Dzisiaj jest 21 maja 2024, 01:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 30 marca 2014, 09:54

przecież sc 44 na góme wstaje już z 3 :P A z drugiego biegu także z gazu podniesiesz nie trzeba z sprzęgła :diabel2:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 30 marca 2014, 10:43

929 sama wstaje z 3tys po delikatnym szarpnięciu gazu :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 30 marca 2014, 13:09

Panowie no jak to jest z tym sprzęgłem, o ktore pytalem odnosnie filmu z mojego linka ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 24 października 2011, 18:39
Lokalizacja: Jarosław
Pochwały: 4
Motocykl: SC44
Rok produkcji: 0

Post » 08 kwietnia 2014, 21:08

929 z gazu na drugim biegu?? :ooo:
Na 1 biegu nie ma najmniejszych problemów, ale z 2 jakoś nie mogę załapać :)

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 09 kwietnia 2014, 07:13

Jak z 2 też idzie bydlak :diabel2:
Ja mistrzem nie jestem ale podnoszę ją tak przy 7tys. obr. z drugiego biegu . Z czasem jak się podszkolę to może z niższych się uda .

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Post » 14 kwietnia 2014, 20:20

Czy stan opon ma wpływ na poderwanie koła? Moje opony już są dość słabawe, nie widac jeszcze drutów itp, ale koniec bierznika i tylnia opona wyprodukowana w 2011 roku. Moge mieć problem z poderwaniem przez to, że jestem dość niski? Jeżdze praktycznie zawsze na wyprostowanych rękach (mam ok.175cm wzrostu). Pare razy probowałem polatac na gumie ale zazwyczaj konczyło sie to, na uslizgu tylniej opony i gwałtownym przyspieszeniu. Tłumaczyłem sobie to tym, że asfalt jeszcze zimny :P Dodam jeszcze, że z przodu mam zębatkę o 1 ząb mniejszą. Probowałem oczywiście z gazu z jedynki. Rozpędzałem sie do około 60kmh i potem w miare gwałtowanie odkręcałem manetke w dół. Boje sie tego, że koło oderwie sie tak gwałtownie, że nie bede miał czasu na zareagowanie tylnym heblem ;P

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 14 kwietnia 2014, 22:42

Heh jesteś niższy od mnie o 1 cm . Jak ci ślizga to nawet nie znam że asfalt jeszcze zimny co może być śliski . W Tarnowie właściwie 80% ulic jest na tyle śliskich że można jeździć driftem non stop . Co nie znaczy że nie podniesiesz na gumę .

Spróbują nie tyle mocno odwinąć co szapnąć gazem i nie bój się i tka odruchowo zaraz odpuścisz . miej na blacie te 5/6k rpm . i gwałtownie odpuść i dodaj zaraz gazu .

Awatar użytkownika
 
Posty: 87
Rejestracja: 04 maja 2010, 17:02
Lokalizacja: Rybnik
Motocykl: zx10r
Rok produkcji: 2004

Post » 15 kwietnia 2014, 08:45

asimje7 pisze:Czy stan opon ma wpływ na poderwanie koła? Moje opony już są dość słabawe, nie widac jeszcze drutów itp, ale koniec bierznika i tylnia opona wyprodukowana w 2011 roku. Moge mieć problem z poderwaniem przez to, że jestem dość niski? Jeżdze praktycznie zawsze na wyprostowanych rękach (mam ok.175cm wzrostu). Pare razy probowałem polatac na gumie ale zazwyczaj konczyło sie to, na uslizgu tylniej opony i gwałtownym przyspieszeniu. Tłumaczyłem sobie to tym, że asfalt jeszcze zimny :P Dodam jeszcze, że z przodu mam zębatkę o 1 ząb mniejszą. Probowałem oczywiście z gazu z jedynki. Rozpędzałem sie do około 60kmh i potem w miare gwałtowanie odkręcałem manetke w dół. Boje sie tego, że koło oderwie sie tak gwałtownie, że nie bede miał czasu na zareagowanie tylnym heblem ;P


nie tyle stan opon co profil opony na profilu 50 bedzie sie dzwigać dużo łatwiej niż na 55 w sumie stopień zużycia też może mieć wpływ ale raczej nie wielki zakładając że opona jeszcze ma swoje właściwości i przyczepność wzrost raczej nie ma tutaj wielkiego znaczenia musisz poprostu sobie wyczuć pozycje powoli ostrożnie w końcu zacznie wychodzić sam wiem jak zaczynałem na 929 śmierć w oczach jak moto mi poszło odrazu do pionu i mało brakowało były by plecy :diabel: powodzenia :D

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2014, 15:13
Motocykl: Honda CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 2008

Re: Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Post » 03 maja 2014, 15:24

jak za pierwszym razem Ci się uślizgnie to za drugim już powinieneś poderwać. Ja najczęściej specjalnie za pierwszym razem jak strzelam z klamki to jeszcze odciążam tył żeby się uślizgnęła i nabrała temperatury. Kolejna już idzie bez problemu :) na początku łatwiej jest z gazu. Ale jak już się nauczysz walić z klamki to inaczej nie będziesz chciał :)

 
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwietnia 2014, 19:18
Lokalizacja: Przeworsk
Motocykl:

Re: Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Post » 12 maja 2014, 22:08

a Ja zapytam tak od ilu tys z gazu na 1 idzie sc 33 ?? moje próby były w granicach 7 tys
Najpierw podciagalem do 7 tys obortow popuszczalem manete do około 5 i potem ognia
Czasem wypalała do przodu tak z 2 metry i dopiero szła na koło a czasem nie i wlasnie nie wiem moze zle cos robie albo cos dodam ze borykam sie z czkawka mojego bladego ;/ nie reaguje na gaz odrazu i mam dziure pomiedzy 2 a 3 tys obrotow ;/ moto stoi u mechanika ma byc lepiej i nie moge sie doczekac rezultatow wiec pytam i jestem otwarty na wszelakie propozycje z jakiego zakresu startowac i czy popuszczac zeby przod zanurkowal czy nie ( oczywiscie chodzi mi o to by nie stawialo go w pion tylko spokojnie podnosil koło ) bo jestes laikiem w tym temacie i nie chce odrazu zaliczyc pleców

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Re: Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Post » 13 maja 2014, 08:08

mimo mojego bardzo bardzo malego doswiadczenia w jezdzie na gumie, w moim moto juz od ok 5 tys podnosi przednie koło pod warunkiem bardzo szybkiego i mocnego odkręcenia manety.

Jak dasz za malo gazu, albo zrobisz to wolno to moto zacznie po prostu przyspieszac.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Re: Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Post » 01 czerwca 2014, 12:26

W sc57b jedynki nie trzba nic szarpać. 4-5 tys i manetka gwałtownie na 3/4 i mopel leci do góry.
z 2jki przy 7-8.
3 z 9-10 tys obr.
4 ka nie wiem bo nawet nie próbowałem ale z tego o mi wiadomo da się na rezerwie. SC59 idzie bez problemu a dużej różnicy nie ma w mocy. Pytajcie zresztą Tytusa on to jakoś ogarnia :P

a nurkowanie to można stosować ale przy 2jce i 3jce. Z jedynki to nie ma sensu. Wyrwie Cię do góry kosmicznie i jeszcze zaliczysz biedronkę.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości