Dzisiaj jest 15 maja 2024, 02:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Honda 1000rr vision 2015

Kupiłeś nowy motocykl, przerobiłeś moto ? tu możesz się tym pochwalić :)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 12:16
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 01:27

Hej, kurcze robiłem to z pomocą forów anglojęzycznych i było to w październiku więc nie pamiętam dokładnie co i jak było po kolei robione.

Tak w skrócie to:
-jest usunięta ta pompka sterująca
-zaślepiony jeden króciec od airboxa
-wywalone jest całe sterowanie podciśnieniem z lewej strony moto znajdujące się obok skrzynki z bezpiecznikami
-zaślepione przewody z tego sterowania
-zdjęte dekle które oryginalnie były do sterowania tym zaworem
-to co było pod tymi deklami takie prostokątne blaszki zostały ale zaślepiłem je własnoręcznie wykonanymi blaszkami około 6mm grubości
-kształt tych blaszek które robiłem jest taki sam jak dekli które były od systemu PAIR
-z dolotu do airboxa usunąłem klapę która się w nim znajduje
-zdemontowałem silniczek podciśnieniowy od jej sterowania
-zakleiłem ten otwór plastikową wstawką

Jeszcze coś robiłem z przewodami odmy oleju ale niestety nie pamiętam już jak je podpiąłem, a nie chce nikogo w błąd wprowadzać.


Ostatnio wyczytałem, że ktoś wpadł na pomysł podpięcia odmy oleju do właśnie tych dekli od PAIR na krótko z pominięciem tej pompki, niem wiem czy to coś daje czy wręcz przeciwnie ale tym sposobem ominął airbox bo tam właśnie leci odma oryginalnie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 09:14

Kolego a ja mamy pytanie po tych wszystkich modyfikacjach ile więcej ci pali ;-)

Gratuluję zapału, ale chyba finansowo dołożyłeś już drugi motocykl do tego projektu ;-)
Moto Psycho

 
Posty: 7
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 12:16
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 11:03

Szczerze mówiąc to nie wiem ile teraz pali, ponieważ zacząłem dokonywać tych modyfikacji dopiero po zakończeniu sezonu.
Jednak z tego co się orientuję to motocykle palą więcej po takich modyfikacjach głownie przez to, że ich właściciele robią wszystko dobrze od mechanicznej strony ale zapominają już o remapie modułu sterującego, co jest niemałym kosztem. Mój moduł właśnie jest na takim strojeniu, a jak zacznie się sezon i coś by jeszcze nie chodziło idealnie to podjadę z moto tam i na hamowni go dopracują. Myślę więc, że wielkiej różnicy nie będzie w spalaniu jakieś pół litra w górę, a to z tego względu, iż zminimalizują mi efekt hamowania silnikiem do minimum, a to powoduje, że wtryski się całkowicie nie zamykają po odpuszczeniu manetki.


Jeśli chodzi o koszty to powiem tak ;p Jako, że dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają to za to co włożyłem plus zakup tego moto mógłbym śmiało kupować cbrke z 2011 roku.

Tak włożyłem do niej drugi moto, można powiedzieć, a nawet więcej.
Nie wliczam w to kosztów robocizny bo wszystko sam robiłem.

Uprzedzając następne pytanie, po co to robić w takim starym moto?
- po to żeby mieć moto zrobione od A do Z pod siebie i by było unikatowe i niepowtarzalne :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 12:12

Powiedz mi jeszcze czy wtyczka w ten zawór jest w jakiś sposób gdzieś wpięta czy sobie dynda ? I jak sprawa błędów ?
ja zrobiłem element żeby mów wywalić silnik egcv
a z tymi elementami od klapy i zaworu pair nic nie ma na temat że niby błędu nie ma jak na tych wtyczkach nie ma nic podłączonego

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 12:15

Unikatowość popieram w 100% ;-)
Moto Psycho

 
Posty: 7
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 12:16
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 12 lutego 2015, 23:24

Wtyczka od zaworu PAIR można powiedzieć, że sobie dynda tylko jest zaizolowana profilaktycznie, a po usunięciu wszystkiego nie ma żadnych błędów. Wszystkie te sterowania klapami itp. po których zostały jakieś węże podciśnieniowe zaślepiłem i podobno z tego co wyczytałem tak ma być.

Teraz na programie w ogóle mi wyłączą w module sterowniczym obsługę tych systemów PAIR oraz exup, więc mógłbym nawet wyjąć wiązki przewodów które do nich prowadzą.

Teraz ja mam pytanie ;p
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego nie mam sondy lambda oryginalnie?? wszędzie pisze, że w 1000rr produkowanych na Europe taka sonda jest, a moje moto jest z Holandii, sprawdzałem po VIN'ie i jest to wersja Europejska a sondy nie ma.
Nawet z desperacji liczyłem ząbki na zębatkach bo jak kupiłem to miał jeszcze fabryczny napęd i też było 16 na 40 czyli na europe.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 13 lutego 2015, 00:01

coś kiedyś było że tak ma być haha
dla Twojego spokoju też nie mam sondy lambda oryginalnie więc tak ma być
z sondą były CHYBA wersje canada i jakieś stany usa

 
Posty: 7
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 12:16
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: Honda 1000rr vision 2015

Post » 17 lutego 2015, 11:08

Dzięki za odpowiedz, trochę mnie ten fakt uspokoił.

W Hondzie znowu zaszły zmiany :D
-czarne owiewki, błotnik tylny itp. pojechały na hydrografikę
-sety jednak będą sportowe, regulowane
-zrobiłem wyłącznik/włącznik świateł, żeby nie wysilać akumulatora podczas rozruchu i tym momencie doszło do mnie, że jeśli nowa R1 może mieć DRL to czemu moja Honda nie może? Także będą też ledy do jazdy dziennej, homologowane, a co najważniejsze jeśli pojazd nie ma 130cm szerokości to nie musi być pomiędzy światłami 60cm odległości, więc przepisy zachowane :D Będą to po 4 oczka na stronę, a znajdować się będą we wlotach powietrza pod czaszą. Całość zrobię sam i dam również pokryć to hydrografiką.
Wszystko będzie zrobione tak jak nakazują przepisy i dobry smak, będą same się włączały i wyłączały zależnie od świateł pozycyjnych.


To tyle :D

P.S.
Nie wiedziałem, że tak trudno odpowietrzyć sprzęgło ;p i okazało się, że rok temu nie odpowietrzyli go dobrze po serwisie, dlatego teraz sam robię cały serwis.

Poprzednia

Wróć do Mój Fireblade, nasze motocykle, nowe nabytki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości