Dzisiaj jest 26 czerwca 2025, 10:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Panewki - twardsze??

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Panewki - twardsze??

Post » 28 stycznia 2010, 13:20

Kumpel który był po fajera SC28 mówił mi, że gadał z mechanikami Hondy i jak się dowiedział, wału tych motocykli się nie szlifuje. Stosuje się za to trzy typy panewek znaczopne kolorystycznie - zielone, brązowe, czarne... Zakłada się je w kolejności "zabijania". Zielone są ori, jak zawodnik zniszczy je to honda zakłada brązowe i dalej czarne...

Czy to prawda?? Czym różnią się te panewki?? Rozmiarem?? Twardością?? Może to wszystko to wymysły
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Rejestracja: 11 lutego 2009, 15:13
Lokalizacja: Tychy / K
Pochwały: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Rok produkcji: 0

Post » 28 stycznia 2010, 14:07

To są selekcje panewek. Zakłada je fabryka w zaleznosci od wymiaru wału oraz osadzenia panewek. Twardosc jest taka sama. Kolor dobierasz według oznaczen wału oraz bloku danego motocykla (oznaczenie ABC... oraz 123...) według tabeli zawartej w serwisówce.

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 28 stycznia 2010, 14:28

to sa wlasnie selekcje, a walow sie nie szlifuje w tego typu motorkach bo sa specjalnie utwardzane np azotowane, chociaż ja kiedys zrobiłem szlif wału w gsxF 1100 a panewy byly dorabiane z jakiegos stareeego modelu BMW pasowały..- we wspolczesnych samochodach sa za szerokie i Ciezko znaleźć cos podobnego :) .. no i chodziło ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Rejestracja: 11 lutego 2009, 15:13
Lokalizacja: Tychy / K
Pochwały: 2
Motocykl: 1000RR, TDM 900, Cali 1100, seven, SHL M05
Rok produkcji: 0

Post » 28 stycznia 2010, 23:21

Kazdy wał jest utwardzony powierzchniowo. W zaleznosci jak gruba jest ta warsta utwardzenia zewnetrznego tyle mozna zrobic szlifów. Decyduje o tym juz producent. W motocyklach japonskich producent nie przewidział szlifów wałów oraz szlifów cylindrów ( nie dotyczy motocykli cross oraz enduro ).


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości