Strona 1 z 4

Moje SC57B i pare pytań...

Post: 14 listopada 2012, 19:26
autor: Grzester
Witam, chwale się moim nabytkiem z 18.08.2012. Hondę nabyłem w Krzeszowicach k. Krakowa, jakby ktoś znał sprzęt to miło by było, jakby mi coś o nim powiedział. Po obejrzeniu kilku bezwypadkowch sztuk trafiła się ta. Z dodatków zastałem: Podwyższoną czarną szybę PUIG, klamki BREMBO, manetki z końcówkami RIZOMA, zbiorniczki płynu hamulcowego RIZOMA, crashpady PUIG, rolki wahacza RIZOMA, końcówka wydechu YOSHIMURA RS-5, wyświetlacz biegów ACUMEN, czerwone przewody w stalowym oplocie EXACT, tankpad i tankcap HRC, osłona łańcucha PUIG, tylna lampa z wbudowanymi kierunkowskazami, fender eliminator z podświetleniem tablicy RIZOMA, kierunkowskazy przednie LED, korek wlewu oleju RIZOMA, czerwone obrysówki na felgach CBR, żelowe siedzisko kierowcy i pasażera z wyszywanym logo CBR. Ja dokupiłem jedynie Stompgripy. Sprzęt bez porównania do mojego poprzedniego CBR 600 F2, jeździ się bardziej komfortowo, spalanie dużo większe ale sam tego chciałem... Z awarii miałem jedynie spaloną żarówkę i oby na tym się skończyło. Po kilku miesiącach eksploatacji zauważyłem ubytki oleju tj: na lekko ponad 3000km ubyło 700ml oleju, czyli na 1000km wychodzi jakieś 230ml, czy to dużo? Czy to może być spowodowane przeszłością? Złym dotarciem? Honda czasami pofrunie na gumie, lecz nie nałogowo od świateł do świateł. Olej jaki mam zalany obecnie to Motul 300V 10w40, obecny przebieg to ok 32200km, czy owe ubytki oleju to czas przejść na inny olej czy pozostać przy tym?

Foto moto: http://bikepics.com/members/grzester/07cbr1000rr/

Post: 14 listopada 2012, 19:42
autor: Bombel
Wyglada aldnie ale z tym braniem oleju nie za ciekawa informacja :( niech sie wypowiedza fachury co z olejem :)

Post: 14 listopada 2012, 19:51
autor: Murzyn
Szczerze mówiąc ja leje 5100 10w40 i od wymiany do wymiany nie bierze grama oleju. Ale niech się wypowiedzą inni jak u nich.

Post: 14 listopada 2012, 20:53
autor: pit
Jeżdżę na 300v mam 23tys. przebiegu i nie dolewam ani kropli. Na dotarciu dolewałem około 200ml na 6tys. km. Jak nie dymi i nie ma usmarkanego wydechu to ja bym się nie przejmował chociaż zużycie trochę duże.

Post: 14 listopada 2012, 20:57
autor: stashekcn
Siemanko, ładnie się prezentuje. Ale nie pisz głupot że 1000RR wygodniejsze od F2 ;) Chyba wygodniej rwie się małolaty spod gimnazjum hehe. A tak serio, to troszke Ci tego oleju ubywa, ale jak często gumujesz i kręcisz pod czerwone.... Pooglądaj dobrze moto, czy gdzieś się nie poci, moja miała zapocenie na kostce, która wchodziła w dekiel sprzęgła. Ja przez 6000km dolałem może z 120ml, żeby miec zawsze max. Przebieg mam 43tyś. Kwestia też czy faktycznie tam jest wlany Motul 300V czy też olej z opakowania które miało napisane motul 300v i na tym podobieństwa się kończą. Ja jeżdże na Agipie 10w60, syntetycznym i jest super. Leje go już do 6 moto jakie miałem. Polecam

Post: 14 listopada 2012, 21:11
autor: roksc33
a mi wszystko co mialem CENZURA olej. nawet lanos 1.5 z junkersem a jezdzi na castrolu magnatec full syntetyk i tez bierze... a ma 40tys przebiegu:)moje dziadki kupilo w salonie i odziedziczylem. wiec sie nie przejmuj tylko czesciej kontroluj stan oleju. bo jedyne co boli to ciebie w glowie ze bierze ten olej twojemu sc57 to naprawde zadna roznica:)

Post: 14 listopada 2012, 21:59
autor: Maki
Ja w sezonie (ze względu na brak czasu) zrobiłem tylko 2700 kilometrów i przez ten czas raz dolałem olej. Było to ok 50-100 ml. Pozdrawiam

Post: 14 listopada 2012, 22:05
autor: Grzester
Komin jest suchy, nie ma śladu oleju, ale kopci przy pewnych obrotach, tzn tak, do 5tys obr jest w porządku, potem od 5 do 7tys obr jeb*e biała chmura jak z dwusuwa, nieraz mniejsza, nie raz większa, po wyżej 7tys znów jest w porządku i nic nie dymi... Dla mnie blady jest wygodniejszy, na F2 po 100 max 150km musiałem zchodzić i dać odpocząć hemoroidom, tutaj robie ponad 200km i wtedy pauza. Nie wiem co myśleć z tą oliwą, niedługo się przymierzam do zmiany, kupiłem już filtr k&n teraz nie wiem jaki olej. Poprzedni właściciel mówił, że wlał motula 300v, nie wiem czy mu wierzyć. Zmieniał na początku sezonu płyny eksploatacyjne rzekomo to ja już w tym sezonie nie zmieniałem bo miał mało najechane. Patrząc w oczko po dolewce, olej ma kolor ciemny brunatny.

Post: 14 listopada 2012, 22:15
autor: cziken929
Coś przednia oś marnie zlicowana z krawędzią a logo TOKICO uleciało z zacisków więc jakiś palnik w przód był. A olej to norma jak w stanach dobry kowboj większość czasu robił na tylnym bądź przednim kole :027:

Post: 14 listopada 2012, 23:09
autor: Puciaty
Konkretny sprzęt gratulacje :) szerokości

Post: 15 listopada 2012, 02:25
autor: marcinSC33
Ta sztuka pochodzi chyba z naszego forum od kolegi "dzimi" czy jakoś tak.
U niego szukaj jakichś informacji konkretniejszych.

To zużycie 200ml oleju na 1000km nie wydaje mi się czymś strasznym. Jak jezdzisz normalnie, czasem poupalasz to raczej normalne , że coś tam ubędzie. Moja SC57a była raczej zadbana i prawidłowo eksploatowana a mimo to między wymianami , które robiłem co 6000km wlewałem litr co również daje ok.150-200ml na 1000km. Jeśli nie ma jakichś złych objawów to się nie przejmuj. A to, że tutaj na forum nikomu Hondy oleju nie biorą a 20% pisze tematy o robieniu pózniej panewek też przyjmij za normę :D

[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 1:29 am ]
Przeglądnij też czy nie poci Ci się gdzieś uszczelnienie dekla od strony sprzęgła, ewentualnie przy wejściu w ten element kostki elektrycznej.

Post: 15 listopada 2012, 08:56
autor: moton
GRATULACJE piękny sprzęt, ładnie u trzymany i dobrze doinwestowany...Co do oleju to dużo cbrek sc57 biorą olej, nie mowie że wszystkie ale ten typ tak ma ze troche wypije....możesz popróbować ze zmianą oleju o jakiś innych parametrach lepkości czasem to pomaga. pozdrawiam