Dzisiaj jest 03 maja 2024, 08:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 28 sierpnia 2017, 13:17

Nie chcę Cię kolego martwić,ale póki co imprezy speed day na Poznaniu są odwołane. Ewentualnie z CR Moto z Litwy można pojeździć.zobaczymy co w przyszłym roku będzie

Co do zejścia na kolano to już tylko pewnie Twoja głowa została. Im więcej skupiasz się na zejściu na kolano tym trudniej.to przychodzi płynnie samo jak zaczniesz myśleć o szybkim pokonaniu zakrętu. W końcu po to to robisz,aby określić pozycję motocykla względem drogi, jak mocno złożony jesteś

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 28 sierpnia 2017, 15:37

Właśnie jak bym teraz sięgnął kolanem asfaltu to bym wiedział że jadę na krawędzi opony i więcej może zaszkodzić .
A za zakrętu na zakręt coraz szybciej
A z poznaniem coś słyszałem ale nie znam szczegółów . Kurde szkoda by było bo impreza fajna szkolenie teoretyczne i praktyczne . Kamień śląski drogi jak narazie albo znowu czegoś nie wiem

 
Posty: 22
Rejestracja: 30 kwietnia 2015, 23:36
Lokalizacja: Gromnik/ Wiedeń
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2010

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 29 sierpnia 2017, 06:41

Kolego Ferdas - gdybys jezdzil na 600 a nie litrze to juz samo to ulatwiloby Ci sprawe. Druga sprawa jest taka, ze jedz na dobre szkolenie (np. Duszan na Silesii) i moj parcie na pozycje, nie na kolano.
I sliderem dotyka sie asfaltu, aby miec informacje zwrotna o zlozeniu, po czym kolano sie chowa (tak jest i szybciej i oszczedniej, o ile o oszczednosci mozna mowic na torze ;) ).
Sprawa trzecia, gdy zabierasz sie nawet na ulicy za przycieranie to zbij sobie cisnienie - nieco toporniej bedzie Ci sie jezdzic, ale za to przesuniesz limit opon.
Najwazniejsze, zeby isc barkiem i miec spojna linie z moto, tudziez bardziej sie wypuszczac, nizeli moto polozyc, a samemu siedziec prawie wyprostowanym.
Sprawa czwarta - kartingi. Tam nauczysz sie sporo techniki, poniewaz to Sa male, krete i techniczne tory. Na duzym torze sa wieksze predkosci i szerokosci , przez co nie przylozysz sie tak technicznie. Wszystko dzieje sie szybciej, niz na kartingu, gdzie w zakret wchodzisz majac 40-90km/h i masz czas na ciagla analize zlozenia i nauke nitki toru. Fajnie, gdybys znalazl kogos kto przejedzie ze dwa razy z Toba i tylko nitke przejazdu pokaze.

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 29 sierpnia 2017, 11:31

Kupić litra, wsadzić głośny wydech, dotknąć kolanem asfaltu i pokazać kolegom ze jest się zajebistym to jest główny cel dzisiejszego motocyklisty .......
Po co ci to kolano ? Na zdjęciu chcesz ładnie wyglądać ? Przecież i tak 3/4 osób na skuterze 2t 125 cm obejdzie cie bez przechylania dupy na kanapie.
Zrób w sezonie 15tys jedz ze dwa razy na karting i wszystko samo przyjdzie, kolano jest do niczego nie potrzebne, zależy ci na byciu fajnym i wystawiania kolana i przy tym wchodzisz z dupy, wychyl głowę i tułów a zyskasz dużo więcej.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 29 sierpnia 2017, 23:56

Jak pisałem wyżej .
Ćwiczę prędkość i pozycję . Fakt faktem na 2018 priorytetem jest szkolenie na torze .
Tłów idzie równolegle do motocykla
Opony zamknięte prawa strona totalnie a lewa prawie (Może 2 mm zabrakło )
I kolano ma być wyznacznikiem
Skoro opony przód jak i tył przy krawędzi to wydaje mi się że dobrze by było wiedzieć dokładniej kiedy ten moment zamknięcie opony następuje bo jeszcze głębiej może skończyć się poboczem
Nie układam się tak jak niektórzy że tyłek cały z boku a głową dalej za szybą
U mnie tyłek i głowa wędrują mniej więcej tak samo daleko od osi motocykla .

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 30 sierpnia 2017, 01:14

Skoro wszystko robisz idealnie to w czym problem ? Ile lat jeździsz ?

 
Posty: 22
Rejestracja: 30 kwietnia 2015, 23:36
Lokalizacja: Gromnik/ Wiedeń
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2010

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 30 sierpnia 2017, 06:46

Lukaszooo nie naciskaj tak na kolege Ferdasa. Kazdy z nas kiedys zaczynal ;)
Ferdas, skoro wiesz co i jak leci, to teraz tylko mocniej uzywasz przeciwskretu i trzymaj gaz, aby zwiekszych przeswit motocykla. Przy poprawnej technice ma sie wiekszy zapas opon niz przy takiej, gdzie Ty siedzisz proato, a skladasz moto ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 30 sierpnia 2017, 07:47

po pierwsze oponka typu pilot power moze miec profil nieco płaski i pół okrągły nie jak typowe supersporty nie wiem bo nie jeździłem na tym czyms i pewnie nie bede, ale z wczorajszego mojego przykładu gdzie mam założoną metzelera raceteca k3 RR 200/55 i wczoraj po raz pierwszy w zyciu odkąd jezdze dotknąłem lekko kolanem asfaltu a gdy wróciłem pod garaż zobaczyłem że do zamknięcia opony brakuje jakies 7-8mm z tym że taki profil jak i sama konstrukcja pół okrągła opony daje dużo większe możliwosci do złozenia niz taki PP

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 30 sierpnia 2017, 20:41

Pisałem to kilka razy ale napisze jeszcze raz, droga to nie tor i jechanie kolanem po asfalcie na zwyklej drodze to szpan i nic więcej. Takie refleksje przychodzą dopiero z czasem wiem bo jeżdżę prawie 15 lat.
Na drodze motocyklista ma mieć wygodnie wiec wychyl się głowę i tułów a dupa ma siedzieć na kanapie a nie poci się od szurania po niej.
Na torze robisz to samo tyle ze starasz się przesuwać dupe, jeśli skupisz się na kolanie to barki będziesz miał na wysokości kierownika a dupe 30cm wystawiona a to nie ma żadnego sensu.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 30 sierpnia 2017, 22:23

Droga to nie tor . Omijam puszki szerokim łukiem .
Niestety zabawa w torowanie nie jest tania i nie jest dla.mnie wypadek w południe .
Całe życie się doskonale
Do lansu mi brakuje dużo bo nie mam przed kim się lansować
A te prędkości które mi się udało osiągnąć z pozycją jak piszesz z głową z boku to by mnie wywaliło z drogi

Powiedzcie mi jakie ciśnienie opon zalecacie
I mniej więcej jak daleko do tyłu tyłek przesunąć

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 31 sierpnia 2017, 07:07

Puszki to nie wszystko....barierki też potrafią Cię zmasakrować....coś o tym wiem a tam gdzie fajne winkle to albo barierki,albo drzewa....
Koledzy dobrze Ci radzą szkól się na zamkniętych obiektach. Na drodze syf,olej łatwo o uślizg i kłopoty


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Technika jazdy - jak zejść na kolano - KNEE DOWN

Post » 31 sierpnia 2017, 21:25

ja jezdze na cisnieniu drogowym zawsze przod 2.5 i tył od 2.7 gdy gorąco po 2.9 w chłodniejsze dni. jeździsz normalnie tak samo jak na torze nie ma co szkolić w sobie dwóch stylów jazdy, jesli jeździsz szybko jeżdzij tak jakbyś jeździł po torze, dupe odsuwasz na tyle abyś mógł zrzucić sobie pół dupka i wystawić kolano tak aby to było w miarę naturalne

PoprzedniaNastępna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości