnie działac sprzegło - byłem juz na 100 % przekonany ze tarcze i sprezyny, przekładki do wymiany, tym bardziej ze czasem jak silnik osiągnął temp. ok 100 stopni ciezko było wżucic na luz - w zeszłym tygodniu rozebrałem sprzegło i okazało sie ze po zmierzeniu czesci sprzegła suwmiarka zarówno tarcze przekładki i sprezyny posiadają wymiary w normie - a 3 tarcze były sklejone- podejżewam ze wina lezy po stronie właśnie motocyklowego castrola 10w40gps. od natepnego sezonu zalewam motula

Kolego powiem ze ci jesli chodzi o castrola to na nim silnik silnik chodzi lepiej niz na motulu, natomiast gorzej ma skrzynia biegow. ja u siebie tez cos takiego zauwazylem iz nie jest on za dobry do skrzyni biegow. zdarza sie czasami ze z jedynki chce wrzucic dwojke a tam luz ;p czego nie mialem na motulu, natomiast jesli chodzi o kulture pracy silnika to na motulu ciut glosniej chodzi. ale ze sprzeglem i skrzynia nie ma problemow.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 31 October 2011, 14:01

Osobiscie widziałem przy dwóch różnych moto tą przyczyne olej castrola takie cuda ze sprzęgłem zmienili olej na motula i spokój
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 15
Joined: 28 September 2011, 18:04
Location: Wrocław
Motocykl: Honda sc33
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 14:09

mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.
pozdrawiam niedzwiad

 
Posts: 221
Joined: 10 January 2011, 22:02
Location: turek
Points: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 14:49

niedzwiad wrote:mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.

??? ślizgające się sprzęgło od oleju??? kolego wymien tarcze i sprzeglo przestanie sie slizgac. sprawdz sobie w karcie charakterystyki platinum'a jakie ma smarowanie;p nowy platinum ma gorsze smarowanie niz np zuzyty castrol. to dlatego ci sie przestalo slizgac. gorsze smarowanie=??????? sam sobie odpowiedz ;p

User avatar
 
Posts: 277
Joined: 15 February 2011, 21:33
Location: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 14:50

niedzwiad wrote:mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.



problem zniknął bo zalałeś świeży olej. przy zalaniu innego oleju też by zniknął.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posts: 15
Joined: 28 September 2011, 18:04
Location: Wrocław
Motocykl: Honda sc33
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 15:45

Ezio wrote:
niedzwiad wrote:mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.



problem zniknął bo zalałeś świeży olej. przy zalaniu innego oleju też by zniknął.



olej przez cały okres użytkowania, czyli od wymiany do kolejnej okresowej wymiany, powinien zachowywać swoje właściwości właśnie w celu ochrony elementów, dlatego skoro stracił swoje właściwości albo ich nie trzymał od początku jest olejem do du.y i lać go już nie będę. Jak platinum zawiedzie spróbuję z motulem i aż do skutku.
pozdrawiam niedzwiad

 
Posts: 221
Joined: 10 January 2011, 22:02
Location: turek
Points: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Year production: 1998

Post » 31 October 2011, 20:13

niedzwiad wrote:
Ezio wrote:
niedzwiad wrote:mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.



problem zniknął bo zalałeś świeży olej. przy zalaniu innego oleju też by zniknął.



olej przez cały okres użytkowania, czyli od wymiany do kolejnej okresowej wymiany, powinien zachowywać swoje właściwości właśnie w celu ochrony elementów, dlatego skoro stracił swoje właściwości albo ich nie trzymał od początku jest olejem do du.y i lać go już nie będę. Jak platinum zawiedzie spróbuję z motulem i aż do skutku.

Kolego ja mi pokazesz olej ktory nie traci swoich wlasciwosci w trakcie uzytkowania to normalnie jestes mistrz.

User avatar
 
Posts: 279
Joined: 15 April 2009, 19:39
Location: Lublin
Points: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Year production: 2000

Post » 31 October 2011, 21:26

niedzwiad wrote:
Ezio wrote:
niedzwiad wrote:mi się tarcze chyba nie zlepiły, chociaż ciężko stwierdzić skoro nie rozbierałem sprzęgła. Natomiast prawdą jest, że się ślizgało w wysokim zakresie obrotów, a w 2 osoby mogłem zapomnieć o wykorzystaniu pełnej mocy. Problem zniknął po zalaniu Paltinuma i cieszę się bo myślałem, że sprzęgło mi się kończy.



problem zniknął bo zalałeś świeży olej. przy zalaniu innego oleju też by zniknął.



olej przez cały okres użytkowania, czyli od wymiany do kolejnej okresowej wymiany, powinien zachowywać swoje właściwości właśnie w celu ochrony elementów, dlatego skoro stracił swoje właściwości albo ich nie trzymał od początku jest olejem do du.y i lać go już nie będę. Jak platinum zawiedzie spróbuję z motulem i aż do skutku.




Olej to nie jest jakieś "perpetum mobile" ,które po zalaniu ma działać cały czas z taką samą świetnością bo w takim razie jaki byłby sens wymieniać go?

Piszesz ,że od wymiany do wymiany powinien zachowywać te same parametry. Tylko nie wiem czy zauważyłeś ale Ty wcześniej napisałeś ,że wymieniasz olej co 10 tys km. Ja wymieniam co 6tys km i jestem całkowicie zadowolony z działania oliwy i nigdy nie miałem z tym żadnych problemów.

Idąc Twoim tokiem myślenia to żaden olej nie spełni oczekiwań wszystkich użytkowników bo jeden będzie wymieniał co 6 tys i będzie zadowolony, drugi będzie wymieniał co 10 tys będzie mniej zadwolony, trzeci będzie wymieniał co 15 tys i uzna ,ze to totalne gówno i lepiej lać słonecznikowy.

User avatar
 
Posts: 41
Joined: 15 July 2011, 21:49
Location: Wyszków
Motocykl: Honda 600F3 stunt sucza :-)
Year production: 1997

Post » 31 October 2011, 21:45

DamiIława wrote:witam koledzy :) a co sadzicie o oliwie repsola czy jest lepsza od motula?? Ja tez mam zalanego motula aktualnie i jest gicior:D!


Witam :D właśnie zalewał ktoś oliwę repsola...? jakieś doświadczenia jak się repsol ma do motula np Sam smigałem zawsze na motulu i dawał radę :D

Previous

Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests