Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jaki olej do SC59?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 28 lipca 2010, 14:35
Lokalizacja: TRÓJMIAST
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC59
Rok produkcji: 2008

Olej silnikowy do Hondy CBR100RR model SC59 z 2008

Post » 07 października 2010, 21:42

Siemanko mam pytanko jaki polecicie olej do zalania silnika zeby skrzynia dobrze pracowała sprzeglo

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 07 października 2010, 22:32

Temat rzeka. Ja osobiście polecam dwa:
Motul 300V
Castrol Power Racing

Pierwszy używałem w 954rr i moto chodziło idealnie.
Drugiego używam w 1000rr i jest tak samo.

Niektórzy polecają jeszcze oleje repsola ale są trudnodostępne.

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 25 lipca 2009, 18:44
Lokalizacja: Pszczółki
Motocykl: Honda CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 07 października 2010, 22:39

ja bym lał MOTUL V300

 
Posty: 4
Rejestracja: 28 lipca 2010, 14:35
Lokalizacja: TRÓJMIAST
Motocykl: Honda CBR 1000 RR SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 08 października 2010, 10:21

O.K ale sa dwa rodzaje 10W/40 i 15W/50

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 08 października 2010, 14:20

Adam pisze:O.K ale sa dwa rodzaje 10W/40 i 15W/50


Nie są dwa rodzaje tylko kilka ,po drugie masz w książeczce podane w jakim klimacie jaką lepkość się stosuje,a czy wlejesz motula,czy castrola czy elfa itp firmowego nic się z cbr nie stanie wierz mi.
Jak ci bierze moto oliwę to zalej 15w50 jest ciut gęstszy wybierają go przeważnie do r1/r6.
Jak ostro nie batujesz to zbędny Ci 300v ,możesz spokojnie nalać 7100 10w40 rożni się tylko tym od 300v że nie ma double ester tylko ester i nie jest jak 300v ponad istniejące standardy.
Ale dużo ludziom lepiej się jeździ jak maja double ester za rok wymyślą triple ester to o double zapomną :one:

 
Posty: 71
Rejestracja: 26 lutego 2008, 13:42
Lokalizacja: bielsko/k
Pochwały: 1
Motocykl: speed`11,exc400,sxf250 i CBR100RR SPRZEDAM
Rok produkcji: 0

Post » 20 grudnia 2010, 10:35

ja wlałem kiedyś 300V i brał do 0,8 l/1000 przy ostrym pałowaniu i 0,2 przy jezdzie baaardzo spokojnej. i tak jest przy syntetykach.

aktualnie mam ef motocyklowego półsyntetyk 10w40 i jest gestszy.
jescze nie wzial mi wiecej niz 0,5 l - niektorzy twierdza, ze sprzeglo na tym sie moze slizgac, ale zrobilem ponad 4000 km i nic takiego nie odczulem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 25 lutego 2009, 20:13
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl: GSXR1000 K8
Rok produkcji: 2008

Post » 20 grudnia 2010, 11:57

temat olejowy z grupy niebezpiecznych hihi:

polecam Shell Advance Ultra 4

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 20 grudnia 2010, 13:16

Trochę mnie śmieszą takie tematy. Wiadomo każdy traktuje swoje moto jak perełke ale pewne rzeczy to dla mnie przesada np pytania o olej. Zalej jaki chcesz dedykowany do sporta: 300v, 7100, power 1 racing, repsol, cokolwiek. Nie jesteś mechanikiem na moto gp żeby docenić różnice między tymi olejami. Tak samo są tu sami Rossi co niby jeżdzą tak że trzeba wymieniać olej co 5-6tyś zamiast co sezon albo jak zalecają co 10-12 tyś.
Do tego jest pewna moda na różne modyfikacje które nie mają sensu np wymiana przewodów na oplot tuż po zakupie salonówki i jeździe po ulicach (bo po torze to wiadomo inna bajka). Za niedlugo padnie przekoannie że oploty trzeba wymieniać co sezon;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 grudnia 2010, 14:28

diobol dobrze gada polać mu :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 20 grudnia 2010, 15:13

diobol pisze: Tak samo są tu sami Rossi co niby jeżdzą tak że trzeba wymieniać olej co 5-6tyś zamiast co sezon albo jak zalecają co 10-12 tyś.


To że w serwisówce tak pisze to spoko ale też nie pisze tam że nie można wymienić co 6k.
Serwisówka nie uwzględnia wypadu na tor jak ktoś jedzie i 4 czy 6x po 30 minut po Brnie to ciężko aby patrzył na licznik aż będzie miał 12k.Bo nawet w moto gp maja olej na 1 wyścig i to nie motul za 200zł.To samo jak ktoś stuntuje czy uczy się gumy to też ma 12k czekać ?? :diabel2:
Wiesz nie dbam o to co ile Ty zmieniasz olej bo to Twój sprzęt ale jak ktoś lubi niech wymienia co 200km jak pisze w serwisówce do KTM.a daj sobie ludziom pogadać jak lubią..
Jestem tylko ciekaw czy do wszystkiego się tak stosujesz jak pisze w książce serwisowej. :mrgreen:

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 20 grudnia 2010, 23:38

pewnie że się stosuje i to do każdego punktu:P, co ściągam koło to sprawdzam łożyska, symetrie ośki, wymieniam wszystkie podkładki na nowe, a po każdym sezonie rozbieram moto na części pierwsze odsysam benzyne, olej i smar z każdego zakamrka bo silnik może się zepsuć :diabel2: ale jakbym miał więcej kasy to chętnie zmieniałbym co roku na nowy bo po zimie zawsze mam wrażenie że zamarzł, zardzewiał i już nie jest perełką :kosci:

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 grudnia 2010, 23:44

hihi:
wciąż zajmuję się serwisem

Następna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości