Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 20:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

klocki ??

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Rejestracja: 25 maja 2008, 21:24
Lokalizacja: warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: SC 44,SC 57B
Rok produkcji: 0

klocki ??

Post » 14 czerwca 2008, 15:18

W sc57 mam chamulce nieporównywalnie lepsze niż w 929 , myślę że to wina klocków ....Napiszcie co założyć lub co polecacie ,używaliście lub używacie i jak to się sprawuje ...:)???
Choćbym Pędził Ciemną Doliną , Zła Się Nie Ulęknę.....

 
Posty: 36
Rejestracja: 29 marca 2008, 12:33
Lokalizacja: RZESZóW
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 0

Post » 14 czerwca 2008, 22:27

hamulce to nie tylko klocki liczy sie tez srednica tarczy i jej stan a takze zaciski i nawet plyn hamulcowy. trudno porownywac hamulce tego samego modelu a co dopiero kiedy masz dwa inne modele.
Pozdro dla komendanta Flisa

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 15 czerwca 2008, 21:53

witam mialem w zeszylm roku nissiny polcermiczne (zlote),w tym zalozylem ebc hh i roznica jest ogromna,ebc jest kosmos z tym,ze mam przewody w oplocie i motul rbf 600 :mrgreen:

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 16 czerwca 2008, 08:57

ja mam teraz klocki ebc hh a wcześniej miałem tokico pierwsze wrażenie z ebc - -lepsze od poprzednich o co najmniej klasę. jednak po porządnym rozgrzaniu klocków przestają hamować. może tokico hamują troszeczkę gorzej ale cały czas tak samo albo moje wrazenie było takie dlatego że klocki mi się kończyły

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 02 lipca 2008, 21:02

a odnosnie klockow jezdzil ktos na ferodo? mysle nad zakupem ich w wersji sportowej cena oklo 160 zl za caly przod jak myslicie wartoo? pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 02 lipca 2008, 21:26

Nie ma co porownywac SC57 i 929 bo to dwa inne moto i pompa hamulcowa radialna jak i same zaciski.....
Ogolnie jesli chodzi o klocki jezdze na EBC HH i polecam jak najbardziej zreszta jak cala reszta, dorzuc do tego dobry plyn hamulcowy i przewody w oplocie a bedziesz czul ogromna roznice.

 
Posty: 50
Rejestracja: 07 marca 2008, 16:54
Lokalizacja: rzeszów
Motocykl: honda cbr 954 rr
Rok produkcji: 0

Post » 02 lipca 2008, 22:23

jak chcesz pojeźdzkić na dobrych klockach to kup sobie ferodo platinum. to są tylko model niższe od takich, które są przeznaczone na tor!!! jeżdze właśnie na takich i naprawde moto staje w miejscu jak trzeba!!!
powodzenia
jacek 954

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 03 lipca 2008, 01:26

Ja śmigam na klockach Nissin model Sintered (przód i tył) i złego słowa powiedzieć nie moge :)
..no chyba jedynie na cene moge ponarzekać - 120 pln od jednej tarczy przód :lol:


Mam je w takim zestawie: Nissin + Oplot + Motul RBF 600 (wys. temp. wrzenia) i jest kozak :twisted:

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 03 lipca 2008, 09:46

Jacek mieszkasz gdzies na slocinie ? Bo widzialem Cie chyba wczoraj kolo Res galu jak mnie mijales ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 05 lipca 2008, 12:40

Hamulce hamulce hamulce....generalnie ciezki temat bo tak naprawde niektore motocykle sa juz CENZURA jak wyjezdzaja z fabryki i nawet 3 tloczkowe zaciski im nie pomoga.

Generalnie aby poprawic sprawnosc ukladu hamulcowego trzeba zadbac o kilka czynnikow, dobor samych klockow musi tez byc odpowiedni do efektu jaki chcemy uzyskac.

Zacac nalezy od pompy hamulcowej, nawet dobry uklad z marna pompa nie bedzie dobrze pracowac, czasem wymiana uszczelek w pompie rowna sie z dobrym hamulcem.

Druga sprawa to przewody hamulcowe, stalowy oplot wydaje mi sie podstawa jesli chce sie miec hamulec pod jednym palcem - chociaz nikoniecznie, czasem uklady hamulcowe naprawde tego nie wymagaja np. CBR 900 RR SC33, tak naprawde hamulec jesli pompa jest sprawna nie wymaga uzycia stalowych przewodow. Przewody hamulcowe dla mniej wymagajacych robi lucas, przyzwoite koncowki, przewod trwaly i na pewno spelnia swe zadanie, dla bardziej wymagajacych polecilbym hel'a mysle ze sa to przewody z najwyzszej polki niestety dostepnosc w polsce jest marna a i ceny nieciekawe.

Bardzo wazny jest plyn hamulcowy, trzeba pamietac o jego wymianie bo dosc szybko traci swoje wlasciwosci, wymiana co 2 lata to minimum a czesto o tym ludziki zapominaja. Jesli chodzi o plyny hamlcowe to najlepszy wg mnie jest Motul RBF 660 w pelni syntetyczny o bardzo wysokiej temperaturze wrzenia i doskonalych wlasciwosciach nawet podczas pracy ukladu w deszczu, zaden inny plyn takich wlasciwosci nie oferuje, jednak jest to plyn raczej dla bardzo wymagajacych uzytkownikow, jezdzacych ostro w kazdych warunkach, dla przecietnego pozeracza asfaltu w zupelnosci wystarczy plyn hamulcowy castrol motorcycle brake fluid lub motul brake fluid dot5.1

Nastepnym waznym elementem jest zacisk hamulcowy o ktorym tak naprawde rzadko kto pamieta. Przy kazdej wymianie klockow powinien byc dokladnie oczyszczony aby swobodnie pracowal, na zaciskach zbiera sie najwiecej syfu dlatego trzeba go czesciej czyscic niz inne rzeczy, pyl zuzywajacych sie klockow i syf z jezdni - wszystko klei sie do zacisku i powoduje zacieranie sie uszczelek i tloczyska, najszybszy objaw jaki sie pojawia to piszczenie klockow bez naciskania hamulca, klocki nie cofaja sie plynnie bo opor stawia zabrudzony tloczek i dobite uszczelki, plyn z trudem cofa sie do zbiorniczka na kierownicy, dlatego warto jest w zaciski czesto zagladac, conajmniej przy kazdej zmianie klockow, do zaciskow najlepiej uzyc czyscidla w sprayu i tu chyba najlepszy jest motul brak clean , tani duza puszka i skuteczny

No i na koniec zostaja klocki hamulcowe i tu tak naprawde wybor jest spory. Ja handluje klockami Ferodo i TRW/Lucas , jedne i drugie maja podobne jakosciowo produkty w swojej ofercie jednak wieksze przekonanie mam do klockow Ferodo.

Kazdy producent ma swoje wlasne oznaczenia klockow i tak

Ferodo robi klocki :

oznaczenie P - Platinum - najtansza wersja klockow, pracuja w niskich zakresach temperatur, szybko sie zuzywaja, nie niszcza tarczy hamulcowej, hamowanie na mokrym gowniane

oznaczenie ST - SinterGrip - srednia cena, dzialaja najlepiej w niskim i srednim zakresie temperatur, hamuja ostro od samego poczatku wcisniecia klamki, zuzywaja sie srednio, mocniej zuzywaja tarcze hamulcowa, maja najwyzszy wspolczynnik hamowania w mokrych warunkach - osobiscie caly czas na nich jezdze

oznaczenie CP211 i Xrac - Competition 211, SinterGrip Xrac - klocki do sportowych motocykli o przeznaczeniu jazdy na torze, wymagaja wysokiej temperatury pracy, jesli nie sa rozgrzane to po prostu slabiutko hamuja, przeznaczone na tor, szybko zuzywaja tarcze hamulcowa, same klocki tez szybko sie zuzywaja, wersja CP211 jest przeznaczona na suche warunki a wersja Xrac maja najlepsze dzialanie podczas pracy w mokrych warunkach , hamuja od razu bardzo ostro.

Lucas ma podobny podzial : SV , SRQ , CRQ

 
Posty: 50
Rejestracja: 07 marca 2008, 16:54
Lokalizacja: rzeszów
Motocykl: honda cbr 954 rr
Rok produkcji: 0

Post » 05 lipca 2008, 14:19

Rudisz, nie mieszkam na słocinie ale mijaliśmy sie faktycznie. Mieszkam na nowym miescie.

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 05 lipca 2008, 16:05

ja wlasnie zakupilem ferodo st,

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości