It is currently 17 November 2025, 22:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Fireblade do turystyki

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 1
Joined: 13 August 2008, 10:15
Location: Lublin
Motocykl: gsx600f
Year production: 0

Fireblade do turystyki

Post » 13 August 2008, 10:25

Witam wszystkich motocyklistów,

Bardzo proszę o poradę kogoś kto ujeżdża Bladego turystycznie.Cztery sezony przejeździłem
VFR i bardzo dobrze mi się na niej jedziło.Do turystyki się nadaje, a spalanie na trasie oscyluje w granicach 6L.NIestety z braku funduszy musiałem ją sprzedać i kupić gsx600 do latania na wakacje.
Chcę kupić coś do turystyki i waham się pomiędzy golaskiem Hornetem 600 (ale trzeba go ostro kręcić, bo mała pojemnośc), Bladym 900RR PC31, CBR 1000F Dual (ciężki) lub Hornet 900, CBR 600 F3.
Z tego co się zorientowałem to pozycja na F3 jest niezbyt wygodna do turystyki, a Hornet też nie wiem czy się za bardzo nadaje.Sądzę, że Blady ma pod dostatkiem mocy, jednak chyba bolą plecy i nadgarstki po dłuższej jeździe, ale jest lekki.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi opisał ten motocykl pod względem pozycji, kierowca/pasażer, spalania trasa/miasto i czy da się przerobić półkę z kierownicą na bardziej turystyczną oraz jak się tym robi trasy 500-700km.

Pozdrawiam i czekam na maila

 
Posts: 25
Joined: 01 January 2008, 19:46
Location: Marklowic
Points: 1
Motocykl: sc33 96r
Year production: 0

Post » 13 August 2008, 11:14

Mam bladego sc33 w miniony wekend zrobiłem 1100km we dwoje i z bagażem 400km na dzień to nie problem. Spalanie w moim moto w trasie 4,2l przy 80-140 przez góry.
marblade

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 13 August 2008, 11:42

do turystyki kup sobie motor turystyczny np. XX

User avatar
 
Posts: 65
Joined: 07 March 2008, 13:31
Location: czuć swąd
Motocykl: SC33
Year production: 1996

Post » 13 August 2008, 17:15

marblade wrote:Mam bladego sc33 w miniony wekend zrobiłem 1100km we dwoje i z bagażem 400km na dzień to nie problem. Spalanie w moim moto w trasie 4,2l przy 80-140 przez góry.


we dwoje to tyle skuter pali, a nie 900ccm pojemności...



Spalanie: sam - pare razy na kole, 160-260km/h , bez jazdy przez miasto - dokładnie 6,8 litra

zeszły weekend z dupą - około 5,3 litra. Prędkość od 120 do 140. Wg mnie wynik niesamowity. Mało na rynku jest tak oszczędnych moto.

Turystyka: bierz prostą kierę i śmigaj. Mam na sprzedaż. Kupiłem moto w niemczech od kolesia który całą europę zjeździł. Na lagach pełno winiet z różnych krajów miałem ponaklejane. Ja długich tras nie robię dlatgo założyłem oryginalną spowrotem. Napisz w temacie gdybyś był zainteresowany, bo mi to w garażu leży a może tobie się przyda.


pzdr
Adrenalina to najlepszy drag

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 13 August 2008, 18:01

bierz chlopaku bladego, ma fajny schowek pod kanapa nawet fajki sie zmieszcza :)
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posts: 49
Joined: 24 March 2008, 23:00
Location: Ireland
Motocykl: honda fireblade 919
Year production: 0

Post » 13 August 2008, 18:55

cbr 1000f bedzie na pewno najlepszym sprzetem do turystyki , jezdzilem jakis czas na cbr 900 bola rece i szyja a najwygodniej mi sie jezdzilo banditem 650 2005rok 500km na weekend bez bolu tylko troche wysoko kreci 6tys przy 100km/h jak komus przeszkadza

 
Posts: 530
Joined: 05 October 2007, 10:45
Location: LZA
Points: 3
Motocykl: Piechota
Year production: 0

Re: Fireblade do turystyki

Post » 13 August 2008, 20:08

Gregor wrote:Witam wszystkich motocyklistów,

Bardzo proszę o poradę kogoś kto ujeżdża Bladego turystycznie.Cztery sezony przejeździłem
VFR i bardzo dobrze mi się na niej jedziło.Do turystyki się nadaje, a spalanie na trasie oscyluje w granicach 6L.NIestety z braku funduszy musiałem ją sprzedać i kupić gsx600 do latania na wakacje.
Chcę kupić coś do turystyki i waham się pomiędzy golaskiem Hornetem 600 (ale trzeba go ostro kręcić, bo mała pojemnośc), Bladym 900RR PC31, CBR 1000F Dual (ciężki) lub Hornet 900, CBR 600 F3.


Z tej czworki wybralbym bez wiekszego wahania Honde Fireblade SC33. CBR 1000 to typowy turystyk, poza tym niezbyt praktyczny. A kupujac Bladego dostajesz 200 kilogramowy 130konny niezawodny motocykl. Moc oddaje bez skokow i dziur, co w turystyce nie jest bez znaczenia. Na dalszych trasach spalanie potrafi oscylowac w okolicach 5 litrow-> swietny wynik. Brakuje natomiast wskaznika paliwa. Dzieki przedniemu kolu o rozmiarze 16 cali obedzie sie bez amoraka skretu, choc nie wiem czy to sie nie zamieni na zaladowanym motocyklu. Swiatla masz duze i mocne. Te bolace ramiona/kark/dlonie tak typowe dla Sporta tutaj nie sa regula, ja na moim sie jeszcze zadnych takich objawow nie doczekalem, ale nie jezdzielm dalej niz 300km. Z Hornetami nie mialem do czynienia w swoim zyciu, moge tylko powiedziec, ze wiekszy ma sielnik od SC33. Tymczasem mniejszy i F3 tez obladowane jak wieldblady widze, czyli musza sie spisywac.

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 13 August 2008, 22:11

nie no co jak co ale bladziak do turystyki to sie nie nadaje, chyba ze CENZURA z predkosciami powyzej 200 bez bagazow lub z samym tankbagiem mozna nazwac turytyka, ja bym wybral cos innego jesli chcesz turyste, jest sporo modeli gondych uwagi np vfr v-tec z absem
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posts: 18
Joined: 14 July 2008, 18:33
Location: Southampt
Motocykl: sc33-97
Year production: 0

Post » 14 August 2008, 08:55

A ja wam napisze tak: bladym CENZURA trase świętokrzyskiePL-SouthamptonGB 2000km time 16godzin jazda od 200 do maxa cały czas spalanie 6.5 niezależnie jakie paliwo nalejecie 95,98, V-power to bez znaczenia i osiągi bez zmian, dodam że jechałem z 45l sakwy boczne, 20l centralna, 15l tankbag i plecak z kanapkami i redbulem 8) Po dojechaniu na miejsce jak się położyłem czułem ból w każdym zakamarku mojego ciała(zwłaszcza dupa) i przespałem 24h. Na trasach 500-700km jest luzik i jeśli poniżej 200km/h to spokojnie schodzi poniżej 6l. Prosta kiera niewątpliwie pomoże w turystyce jeśli będzie zamontowana razem z szybą turystyczną. Miejsca pasażera nie polecam nikomu, chyba że na 5km, poprostu jest niezdatne. GREGOR jeśli jednak byś się zdecydował na cbr1000f to mam na sprzedaż jedyne 45tyśkm w super stanie, kupiłem ojcu ale jakoś nie pasuje do niego. Jak podejmiesz decyzje to napisz na co się zdecydowałeś Pozdrawiam
Witam wszystkich

User avatar
 
Posts: 91
Joined: 01 March 2008, 18:26
Location: woj. podl
Points: 1
Motocykl: 929 2000r.
Year production: 0

Post » 20 August 2008, 01:29

Ja mam 929 i nie polecę tego modelu do turystyki. A myślałeś o cbr 1100 XX? Miej więcej ta sama półka cenowa co Hornet 900.

User avatar
 
Posts: 269
Joined: 06 July 2007, 08:32
Location: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Year production: 0

Post » 22 August 2008, 08:56

Zoltar wrote:Ja mam 929 i nie polecę tego modelu do turystyki.

A ja się z Tobą nie zgodzę. Również posiadam 929 i z moją panią byliśmy i w górach i na mazurach. Po przejechaniu 400 czy 600 km nie ma żadnego problemu.
Myślę, że to jednak jest sprawa indywidualna, jednemu będzie odpowiadał dany model moto a innemu nie. Przecież mamy różne wysokości ciała i różne wagi więc po prostu najlepiej by było się przejechać każdym i wtedy podjąć decyzję. Niestety nie zawsze to jest możliwe.


Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests