Dzisiaj jest 29 marca 2024, 11:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 15:16

Ciekawe jest to ze mam tylna oponę w cbr i gsxr zamknięte na maksa a nigdy poza torem na kolano nie zachodze, i często zdarza się tak ze na winklach trzeba minąć tych co lecą na kolanie :-P trzeba pamiętac podstawowe zasady jazdy w zakręcie a nie tylko myśleć jak tu asfalt przytrzec ;-)

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 17:19

No tak , tylko jak to tak że opony prawie zamknięte a slajdery dalej jak może :)
Miałem dzisiaj pojeździć ale dopiero się przebudziłem i nie mam sił nocka mnie zabija :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 08 listopada 2014, 22:12
Motocykl: f4i + sc57b
Rok produkcji: 2003

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 21:38

mati1490 pisze:trzeba pamiętac podstawowe zasady jazdy w zakręcie a nie tylko myśleć jak tu asfalt przytrzec ;-)

no i właśnie żeby szybko zrobić zakręt potrzebujesz być nisko (to pozwala mniej kłaść moto a więc masz większą przyczepność i opona potrfi więcej mocy przenieść) - tarcie kolanem samo w sobie nie jest celem - ale daje Ci dokładne informacje o głębokości twojego złożenia - a to ważne żeby je stopniowo zwiększać i szukać limitów...

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 21:56

Dzięki kolego za info ;-) jak dla mnie to wolę na kolanko nie zchodzić i latać tak jak teraz po winklach niż robić to co Ci pseudo zawodowcy na drogach i w zakrętach 90 km/h złożenie żadne a dupa pół metra za moto zwieszona aby przytrzec ;-) technika ta służy do jazdy po torach z maksymalnym prędkościami na pożądnych rozgrzanych oponach a nie do latania po dziurawych drogach na lysych gumach ;) ale jak wiadomo co fajnie wygląda to kusi :jupi:

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 22:27

Na sc33 z połowa tyłka obok siedzenia i bez jakiś wygibasów na zamkniętej oponie tarłem , a tu nowszy sprzęt opona wyższa , prędkość w tym samym zakręcie wyższa i brakuje żeby przytrzeć i stad moje pytania ,
zawodnikiem nigdy nie będę bo na tor nie kartingowy mam ponad 300 kilometrów co jest niestety dla mnie nie osiągalne jak narazie wiec delikatnie ćwiczę gdzie mogę bez fachowej pomocy na miejscu . . .

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 05 lipca 2015, 22:33

Tez mam 400 na tor :-P podstawa do nauki to znaleźć ddobry zakret z małym ruchem, niestety u nas są piękne winkle ale tak wyprofilowane ze nigdy kolanem nie przytrzesz a później tylko ogień i trening ;-) powodzenia

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 06 lipca 2015, 08:29

ja do poznania mam 450km heheh :) i też odkąd jeżdże na moto 7 czy 8 lat nigdy nie przytarłem slajderem na drodze publicznej chociaż kolano wystawiam i nieraz opony mam pozamykane, a na torze nie ma problemu na ostatnim speeddayu prawie zjechałem całe slajdery, więc ile opona zamknięta to też nie jest mega wyznacznik złożenia musisz po prostu zrzucić półdupek z siodła głowa do lusterka, i kolano w bok i czekać, w cbr miałem nieraz tak że tarłem podnóżkami a kolanem nie. pojeździsz jeszcze trochę albo znajdziesz baaardzo długi zakręt najlepiej jakiś zacieśniający :) wtedy można ćwiczyć ale to też lipa bo łatwo wtedy o glebe, najlepszy jednak do tego jest tor

Awatar użytkownika
 
Posty: 1
Rejestracja: 13 marca 2016, 15:22
Motocykl: ZX6R racing spec (poprzednio 954)
Rok produkcji: 8

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 13 marca 2016, 16:22

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest tor, do czego szczerze wszystkich namawiam, ale jak człowiek sie uprze to i na łokieć da sie zejść na ulicy ;) Jako dowód załączam archiwalne zdjęcie z czasów jak latałem 954 :P

Obrazek
http://www.2BeFast.pl - Wszystko o sportowej jeździe motocyklem

 
Posty: 501
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: pl
Pochwały: 3
Motocykl: .
Rok produkcji: 2000

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 13 marca 2016, 19:54

:mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 28 sierpnia 2017, 00:20

Minęły praktycznie dwa lata od ostatniego dobrego sezonu na cbr
W tym roku wróciłem z impetem

I.wracam do.punktu wyjścia
Model sc57a
Opony Michelin pilot.2ct z tylu 190/55
Opona zamknięta
Jest szybko
Jest stabilnie
Jest dalej slajder cały .
Moja prośba dla kogoś doświadczonego z podobnym.wzrostem do mojego około 175cm
O kilka zdjęć z pozycją ile wisieć z boku jak daleko tokiem od zadupka jak stopy ułożone na podnóżkach .

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 28 sierpnia 2017, 07:59

wiadomo że musisz trzymać stopy na samych palcach na podnóżkach bo inaczej zjedziesz buty przy mocnym złożeniu, ja na chwile obecną już nie odsuwam dupy maksymalnie do tyłu a tylko delikatnie tak żeby można było zrzucić pół dupy z siedzenia i przez co jeździ sie bardzo wygodnie a i tak na drodze nie tre slajderem :) za to na torze w dwa dni mimo że próbowałem oszczędzać slajdery to i tak zjechałem prawie do zera. pooglądaj foty i wyscigi moto gp czy sbk bedziesz widział wszystko pieknie, lub chcoiazby jakies foty z poznania itp
u mnie na rok 2017 wygląda to jakoś tak, a mam 172cm wzrostu
viewtopic.php?f=17&t=14946&start=204

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 28 sierpnia 2017, 13:08

Jeżdżę podobnie do zioma na tej białej w tle
Pozycja wydaje mi się odpowiednia jeden pośladek z boku głów równolegle do motocykla noga od zewnętrznej zaparta prawie palcami o podnózek i kolanem o bak .
Więc chwilowe drogowe zamknięcie opony jest niczym do zamknięcia opony na torze .
Na tor wybieram się w 2018 poznański speed Day
Mam kilka miesięcy żeby maszynę przygotować . Hamulce się kończą , kosz sprzeglowy ogarnąć , i oponki już się starzeją to też muszę wymienić .

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości