Dzisiaj jest 13 maja 2024, 03:53

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jazda na jednym kole czyli WHEELIE

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 28 kwietnia 2013, 09:01

adrianellooo pisze:Chyba źle mnie zrozumieliście. Mam po prostu ochotę sobie polatać na gumie z większą prędkością i tyle. A z trójki nie udało mi się jej dźwignąć z gazu.


adrianellooo to dawaj jej z klamy :D na 2 masz dobrze ponad 100 km hihi: zmieniałeś kiedyś bieg bez sprzęgła z 2 na 3 albo z 3 na 4 ogólnie do góry :) spróbuj :mrgreen: tak spokojnie bez dużego dodawania gazu ;) a wtedy dajesz sobie na gumę z 2 i łapiesz balans i 3 :ooo: i lecisz :brawo:
mały przykład http://www.youtube.com/watch?v=ISGq4jY8-To
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 29 kwietnia 2013, 07:55

cbrstreet pisze:
adrianellooo pisze:Chyba źle mnie zrozumieliście. Mam po prostu ochotę sobie polatać na gumie z większą prędkością i tyle. A z trójki nie udało mi się jej dźwignąć z gazu.


adrianellooo to dawaj jej z klamy :D na 2 masz dobrze ponad 100 km hihi: zmieniałeś kiedyś bieg bez sprzęgła z 2 na 3 albo z 3 na 4 ogólnie do góry :) spróbuj :mrgreen: tak spokojnie bez dużego dodawania gazu ;) a wtedy dajesz sobie na gumę z 2 i łapiesz balans i 3 :ooo: i lecisz :brawo:
mały przykład http://www.youtube.com/watch?v=ISGq4jY8-To



człek tu sie uczy jak najwolniej jechać w pionie... a tutaj na 3ke chcą wrzucać szaleńcy :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 29 kwietnia 2013, 13:30

A ja się boję strzelić ze sprzęgła, o ! :D Trochę tematu do przekopania jest, jak się najlepiej przełamać? Jak strzelić, żeby nie przesadzić? :)
Yamaha R1 RN22 !

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 kwietnia 2013, 15:31

Ziutek, czasami miałem pełen pion jak strzelałem i kupe w majtach :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 29 kwietnia 2013, 15:41

O tym właśnie mówię :D Jest jakiś "przepis", żeby się tego wystrzec? :diabel2:
Yamaha R1 RN22 !

 
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwietnia 2013, 13:50
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Motocykl:

Post » 29 kwietnia 2013, 16:29

Nie dawaj do odciny podczas strzału - taka recepta ;]
Pojeździj i sam wyczuj jakie powinieneś mieć obroty i co bardzo ważne, jak gwałtownie puścić klamkę.

 
Posty: 22
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 10:02
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 30 kwietnia 2013, 00:17

No i wszystko w temacie cbrstreet :clap: Z tego co zauważyłem, to na filmiku jest wejście z dwójki i na niskich obrotach zapięta trójka i niezły ku....wa przelot. To jest to :D W długi weekend spróbuję się przełamać.
Podziękować Towarzystwu
I pozdrawiam
Moto...........bo bez tego nie ma w życiu słońca.

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 30 kwietnia 2013, 17:03

Możecie mi wyjaśnić po kiego przebijacie biegi na gumie CENZURA skrzynie zamiast nauczyć się jazdy w balansie? Noga na hebel, strzał z klamki i ćwiczcie. Możecie mi wierzyć, daje to duuużo więcej frajdy niż takie bezsensowne napędzanie się.

Ziutek, zanim zaczniesz strzelać z klamki, polecam najpierw naprawdę dobrze ogarnąć gumy z gazu, bo jeśli boisz się jeszcze podnosić przód wysoko, to przy strzelaniu z klamy będziesz zaliczał co chwila takie przyziemienia, że lagi szybciutko pociekną :) Jak coś to na siedząco 929 spokojnie można podnosić do momentu aż zegary będziesz miał przed oczami, tylko wtedy to już trzeba bardzo ostrożnie z gazem i musisz pilnować hebel, bo trochę wyżej pociągniesz i albo jesteś w balansie albo lecisz na plecy :]

Ja w SC57B na oryginalnych przełożeniach strzelam na siedząco z dwójki przy około 50km/h i spokojnie da radę od razu w balans wstawić motocykl. Natomiast niestety (bo nie lubię szybkich gum) jak na razie to najłatwiej jest mi balans złapać na dwójce przy około 120-140km/h, przy tej prędkości mogę jechać w zasadzie ile chce.

929 miałem też na fabrycznych przełożeniach i bez exupa byłem w stanie postawić ją na jedynce z klamki z miejsca na siedząco. Gdzieś tak na miesiąc przed sprzedażą 929 ogarniałem już balans przy prędkościach 60-80 km/h.

Tak więc Panowie, noga na hebel i trenujcie, trenujcie i jeszcze raz trenujcie, a zacznie wychodzić. :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 stycznia 2013, 13:25
Lokalizacja: PNT
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 01 maja 2013, 22:50

Tak właśnie czytam i czytam o co chodzi z tym strzelaniem z klamy? Mi na oryginalnych przełożeniach na koło idzie z samego gazu na drugim biegu przy około 7tys obrotów, na trójce podobnie ale przy odchyleniu się do tyłu około 8tys obrotów, po co strzelać z klamy?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 01 maja 2013, 23:29

z klamy jest taki plus ze mozna praktycznie z kazdej predkosci poderwac i nie trzeba na to odpowiednich obrotow... ogolnie ja wole z gazu, czasami zmiana biegow (2-3, 3-4) by obroty silnika obnizyc ale bez przesady bo szkoda skrzyni :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 01 maja 2013, 23:50

jakub-nt, bo szybciej przód idzie do góry z klamki. No i moim zdaniem jest wygodniej w ten sposób stawiać. Dodatkowo, co jest według mnie największą zaletą strzelania ze sprzęgła, można stawiać motocykl przy niskich obrotach.

Dla przykładu. 929 na fabrycznych przełożeniach nie da rady z gazu przy prędkości powiedzmy około 10km/h postawić do pionu, a z klamki bezproblemowo da radę to zrobić i to na siedząco. Tak samo SC57, z dwójki przy 40-50km/h z gazu to się zesrasz, a nie podniesiesz wysoko koło, a dzięki strzale ze sprzęgła bez najmniejszych oporów idzie :)

Poza tym jeżeli gumujesz na siedząco, to nie wierzę, że 929 na fabrycznych przełożeniach idzie na koło z gazu na trzecim biegu. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 stycznia 2013, 13:25
Lokalizacja: PNT
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 01 maja 2013, 23:58

Kubcyś, Jak widzisz na zdjęciu mam streeta, kiera wysoko, siedzę maksymalnie z tyłu (siedzenie kierowcy), szybkie poderwanie kiery przy około 8tys i daje radę, fakt że czasem nie wyjdzie (rzadko) Z klamy nie strzelałem i nie strzelam, boję się, że bydle mnie nakryje. Wiadomo, że normalnie nie idzie z trójki na koło na siedząco. Zależy kto co lubi, stunt nie dla mnie. Lubię poderwać przy maksymalnie szybkim rozpędzaniu się, nie jadąc 20km/h.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość