Dzisiaj jest 12 maja 2024, 19:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 02 maja 2013, 00:21

jakub-nt, masz racje - zależy co kto lubi, szybkie gumy też czasem dają dużo frajdy :)

Ja się bawiłem ostro w gumowanie jak miałem 929, niedawno kupiłem SC57 i niestety/stety rzadko jest stawiana na koło bo mi jej najnormalniej w świecie szkoda, a więc moja "przygoda" z napieprzaniem na kole w tą i z powrotem do upadłego skończyła się w zeszłym sezonie z dniem sprzedaży 929... :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 03 maja 2013, 08:52

Przykład strzelania z klamy :) http://www.youtube.com/watch?v=_gXON_atMmQ
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 04 maja 2013, 00:22

Ziutek pisze:A ja się boję strzelić ze sprzęgła, o ! :D Trochę tematu do przekopania jest, jak się najlepiej przełamać? Jak strzelić, żeby nie przesadzić? :)


wciskasz sprzęgło, troche gazu dajesz i strzelasz z klamki.

I tak stopniowo coraz wiecej gazu az wyczujesz ile Ci potrzeba.

Moim zdaniem najlepiej na stojąco no i oczywiście noga na hebel.....

Balans zazwyczaj jest już gdzieś mniej/wiecej jak lagi sa równolegle z asfaltem...

ale trzeba trenować trenować i trenować !

i powodzenia :D

Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 04 maja 2013, 07:35

Siwy_ryry pisze:
Ziutek pisze:A ja się boję strzelić ze sprzęgła, o ! :D Trochę tematu do przekopania jest, jak się najlepiej przełamać? Jak strzelić, żeby nie przesadzić? :)


wciskasz sprzęgło, troche gazu dajesz i strzelasz z klamki.

I tak stopniowo coraz wiecej gazu az wyczujesz ile Ci potrzeba.

Moim zdaniem najlepiej na stojąco no i oczywiście noga na hebel.....

Balans zazwyczaj jest już gdzieś mniej/wiecej jak lagi sa równolegle z asfaltem...

ale trzeba trenować trenować i trenować !

i powodzenia :D

Obrazek



Siwy_ryry piękna wolna guma :clap:
tak właśnie jest jak napisałeś hihi:

[ Dodano: Wto Sie 20, 2013 6:11 pm ]
http://motocyklizm.pl/artykuly/porady/i ... tylne-kolo
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 28 marca 2014, 00:41

Koledzy, takie pytanko - jak stawiacie na gume z klamy, to wysprzeglacie do konca, czyli klamka dotyka kierownicy ?

Bo ja ( ucze sie dopiero) dwoma palcami wciskam sprzeglo mniej wiecej do polowy, gaz i puszczam. Jak na wciesnietym w ten sposob sprzegle dodam gazu bez puszczania sprzegla to czuje, ze sprzeglo costam przenosi na kolo i moto nieznacznie przyspiesza.

1. Czy robie to dobrze ? ;)
2. Czy to jakos mocno skraca zywotnosc sprzegla, albo zle wplywa na silnik?

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 28 marca 2014, 09:43

Nie powinno tak być powinno ci już całkowicie wysprzęglić .

Ale czemu z klamy z gazu nie próbowałeś ??
No skracać skróci żywotnosć sprzęgła zwłaszcza nauka a jak ci ciągnie na wysprzęglonym to zwyczajnie palisz sprzęgło .

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 28 marca 2014, 10:00

Probowalem z gazu, ale jakos boje sie odwinac odpowiednio mocno zeby podniesc porzadnie kolo ;) poza tym z klamki mozna podniesc z niskich predkosci, co mi sie podoba.

Co do sprzegla to palenia sprzegla, to moje proby wygladaja podobnie do ruszania z miejsca - wciskam sprzeglo ( z tym, ze nie do samego konca) i jednoczesnie dodaje gazu i puszczam plynnie, ale dosc szybko, wiec moment "ciągniecia na polsprzegle" jest bardzo krotki - nie jestem idiota nie jezdze na polsprzegle, ani nie pale sprzegla zamiast gumy ;))

Wcisniecie sprzegla do konca jest niewygodne dla mnie (dlugie klamy, sprzeglo lapie dosc szybko) no i troche niebezpieczne , bo nie trzymam mocno kierownicy, a na filmach w necie nawet widac, ze wciskaja sprzeglo 1 palcem i troche tylko - pytanie jak maja wyregulowane ;)

stad moje pytanie o poprawna technike takiej zabawy

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 28 marca 2014, 10:59

-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Rejestracja: 21 września 2012, 14:04
Lokalizacja: SKL
Pochwały: 3
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 28 marca 2014, 11:10

sugerujesz, zebym wygial klamki czy co? ;)

np na tym filmie widac to, co pisalem wczesniej - przy stawianiu nie wciska klamki do konca, a przy np zawracaniu tak.

http://www.youtube.com/watch?v=H94FSj4t6wQ

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 28 marca 2014, 11:23

ja tam tak robiłem 2 palce zawsze na klamce był pełny strzał a pozostałe palce zaciskałem w kiere :one: startowałem z 2 biegu około 60-70 km
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 110
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 14:30
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: cbr900
Rok produkcji: 0

Post » 29 marca 2014, 22:19

ja przedwczoraj zaczalem zabawe z wheelie na powaznie... rezultat- cieknaca laga ;/
jesli chodzi o mnie to 1 bieg z gazu... 5-6 tys. obrotow, szybkie odkrecenie gazu i dozujesz manetka ile potrzeba. cwiczac w ten sposob zrobilem 45km i mozna powiedziec ze w 2 dni opanowalem juz ta technike. ciagne tak na kole do odcinki.
po wymianie lagow przyjdzie czas na dluzsza gume i szukanie wysoko balansu

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 marca 2014, 23:02

Nie wiem po co męczyć tak sprzęgło jak w tym filmiku co pokazał cbrstreet, jak nie wie się jak można wysoko podejść do góry.. :/ Najprościej nauczyć sie latać na gumie to z gazu i tylko z gazu do pełnego pionu tak aż znajdzie się balans i wtedy można się uczyć walić z klamy :) Ja uczyłem sie z gazu i powiem tyle że sc44 jest do tego stworzona ;) 1bieg, 5tyś obr.lekkie walnięcie ( z ~1,5, 2tyś obr +) i idzie do góry :D jak jest naprawde wysoko to na pierwszym biegu można zasuwać naprawde długo.. :D i wtedy można przejść do wyższych biegów i strzelania ze sprzęgła.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości