Dzisiaj jest 19 listopada 2017, 04:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28
Taylormade Racing
miejsce na twoj± reklme
SKLEP FIREBLADE.PL !


Ogłoszenie Admina

Technika jazdy - chodzenie bokami po winklach

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: Max_929, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Technika jazdy - chodzenie bokami po winklach

Post » 08 kwietnia 2010, 09:38

Witam, od zawsze chciałem się nauczyć slajdów tylnego koła przy dohamowaniu ale nie wiem jak sie za to zabrac :)

Chodzi mi o takie cos jak chlopaki robia na tych filmikach:

http://www.youtube.com/watch?v=oOGJqYhcD2w - 45sekunda itd
http://www.youtube.com/watch?v=7sB7k39o ... re=related - 28 sekunda

Ktos z was tak sie bawi i moze podac wskazowki?
Ostatnio zmieniony 30 grudnia 2011, 21:55 przez Honda, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 233
Rejestracja: 17 lipca 2008, 16:35
Lokalizacja: Józefosła
Pochwały: 4
Motocykl: Tuono
Rok produkcji: 0

Post » 08 kwietnia 2010, 09:53

Udało mi się to zrobić (przypadek) podczas mocnego hamowania wraz z redukcją biegów. Przy operowniu sprzęgłem starałem się nie dopuścić do podskakiwania tylnego koła (nie miałem antyhopingu w SC33) i przy składaniu się w zakręt jakoś to ładnie mi wyszło. Później jakoś specjalnie nie próbowałem tego powtarzać hihi:

 
Posty: 118
Rejestracja: 01 stycznia 2010, 17:59
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 2
Motocykl: Obecnie brak (wypadek;/)
Rok produkcji: 0

Post » 08 kwietnia 2010, 10:29

Już kiedyś był taki temat poruszany :P o ile się nie mylę to wystarczy zredukować bieg lub 2biegi niżej i energicznie odpuścić klamkę sprzęgła wtedy tylne koło obraca się wolniej od przedniego co wprowadza motor w uślizg :jupi:
Chyba dobrze mowię? Moge sie mylic :) :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 914
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 08 kwietnia 2010, 11:47

Było kiedyś w sieci kilka filmików fajnych gdzie kolesie latali gsxr1000 i ducatem 999 po górskiej trasie non stop slajdami na wejściach. Jak Ci sie nudzi poszukaj gdzieś: Papastovrou shops team (z tego co pamiętam chyba grecy). Było też na youtube ale już nie widzę...

Awatar użytkownika
 
Posty: 684
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 08 kwietnia 2010, 12:35

przyznam sie ze na torze mi to wyszlo kilka razy ale to raczej pzypadek a nie celowe dzialanie.Poprostu walilem w heble przed zlozeniem dosyc energicznie a przy zmianie biegu w dol odciazone kolo sila rzeczy zacznie sie lekko slizgac.jednakze to musi sie zgrac w miejscu kiedy juz zaczynasz delikatnie klasc maszyne.Jakos tak ale naprawde specjalnie bym tego chyba nigdy nie powtorzyl :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 08 kwietnia 2010, 12:36

marcinSC33 pisze:Było kiedyś w sieci kilka filmików fajnych gdzie kolesie latali gsxr1000 i ducatem 999 po górskiej trasie non stop slajdami na wejściach. Jak Ci sie nudzi poszukaj gdzieś: Papastovrou shops team (z tego co pamiętam chyba grecy). Było też na youtube ale już nie widzę...


Pierwszy link który podałem w pierwszym poscie to własnie to o czym piszesz ;) tylko ja wiem jak to wyglada, ale nie wiem jak sie to robi fachowo :D Ja widze ze gdy robia slajda na tym filmie, to chyba wciskaja sprzeglo bo obroty spadaja nisko.

 
Posty: 18
Rejestracja: 25 marca 2010, 15:48
Lokalizacja: Świnoujśc
Motocykl: CBR 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 09 kwietnia 2010, 13:06

Ale chlopaki zapier.. :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 09 kwietnia 2010, 15:34


Awatar użytkownika
 
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 09 kwietnia 2010, 15:50

Panowie, przecież to co widać na pierwszych filmikach to jest na dohamowaniu. Często mi się to zdarza. Ja zawsze hamuję przednim i tylnym hamulcem. Im mocniej hamuję przednim tym szybciej tylne koło traci przyczepność i nadrzuca du.pę. Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego. :)

 
Posty: 165
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 09 kwietnia 2010, 17:00

Według mnie slajd nie wynika z zablokowania tylnego koła hamulcem a samo użycie hamulca nie wystarczy do tego aby to wykonać. Hamulec przedni + gaz, w momencie hamowania tył się odciąża a dodanie gazu powoduje uślizg kontrolowany tylnego koła.

 
Posty: 285
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 09 kwietnia 2010, 17:45

musisz doprowadzić do tego aby tylne koło obracało sie wolniej niż przednie ale nie do zablokowania koła. Raczej nie jest to możliwe do zrobienia za pomocą przedniego hamulca i dodania gazu. Tak to można spalić kapcia a nie wejść slajdem w zakręt. nawet na drugim filmiku widac wyraźnie jak koleś podczas slajdu ma wciśniętą dźwignie tylnego hamulca a po odpuszczeniu motocykl wraca z poślizgu. Drugi możliwy slajd to podczas wyjścia z zakrętu ale tutaj to jest poprostu mocniejsze odkręcenie gazu i motocykl jedzie bokiem jak na żużlu. Tak ja to sobie wyobrażam ale moze sie myle...

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 kwietnia 2010, 21:54

W TLi wystarczyło zredukować :D przy wejściu w zakręt żadnego dohamowywania ahh te V2ki :diabel: w fajerze czasem mi to wyjdzie (delikatnie oczywiście- nie tak jak tym szaleńcom na filmie :D) gdy wchodzę w zakręt redukcja plus oba hample, tylni dosłownie musnięty i wtedy czasem zadem poniesie :diabel2:

Następna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość