It is currently 17 November 2025, 15:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

co to jest?

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 147
Joined: 21 September 2010, 13:17
Location: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Year production: 2008

co to jest?

Post » 16 February 2014, 12:48

Wczoraj chciałem sobie z nudów przejrzeć moto, wymieniłem filtr powietrza i natknąłem się na coś czego nie rozumiem. Zerknijcie na zdjęcia i pomóżcie.

Wąż po lewej idzie sobie na dół i zwisa luzem, a te dwa króćce, są zaślepione! Chyba coś tu nie gra i nie wiem czemu tak to jest zrobione. Zaznaczam że moto latam już 2 sezon i wszystko jest ok.
Attachments
2014-02-15-37311.jpg

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 16 February 2014, 13:18

Podłącz to do airboxa i będzie ok :)

 
Posts: 147
Joined: 21 September 2010, 13:17
Location: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Year production: 2008

Post » 16 February 2014, 13:20

spoko, tylko jeszcze żebym wiedział co i gdzie, :) szczerze to za dobrze się na tym nie znam :)

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 16 February 2014, 14:23

od spodu masz króćce w airboxie a dokładniej w puszcze od filtra powietrza.
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 220
Joined: 11 October 2007, 19:06
Location: Rybnik
Points: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Year production: 0

Post » 16 February 2014, 15:22

Patrząc na foto pierwsza strzałka od lewej to odpowietrzenie z silnika i tak jak koledzy napisali podłącza sie go do air-boxu a dwie kolejne strzałki to dopalanie spalin. Dobrze ze są zaslepione tak to zostaw, nie będa ci spaliny syfiły przepustnice na listwie wtryskowej tym samym nie będą spaliny wchodziły w powtórny obieg do silnika wraz z mieszanką paliwową.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 16 February 2014, 15:56

To po lewej zrobione z węża ogrodowego to odma silnika wypięta pewnie z racji mocnych przedmuchów powodujących przygasanie silnika na wolnych obrotach. Dwa przewody z przodu to zaślepiony system PAIR i tak może zostać. To nie jest żadna recyrkulacja EGR i spaliny nie wracają do kolektora ssącego i nic nie syfią panie Cris83. Powietrze jest zasysane do kolektora wydechowego w celu dopalenia resztek niespalonej mieszanki paliwa a cofnąć się nie może z racji jednokierunkowych zaworów membranowych w pokrywie zaworowej.
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 147
Joined: 21 September 2010, 13:17
Location: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Year production: 2008

Post » 16 February 2014, 16:18

no to teraz z tymi przedmuchami to mnie zmartwiłeś. mam nadzieję że poprzedni właściciel po prostu chciał zaślepić dwa pozostałe przewody, a ten od odmy silnika tak po prostu pozostawił...

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 16 February 2014, 17:00

Możliwe też, że poprzednik nie wiedział gdzie wpiąć odmę bo wejście w erboks jest słabo zauważalne bądź zapragnął tjuningu odpinając odmę i pozbawiając w ten sposób obecność szkodliwych gazów w układzie dolotowym.
taki to tuning jaki wąż ogrodowy doń użyty hihi:
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 220
Joined: 11 October 2007, 19:06
Location: Rybnik
Points: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Year production: 0

Post » 16 February 2014, 17:30

cziken929 wrote:To po lewej zrobione z węża ogrodowego to odma silnika wypięta pewnie z racji mocnych przedmuchów powodujących przygasanie silnika na wolnych obrotach. Dwa przewody z przodu to zaślepiony system PAIR i tak może zostać. To nie jest żadna recyrkulacja EGR i spaliny nie wracają do kolektora ssącego i nic nie syfią panie Cris83. Powietrze jest zasysane do kolektora wydechowego w celu dopalenia resztek niespalonej mieszanki paliwa a cofnąć się nie może z racji jednokierunkowych zaworów membranowych w pokrywie zaworowej.


Wiem Cziken jaki Honda ma patent z PAir i że do spalin dodawane jest powietrze. W pokrywie głowicy "zawór" (nie wiem jak to nazwać) kierunkowy czesto jest nieszczelny i spaliny przechodzą do powtórnego obiegu - testowałem to w mojej 954 i po zaślepieniu ustrojstwa na króćcach w listwie wtryskowej nie zbierał sie już czarny osad.

 
Posts: 147
Joined: 21 September 2010, 13:17
Location: Wrocław
Motocykl: GSXR K8
Year production: 2008

Post » 16 February 2014, 18:03

cziken929 wrote:Możliwe też, że poprzednik nie wiedział gdzie wpiąć odmę bo wejście w erboks jest słabo zauważalne bądź zapragnął tjuningu odpinając odmę i pozbawiając w ten sposób obecność szkodliwych gazów w układzie dolotowym.
taki to tuning jaki wąż ogrodowy doń użyty hihi:


Powiem szczerze że tego drugiego bardziej bym się spodziewał, mam wrażenie że owy "tjuning" mu po głowie chodził. podepnę przewód i się okaże, sam szczerze powiedziawszy rzuciłem okiem i nie znalazłem miejsca dla niego pod airboxem :)

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Post » 16 February 2014, 23:57

przeciez air boxa zdjoles wiec moze ten ogrodowy nie zauwazalnie sie tobie wypiol :)

 
Posts: 66
Joined: 29 April 2011, 08:33
Location: Biłgoraj
Points: 3
Motocykl: CBR 929
Year production: 0

Post » 19 February 2014, 19:46

Można wywalić całkiem, albo zaślepić jak u Jurasa http://cbrforum.com/forum/cbr-954rr-21/ ... od-128258/
Bez paniki, przedmuchów nie było ;)


Return to Ogólne Dyskusje

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests